حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۲۷
فروردين ۹۳

این والک پلو از اون غذاهای اصیلِ تهرونیِ که خیلی مهجور واقع شده! والَک ! بعله یه گیاهِ خوشگلِ پر خواص با بویِ نه چندان خوب که تو همین روزهایِ بهاری سر از کوهای شمرون در میاره! البته یکم بعدتر که هوا گرمتر میشه ، تو ارتفاعاتِ کردستان هم والک در میاد اما از قدیم ندیم میگن هیچی والکِ شمرون نمیشه!!!



والک پلو

امروز ناهار


آره دقیقا تو همین روزها اگه یه سر به بازارچهٔ سرپُل تجریش بزنی کنار چاقاله بادومُ گوجه سبز و باقالی سبز میتونی والکُ شِنگُ قازیاقی و هفت سبزی هم ببینی... 

منُ داداشم بچه که بودیم اسمِ والک پلو رو گذاشته بودیم پیفَک پلو اونم بخاطرِ بویی که بعد از برداشتنِ در قابلمه یهو میخورد تو شامهٔ آدم! اما با همون بوش یکی از لذیذ ترین و پر خواص ترین غذاهایِ بهاریِ... 

این روزها که ساختمونها و آپارتمانها به کوههای شمرون حمله کردن، این والکهام روز به روز کمیاب تر و گرونتر میشن! اما ای تمامِ کسانی که سوسول نیستید، ای کسانی که پیف پیف پنبه نیستید ، والک خوشمزه ای نه چندان خوش بوست ، تا هنوز کوهای ما والک دارند ، امتحانش کنید :)




برگ،ساقه و پیاز والک




جز معدود چیزهایی است که نه تنها از سفید شدن موها جلوگیری میکنه که اگه در مصرفش مداومت به خرج بدیم موهای سفید شده را کم هم میکنه!شما به این نمیگید معجزه؟؟؟؟ اونقد خواص داره که اصن هر چی بگم کم گفتم !خودتون اینجا رو بخونید تا ببینید من چی میگم :)



پختنش هم خیلی آسونه! خود والک هم خیلی زود میپزه! از خوردنش ضرر نمیکنید :)

باهاش کوکو هم درست میکنن! مث کوکو سبزی :)

موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۳/۰۱/۲۷
آزیتا م.ز

نظرات  (۳۱)

بابای بابام از اونجایی که شمالی هم بود کلی عاشق اینجور چیزا بود

همیشه این فصل که میشد والک میگفت بخریم براش درست کنیم البته کلا هر فصل که میشد ایشون هم یه لیست میداد دستور غذایی :|

من خودم چیزای گیاهی رو دوست دارم اما با این اصلا نتونستم ارتباط برقرار کنم چون بوش و طعمش رو اصلا دوست نداشتم هنوزم که هنوزه بدم میاد... این یه رقمه رو من نیستم :دی

پاسخ:
البته که خیلی خوبه آدم تو هر فصل غذای همون فصل رو بخوره اما حتما شما از اُردِ زیادی ناراحت میشدین :)
بعد میگم والک هم میشه طوری درست کرد که بوی بدش خیلی خیلی کم بشه!!!! من پیاز داغ و ادویه میزنم :)
دیروز کل کرج رو گشتم و پیدا نکردم پس حتما لازم شده بیام و از تجریش بخرم
دستت درد نکنه که گفتی
پاسخ:
پس در جستجوی والک بودی خخخخخ :))))))
خواهش میکنم !
دو مدل بود کیلو 15 تومنُ کیلو دوازده تومن! زیادم فرقی نداشتن :)
می بینممممممممممممممممم که لاک خوشمل جدید زدی به ما یاد ندادی :(
پاسخ:
آخی....بخدا از لاک عکس گرفتن وقت گیره بعد تنهایی هم نمیشه حتما باید یکی باشه که عکس بگیره در حین عملیات :|
من کوکوش رو حتما امتحان خواهم کرد اما در مورد پیفک پلو خیلی مطمئن نیستم :)
پارسال تو مجله آشپزی دیده بودمش اما مث تو اغفالم نکرد ;)
 مرسی آزی با سلیقه :*

پاسخ:
خب من یه نیم کیلوش مونده میخوام اگه خدا بخواد بشه امشب کوکوش کنم :D

اصن به من میگن اغوا گر :)))))
۲۷ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۳۶ خانم هموستات
تاحالا نشنیده بودم .واقعا کدبانویی ها
پاسخ:
:) نظر لطفته عزیزم
:-*
[ایکون اب افتادن دهان اصن یه وضیD=]عقشم نوش جونت جا منم پیف پیف پلو بخور:)))
پاسخ:
آیکون بفرما دستمال آب لب و لوچه ت رو پاک کن :)
آخی...قربونت برم! کاش بودی خودت میخوردی :) اونقده خوبه :)
در مورد لاکتم که من اصن سکوت میکنم اصن!خعلی نازه اصن D=
پاسخ:
چشات ناز میبینه :)
شنگ و قازیاقی تو شهر ما هم هس...مامانم هر هفته می ره کوه ها ی اطراف می کنه...
پیچک و کنگر و پاقازه هم نیز...
عکسای خیلی قشنگی بودن....:))
پاسخ:
اوهوم شنگ همه جا هس :) آخی دم مامانت گرم :)
پاقازه نمیدونم چیه؟ شهرتون کجاست عایا؟ میشه بگی یا سِکرِته؟ :))))

ممنون :)
من عاشق والک پلوام!!! تا دوسال پیش که بابابزرگم زنده بود هرسال این موقع ها میرفت کوه یه گونی پر از والک و ریواس برامون میاورد!! بوش خیلی هم بد نیست! یکم تنده! ولی مزه اش واقعا همتا نداره!!!

پاسخ:
والا بوی نپخته ش که اصلا بد نیست! وقتی پخته میشه بخاطر گوگردی که داره یکم بوی بد میده که اونم اولش وقتی در قابلمه رو برمیداریِ بعد دیگه نیس

منم خیلی دوست دارم معلومه؟ یا معلوم نیییی :))))))
گشنم شد واااااای چه قیافه ای داره:))))
من برم ناهار خودمونو بخورم ما آش داریم:)
پاسخ:
خوشتیپِ؟؟؟؟؟؟ میپسندی :D
وای آشم خیلی خوبه :
حالا ببینا ! خانم رفته تو هوای بهاری گردش و تفریح، بعد میگه من هستم اما کسی کامنت نمیذاره !!!!
:دی 
آزی دوس دارم فکر کنم الان خوابیدی 
من هر روز بعد از ناهار آرزو میکنم کاش آخر هفته بود و میتونستم چرت بعد از ناهار بزنم اصن خوابهای بهاری یه جور دیگه ای میچسبه 
پاسخ:
اصلا امروز بیرون نرفتم! دیشب تا صبح به علت بد خواب شدن در ساعات اولیهٔ خوابم از ساعت 2 شب بیدار شدم و تا خودِ خودِ صبح خوابم نبرد! بعد در تمام طول روز سر درد دارم! اصلا حال و حوصله هم ندارم! باید ساک نیز جمع بنمایم! کلا آزی الان دمقِ دمق :D

بعدشم من هوچ وقت بعد ناهار نمیخوابم زیرا نه تنها حالم خوب نمیشه که بسی کسل میشوم...هر وقت بخوابم یعنی اصلا حالم خوب نبوده که بعد از ظهر خوابیدم
بعله ریما خانومی جون :-*
انقد خوشم میاد اینجور پستا رو میذاری:)
خوراکیای گیاهی و چیزایی که شاید خیلیا نمی شناسن رو معرفی میکنی و با عکسات آدمو تشویق میکنی بره سراغ اینجور خوراک ها.
شِنگ و قازیاقی(تلفظ محلیش یه کم فرق داره)تو خلجستون پره.
شنگ جمع میکنیم بعد با آبغوره میخوریم انقد خوشمزه میشه:)
پاسخ:
:)
ایشالا که تشویقم بشن :)
بعله شنگ که ماشالا همه جا هست خدایی هم با آبغوره یا سرکه هم معرکه میشه معرکه :))
نوش جون!
اوووووووووووم..
به به به به به به..
چه رنگ و روویی.. 
مطمئنا مزه شم مثه قیافه شِ..
نوش جوووووونت..
گوشت بشه بچسبه ب تنت.. :)

جا منم بخور.. ؛)









:-*
پاسخ:
مزشم بد نبود خوب بود جات خالی، البته به جز اون زرشکها که موقع گرم کردنِ دوباره کمی سوخت موردی دیگه ای نداشت خخخخخ


فدای تو




:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*
آزی...گشنم شد...:*
پاسخ:
آخی الهی الهی.... 
موهای سفیدو کم می کنه؟ ابرفض [آیکون یک عدد آویزون شگفت زده]
پاسخ:
بعله و حتی گاهی دیده شده کاملا از بین میبره :)
والک که نه زیاد ولی ته دیگت منو خیلی تحت تاثیر قرار داد :))

پاسخ:
نوچ نوچ!
بچت ته دیگ خوره خانمه ال :D

اوشکونج و یونجه رو هم به این علفیجات اضافه کن!یعنی یونجه با ابغوره با ادم حرف میزنه لامصب

پاسخ:
البته من ندیدم یونجه بفروشن تو تجریش :)
شبدر هم با آبغوره خعلی مزه میده :)
ممنون که گفتی عمری باشه یک سر بیام تجریش برم بخرم
پاسخ:
ایشالا تا فصلش تموم نشده :D
اخی :)
ما هم ی سری سبزی های کوهی داریم خیلی بد بودئن اما تو اش یا تو نون ک میریزیم خیلی خوش مزه میشه
:)
پاسخ:
شما !!!! کجا هستین شما؟ :)

از والک بد بو ترم میشناسم باش آش درست میکنن خیلی هم خوشمزه میشه :)
بچه م به من بره ته دیگ خوره . اما باباش بر خلاف ۹۹٪ از مردایی که دور و برم دیدم هیییچ علاقه ای به ته دیگ نداره !
پاسخ:
واااااااااااییییییی من عاشخ ته دیگم اصن یه وضی....
واقعا داره تموم میشه؟؟؟؟حیفه واقعا
ما که کوههای اطراف شهرمون فراوونه از والک و شنگ و کنگر و عنقش و.......خیلیزیادن
پاسخ:
نه الان که تازه اومده...یه چند هفته ای هس حالا...
اطراف شما کجاست؟؟؟ :D عجب جاییه :D
منظورم تموم شدن با ساختمون سازی و.....نه فصلی
استان لرستان هستم.....
پاسخ:
تموم نشدن اما بسی کمیاب گشتن در تهران :|

:) مخلصیم!
وا ..
امروز آقا بزرگم از اینا اورد برامون .. من تا حالا ندیده بودم (مامان بزرگم فرستاده از روستا)! بعد الان که رفتم دیدم مامان خیسشون کرده تو آب .. چه بوی بدی هم میدادن نگو .. ینی بعد اینکه پخته شدن بوش بدتر میشه؟ :|
هی میگم مادرِ من اینا خوردنی نیستن مامانی اشتباه کرده این گیاها مسموممون میکنن گول نمیخوره :|
من که بدم اومد .. نمیدونم امتحان کنم یا نه .. آخه معدم خیلی حساسه به بضی چیزا حساسیت نشون میده :))!
یبار تو دبیرستان با بچه ها نفری یدونه پیراشکی از سر کوچه مدرسمون گرفتیم یه ساعت بعدش منو منتقلم کردن اورژانس خخخخخ
پاسخ:
واااا نداره...
چرا خیسشون کرد!!! واسه شستشوووو :)
خیلی هم مفیده.... هرچی بدمزه و بدبو تر مفیدتر این یه قانونه :)
عه این اسهال رو خوب میکنه .. من فک کردم با این بوی بد اسهال میکنه آدمو .. عرررررررررررر :))
پاسخ:
دیدی سخت در اشتباه بودی عررررر:))
ادرار را زیاد میکند :|
نخوریناااا بدبخت میشین :))
پاسخ:
اتفاقا واسه کلیه خوبه ;)
نه میخوام بدونم مگه مریضیم؟ :))

اگر بر روی پوست مالیده شود باعث قرمزی پوست می شود.

کلا با این گیاهه دشمن خونی دراومدیم دارم از چش ملت میندازمش :D
پاسخ:
خب توت فرنگی هم باعث قرمزیه پوست میشود...شما نمیخوریش عایا؟؟؟ :))))

نمیتونی :D
این با این بوی بدش چجوری بوى بد دهان را برطرف مى نماید..؟؟ :آیکن شلیییییییک :))
پاسخ:
چون واسه معده خوبه بوی بد دهان رو از بین میبره بعله :)
عایا این همون گیاهه که وقتی از وسط نصفش میکنی انگار توش موئه؟
پاسخ:
والا نمیدونم...لاش لزجه آب میانبافتیش خیلی غلیظه :)
ماهم والک داریم اینجا بهش میگیم"کنیوال"
تو کوه های بلند اطراف پیدامیشه
پاسخ:
اتفاقا از والکهای کردستان اینجا هم میارن ولی مزه والک تهران یه چیز دیگه است :))))))
واقعا نمیشه والک پلو رو از برنامه غذایی شمرونیا حذف کرددد مخصوصا دارآبادی ها(خودم🙋🏻‍♀️) و درکه ای هاا که منبع والک نزدیکشونه

من به شخصه عاشقشمممم
واقعا نمیشه والک پلو رو از برنامه غذایی شمرونیا حذف کرددد مخصوصا دارآبادی ها(خودم🙋🏻‍♀️) و درکه ای هاا که منبع والک نزدیکشونه

من به شخصه عاشقشمممم
پاسخ:
داره فصلش میرسه آخجون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">