حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۰۲
ارديبهشت ۹۳

یک آدمهایی هستن که عاشقند... یکجورایی عاشق واقعی! آدم عاشق که باشد از خود گذشته هم میشود... نه مثل این کسانی که تو بوق و کَرنا میکنند که آهای ما عاشقیم و این حرفها اما پاش که بیفتد معلوم میشود ، عاشق خودشانند نه هیچ کس یا چیز دیگری...

اما آدمهای عاشق از خودشان میگذرند تا به هدفشان نزدیک شوند حالا خواه این معشوقشان شخصی باشد یا نه علم باشد یا نه عاشقِ بشر باشندُ خدمت به بشریت...

شاید هفت هشت سال پیش بود که اسمِ این باکتریِ دهن سرویسِ را شنیدم، همون موقعها که همدان دانشجو بودم و حالت تهوع و دردِ معده امانم را بریده بود! خب از آنجایی که تصمیم به دکتر رفتن گرفتم باید فهمید که واقعا چقدر حالم بد بوده... چون آزی با دکتر جماعت میونهٔ خوبی ندارد!! بعد از انجامِ آزمایش، معلوم شد که بعـــــــــــــــله، مقدار هلیکوباکتری در معدهٔ بنده بیش از حد نرمالِ و همان است که همین است... خب یکسال آیندهٔ این قضیه بنده مشغول خوردنِ دوا موا بودم برای مقابله با این موجودِ مزخرف، بعدها فهمیدم عاملِ خیلی از ناراحتیهای معدهٔ همهٔ ماها وجودِ همین باکتریِ و اما از اون جالبتر کاریِ که یک آدمِ عاشق برای شناختِ بهتر این باکتری و اثبات دلیلِ زخمِ معده کرد.

بری مارشال (Barry Marshall)

 خب این آقای بری مارشال کسی نبود جز یه پزشک استرالیایی که با یه تیم روی هلیکوباکتری تحقیق میکرد و برایِ اثبات اینکه همین باکتری است که عاملِ زخمِ معده است یه ظرفِ کِشت شده از همین باکتری رو سَر کشـــــــــید!!!و یجورایی شرط بست که زخم معده خواهد گرفت، که گرفت! بعله! یعنی یک بمب از این باکتریِ دهن سرویس رو رفت بالا، تا ما و شما الان بدونیم دنیایِ معده درد، دستِ کیه؟ و دستِ کسی نیس جز هلیکوباکتر پیلوری =/ (helicobacter pylori)



ایشون!

چقدم خوشگله..!!!!!!


در سال 2005 جایزه نوبل پزشکی رو گرفت :)



جوونیاش :)


به افتخارش بزن کف قشنگ روووووو :)))))

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۲
آزیتا م.ز

نظرات  (۲۸)

ایــــــــــــــــــــول بابا دمش گرم:) ایشالا تو و مامانم و تمام کسانی که معده درد دارن خوبشین^_^
پاسخ:
من خیلی خوبم الانا :)
به کمک پرهیز و طب سنتی :)
ایشالا مامانتم خوف شه :-*

بابا عجب ادمی بوده ها که یه ظرف باکتری رو سرکشیده الحق نوبل حقش بوده :))

یه کفـــــــــــــــــــــــــــــــ تمیز به افتخار بری چون:))))))))))))))

پاسخ:
والا به غورعان! :)

دستت درد نکنه! :))))))
ایششش باسیلوسم هس حالا:/ خخ
پاسخ:
چی چیه؟؟؟؟ ;))
باسیلوس باکتری های میله ای شکل:)
پاسخ:
بهله بهله، خانم دکتر :)
۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۴۷ .مونیکا. (وقتی هنوز خورشید میدرخشه ... )
میشه گفت یه جورایی به صورت ارثی ناراحتی معده دارم ، اونم وقتی استرسی بشم ، اینقدر درد می گیره که از زندگی سیر میشم ، پارسال آزمایش خون دادم ؛  چون مشکوک به داشتن این باکتری بودم ، خدا رو شکر از این لحاظ مشکلی نبود ...
امیدوارم خوب خوب بشی خانمی !
ولی خودمونیم ها چقدر این آقا از خود گذشته بوده ...
پاسخ:
خدا رو شکر :)
ایشالا معده ات هم بهتر میشه :) البته بیشتر آدمها وقتی عصبی میشن معدشون درد میگیره و بهم میریزه ، ارتباط مستقیمی داره با اعصاب :)
خیلی باحاله این آقا :)

چه باکتری بد جنسی!!!

پاسخ:
بعله بعله!!!! :))))
۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۱۴ استاد سلام علیکم خیلی ناشناس خخخخ
عمو بری مارشال دمش گرم! ما تو صنعت یه سری ماسک ضد گاز داریم که اون دانشمندی که برای اولین بار روی این ماسک ها کار میکرد تو یه اتاق در بسته خودش رو در معرض این گازهای سمی قرار میداد و در نهایت هم مُرد!!!
الان که میبینی ما زنده ایم بخاطر تلاش اون آقاست :)
+گوجه چشم سبز قجری عشقه سابقم یه پا باکتری شناسه ها!
++ گوجه جونم این سرم داره کچل میشه بخاطر کدوم باکتریه؟ خخخخخخ
+++ خودم فکر میکنم بخاطر باکتریه گوجه چشم سبز قجریه که تو زندگی کچلم کرده آخرشم طلاقش دادم خخخخخخ
پاسخ:
اوه ! اون بدبخت در راه خدمت مُرد! O_0
خانم دکتره بچم :)
به خاطر باکتریه گشادیه که حموم دیر به دیر میری :D
کف زدیم...عما ب افتخار آزی...:)
پاسخ:
ای بابا.... چوبکاری میفرمایید :)))
یعنی میشه روزی برای میگرن هم درمانی پیدا بشه؟میگرن خر است
پاسخ:
:| امیدوارم بشه
البته میگرن رو میشه کمی کنترل کرد با پرهیز از بعضی چیزها که شما هوچ رعایت نمیکنی =/
دمش گرم واقعا دست به کار بزرگی زده
شجاعت میخواد
پاسخ:
واقعا... عشق و شجاعت میخواد :)
۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۴۷ استاد سلام علیکم خیلی ناشناس خخخخ
آره مُرد بیچاره!!!
+ چه بچه درس خونی داری پس خخخخخخ
++حموم زود به زود میرم، واسه عید رفتم حموم دیگه :D خخخخ
+++ گوجه حرف های این مامانت رو گوش نده، من هر روز صبح میرم حموم خخخخخ
++++ باکتریه گشادی دیگه چیه دکتر آزی؟ o.O
پاسخ:
بهش میگن سندرمِ گشادیسم!!!!
فرد مبتلا جز مواقع اجبار بقیهٔ ساعاتِ روز را به حالتِ افقی به سر میبرد :D
۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۵۶ استاد سلام علیکم خیلی ناشناس خخخخ
من که روزی 10 ساعت سر کارم و روزی 6 ساعت افقیم :D
+ گشادیسم شناس خوبی نیستید خانوم دکتر :D
++ خخخخخخ
پاسخ:
همه آدمهایی که سر کار میرن همینند خب!!!! والا!!!! نکنه میخواستی روزی پنج ساعت بری سرکار ^o^
یادش که میفتم حالم بد میشه درد تهوع دردتهوع بعد همه با این مرض لاغر میشن من انقدر چاق شده بودم که پوستم ترک خورد:(((((((((
پاسخ:
ولی فکر کنم همه چاق میشن ها! منم چاق شده بودم به خاطر گشنگیه کاذبی که این باکتری واسه آدم ایجاد میکنه :/
باور کن منم از این کارا کردم :))
یه بار یه پیتزا فروشی تازه تو اصفهان باز شد و من و عمه و عمویم اولین مشترییشون بودیم ! چند سال پیش؟ 6 سال پیش :)) خلاصه کودک 13 ساله ای بیش نبودم ! وقتی که پیتزا آورد واسم گفت امکان داره مشکل داشته باشه و شما اولین مشتری ما هستید و این سبک جدید از پیتزا هست که شاید با معدتون سازگار نباشه که دهنتو سرویس شه :)) 
خلاصه عمه و عمویم سر باز زده نخوردند ولی من که عاشق چهره ی غلط انداز آن پیتزای مخوف شده بودم همه اش را خوردم و ساعتی بعد چنان فشاری بر من وارد میشد که تا کره ی ماه میرفتم :| بعد اون قضیه له له شدم آقو :)) اینگونه بود که دیگه پیتزا فروشی طرف آن پیتزا نرفت و من محافظ جان مردم نصف جهان شدم :)) و به همین صورت من نصف جهان را نجات دادم :| 
پس من خیلی عاشق بودم آن موقع ها :))
پاسخ:
آره تو هم عاشق بودی منتها عاشق خوردنُ و لمباندنُ شیکمِ خودت یعنی تا حدی که از شدتِ عشق به لمباندن به خودتم رحم نکردی :))))
بعد ینی الانتو 19 سالته فرزندم؟؟؟ خخخخخ من فکر میکردم بزرگتر از این حرفهایی چه باحال :)))

بعد میگم شما بیا از این جان فشانی ها در مسائل بزرگترُ جهان شمولتر استفاده بنما :))
۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۱۱ استاد سلام علیکم خیلی ناشناس خخخخ
آزی من واسه رای دادن به عمو مارشال تو بیان ثبت نام کردم :D
+یه لایک از من مفتکی گرفتی! :D
پاسخ:
ای ول بابا....این عمو مارشال به سندرمِ گشادیسمم غلبه میکنه باید یه نوبل دیگه هم بگیره :دی
جدی این کارو کرد؟
دمش گرم !
عجب مردی بوده!!!
قابل توجه آقای همکار ;)
پاسخ:
خخخخ بعله جدیه جدی :))
مَــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرد بوده! زنده است البته :)

حالا چرا قابل توجه ایشون :))
نه من عاشق مردم نصف جهان بودم :| گیری افتادیما :( حالا اون شیکمه هم این وسط ابزاری شده واسه خدمت به خلق الله :|
از جووووونم مایه گذاشتم این وسطااااا :))) شوخی که نیست :))) شاید اصلن میمردم خو :))
+ بعدش چیطوره ؟ فکر میکردی من بزرگتر از اینام؟ :| چرا؟ آیا فقط بزرگ تر ها شکمو هستند ؟ نخیر ما هم میتوانیم :|
+اتفاقن تو فکرش هستم برم در کشور های مختلف پیتزا هارو امتحان کنم اگه حالم بد شد به همه مردم جهان بگم :) باشد که رستگار شوم و شما روزی عکسمو بچسبونی اینجا بگی این همه ی جهانو با خوردن پیتزا های مختلف نجات داد لااااامصصصصصصب :))
پاسخ:
ینی تو خدایِ از خود گذشتگی هستی....ای از شکم گذشته ای حامیِ شکم تهیگان ای تِستِره پیتزا.... :)))))
می گما ازی این بازگشت به خراب اباد هووووچ حسنی که نداشت و دوسم نداشتی برگردی حداقل باعث شد دوباره به اوج برگردی کامنتارو تند تند تایید کنی:))))))))))))))
پاسخ:
آره....خخخخخخخ
تنها حسنِ اینجا اینه که آدم تنها تر میشه :))) زان سبب وبلاگش رونق میگیره :))))))))))))

آخ آخ منم یه مدت معده درد داشتم بد دردیه...
پاسخ:
ایشالا که دیگه هیچوقت نمیگیری :))
مرسی عزیزم:) رفتی خراب آباد؟
پاسخ:
بلی....
می بینی خبرا زود می رسه.. خخخ
پاسخ:
عزیزم پستشو گذاشتم....خبر میرسه عایا؟؟؟ !!!!!!!
اوا خب می بینی چه دیر خبرا می رسه خخخ

پاسخ:
والاع :))
این پستشه ؟
پاسخ:
نوچ

اینه
خخخخخخخخ استادسلاملکم شما خودتو اعتدالولحموم کنD= حموم هرروز هرروز رفدن باعث ریزش مو میشه ها:) +خخخخخخ عکسشو خخخ+
پاسخ:
خخخخخخخخخخخخخ
نه بابا این از بس حموم نمیره اینجوریه خخخخخخخ
غصه نخور ما همیشه گرچه حضور فیزیکی نداریم ولی حضور مجاززززززززززززززززززززززززززززززززززی داریم:))) کاکشی همین تنهایی تو پر میکرد:)))
بعدم این قشنگارو ببین ،من اون پیشو ها رو دوس تر دارم:
عکس1
عکس2
عکس3
عکس4
عکس5
پاسخ:
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااییییییییییییییییییییی اینا عالی بودن عالی......
پیشیه رو خودمم خیلی خوشم اومد....حوصله کنم حتما استفاده میکنم....عالی بود
مرسی توکا جونم :****
کففففففففففففففففف !! هـــــــووو شله ! :)
دمش گرم ولی :|
شمام اسفندی ای ؟! چندم ؟؟ :)))))))))))))))))))))
پاسخ:
خخخخخ شله شله محکم تر :)
اوهوم دمش گرم
من 20 اسفند :)
من این جناب باکتری رو میشناختم
اما بسیار مشعوف شدم از شناخت دکتر مارشال عزیز
واقعا شیفته این همه فداکاری شدما
مرسی ازی جان...خیلی پست خوبی بود :)))
پاسخ:
اوه پس سعادتِ آشنایی داشتی با ایشون :)))

آره خدا خیرش بده بیشتر از این!
خواهش میشه :)
اوااا من چرا این پست وزودتر نخوندن به افتخارشسشششش هووووووودوووووو
تف به ریا همکار مابوده ماشاءالله ماشاءالله
پاسخ:
جا افتاده بود احتمالا :)
الان یعنی شما مسئول آزمایشگاهی یا دکتر؟ ;)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">