حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۰۳
ارديبهشت ۹۳
بچه ها خانم "سوسن حسنی دخت" رو میشناسید؟؟؟ اگه میشناسید که هیچی اگه نمیشناسید ، اشکال نداره منم اول نمی شناختمشون، حالا چی شد شناختمشون...یه بار که داشتم با دکمه هایِ کنترلِ تلویزیون موسیقی مینواختم و هِی از اول میومدم تا آخر از آخر میرفتم اول! یهو برایِ اول بار بود که دیدم یه خانومِ خوشگلی داره خبر میگه :)) گفتم به به چه عجب تو تلویزیونِ ما خانمِ خوشگلِ خوش صدا هم دیده شد! خلاصه که متاسفانه ایشون در حال گفتنِ خبرهایِ زمخت و بدرد نخورِ سیاسی بودن اما بنده چون قوۀ تخیلم خیلی قویِ فرض رو بر این گذاشتم که خانم خوشجله (نه خانم خوجگلۀ خودمون تو فایلهایِ صوتی ها، بلکه همین سوسن خانم) داره مثلا یه متنِ باحال  رو با اون صدایِ خوبش میگه، مثلا یه متنِ طنز یا یه خبرِ دل انگیز! خخخخ خلاصه که بنده یه همچین آدمِ دیوونه ای ام ...


خانم سوسن حسنی دخت

از این ماجرا خیلی وقت گذشت تا اینکه یه بار خانم حسنی دخت یه متنی رو  نوشته بودند که پایه و اساسش راجع به برنامۀ محبوبِ دلها ینی کلاه قرمزی بود که من خیلی خوشم اومد! حالا اولش من این متن رو به خاطر وجودِ کلاه قرمزی خوندم اما بعد از اینکه خوندمش دیدم نــــــــه واقعا چه حرفهایِ خوبی توش گفته شده...بعدشم که تصمیم بر این شد که این متن رو تو وبلاگم بذارم و از اونجایی که شما بهترین کامنت گذارای دنیا هستید و خودتونم میدونید که چقدر خوب نقد و بررسی میکنید راجع به این متن خانومه حسنی دخت یه نظر به عنوان یه شهروند ایرونی بذارید و مطمئن باشید که این نظرهای شما رو خانومه حسنی دخت میخونه.

من هم قول میدم که تلاشمو کنم تا این متن رو ایشون با صدای خودشون بگن و تو وبلاگم بذارم تا امثال من به آرزوشون که شنیدن صدای لطیف ایشون به غیر از خبر سیاسیه، برسن.

متن رو با دقت بخونید و رو سفیدم کنید ها!

یه خواهش هم دارم که اصلا بحث رو سیاسی نکنید و نظراتی که جنبه سیاسی پیدا کنند به خاطر خانوم حسنی دخت سانسور میشه!

در ادامۀ مطلب میتونید متنِ ایشون رو بخونید.




موضوع واقعی متن: نشانه های خوب!

تاریخ: شنبه، 9 فروردین

موضوع وبلاگی: دل نوشته های خانوم حسنی دخت

این روزها همه دیدن چند برنامه تلویزیونی را به هم توصیه میکنند. مثل کلاه قرمزی یا پایتخت.

این نشانه خوبی است برای تصمیم گیران در رسانه و نیز منتقدان به رسانه.

منتقدان بدانند قهر و تحریم و فرار، راه درست مبارزه و اصلاح نیست. ایستادن، مرزها و محدودیت ها را دیدن، شناخت و فهم تهدید هاو خط قرمزها و استفاده از همه پتانسیل های موجود برای خلق یک اثر تاثیرگذار انتخاب درسته. کاری که دشوار اما پر ثمر است.

ممکن است خیلی ها بگویند مثل توی تلویزیون همش شعار میدهی. اما واقعا اینطور نیست. ایرج طهماسب و حمید جبلی نشان دادند که در مقابل والت دیزنی و ... ایستاده اند. خیلی از مخاطبان ایرانی، قطعا کلاه قرمزی را اگر نه بیشتر از بت من و اسپایدر من، اما کمتر از آنها دوست ندارند. اگر شخصیت های کارتونی خارجی، امروز در فرهنگ ما جا باز کرده اند و محبوبند، دلیلش غرب زدگی ما مخاطبان رسانه نیست، دلیلش دست تهی  رسانه های ماست که در همه حوزه های کاری قابل مشاهده است.

تفاوت است میان آنهایی که خود حرفی برای گفتن داشته اند و صدا و سیما برای آنها بستر رشد بوده است، در مقایسه با کسانی که صدا و سیما برای آنها بستر می شود و آخر سر هم آنها نمیدانند که چه استفاده ای از یک "بستر" می توان کرد! و فعالیت های آنان تنها منجر به هدر رفت منابع می شود.

و اما تصمیم گیران در رسانه.

اینکه هنوز مردم ما در لابلای هزاران شبکه ماواره ای، حاضرند دقایقی را صرف صدا و سیما کنند، پیام مثبتی است. پیامی مبنی بر اینکه هنوز فرصت هست.

صدا و سیما اگرچه سخت، اما هنوز هم میتواند گزینه ای برای مردم ما باشد. اگر عزم جدی داشته باشد و تلاش کند مفاهیمی را که سالها "بر زبان آورده است" و شعارگونه با آنها برخورد کرده با تامل اندکی "بفهمد" و آن فهم را عملیاتی کند.



موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۳
آزیتا م.ز

نظرات  (۲۴)

۰۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۲۷ استاد سلام علیکم خیلی ناشناس خخخخ
خب آزی باید بگم با با این پستت نظر من رو نسبت به این خانوم 180 درجه عوض کردی. واقعا ما مو میبینیم تو پیچش مو ;)
+متن خانوم حسنی دخت هم در تغییر نگرشم به ایشون بی تاثیر نبود. نشون داد هم نسبت به مسائل کاری پیرامون خودشون آگاه هستند و هم نسبت به مردم جامعه شون!
++با اونکه در تعطیلات عید، جهت نگاه کردن تلویزیون، زمانی واسه من وجود نداره ولی حدود دو قسمت از مجموعه کلاه قرمزی رو دیدم و باید بگم کاملا با دیدگاه این خانوم مجری خوشجله موافقم. فقط باید بگم آفرین به این همه توجه ایشون و انتقاد سازندشون و امیوارم که انتقادشون به گوش اونایی که باید برسه برسه!
+++ آزی کاملا باهات موافقم که این متن رو خانوم حسنی دخت بخونه تا ما هم این متن رو با صدای ایشون بشنویم. آخه هر موقع اشتباهی حین کانال عوض کردن به اخبار میرسیدیم کانال رو مجدد عوض میکردیم چون به قول خودت خبرها زمخت بود!!!
++++ آزی رازیش کنیا که متن رو صوتی کنه! من دوست دارم.
+++++ ولی خداییش عجب تبلیغی واسه خانوم حسنی دخت کردی، تو تغییر دیدم به نفع ایشون تاثیرگذاشتی در حد بوندس لیگا خخخخخ باید بهت حق تبلیغات بده خخخخخخ :D
پاسخ:
من که خودم هر جا بودم هر کار میکردم بالاخره به هر سختی بود کلاه قرمزی رو میدیدم جز قسمت آخرش که از دستم در رفت :|

الان چه شخصیتِ مهمی نظرش راجع به خانم حسنی دخت عوض شده خخخخخخ الان کلا دنیا کن فیکون شده :))))

حق تبلیغات رو که من باید از خیلیها بگیرم یکیش همین "بری مارشال" :))))))))
به نظر من که الان دیگه مردم از برنامه های ماهواره هم خسته ان. کافیه یکم برنامه جالبی توی شبکه های خودمون پخش شه تا همه جذبش شن. ما تمام عید رو ساعت 8 شب با اینترنت اونم با یه گوشی صفحه 3 اینچی کلاه قرمزی دیدیم! پس کافیه یکم تلاش کنن تا ماهم بهشون ثابت کنیم که همه جوره پای ثابت برنامه های خودمونیم!!

این خانومه رو اسمش رو نمیدونستم ولی شبکه 6 زیاد دیدمشون. انصافا صداش خوبه!
پاسخ:
آره بابا من که الان از روزی که برگشتم خونم هنوز دو شاخه تلویزیونم رو نزدم تو برق از بس که انگیزه ندارم :D

ولی راس میگی اگه یه برنامه خوب بسازن ملت استقبال میکنن :)))

:)
کاملا صحیح گفته ! ولی ندیده بودمش اصن اخبار دوس ندارم ! :|
صدا و سیما به خصوص شبکه ی 3 از سال 87 شایدم 86 به اینور هـیــــــــــــــچ حرفی نداشتن که بزنن .. دقیقا از موقعی که عطاران باهاشون قهر کرد !
تک و توک برنامه ی خوب میذاره .. ولی کلاه قرمزی واقعا عالیه .. زده رو دست تمام برنامه های خارجی ^_^
مخصوصا اقوی همساده ! :))
حالا .. بعد از عمری اینجانب بسی ذوق مرگ بودم از پخش یه سریال خوب اونم از شبکه ی 3 (!) که با همت غیور مردان بختیاری قطع شد !!
خودمم بختیاری یه جورایی بهشون حق میدم ولی حیف شد خیلی :((
چه ربطی داشت ؟! هیچی ! :|
مونده بود سر دلم !
پاسخ:
منم دوس ندارم... هیچگونه اخباری چه ایران چه خارج!
خخخخخ
مخصوصا ببعی :))))
آها!!! من اون سریال رو اصلا ندیدم ولی خب شنیدم که چه بلبشویی ایجاد شد :|
عب نداره خوب کردی حرف دلتو خالی کردی :)
دقیقا!خلق یک اثر که بیننده رو میخکوب کنه پای شبکه های ایرانی باامکانات کم هنره.کلاه قرمزی واقعا یه شاهکاره[ایکون هعی دوره دوره دوره خخخD=]بااون قسمت اتلاف منابعم کاملا موافقم البته علاوه بر صداوسیما ما تو زمینه ی ورزشی ام خعلی اتلاف منابع داریم مثلا همین فوتبال:| اینهمه خرجش میکنن اخرشم هیچی به هیچی اونوقت پرتاب دیسکمون بدون مربی قهرمان جهان میشه:/ یا والیبالو بسکتو الی اخر![ایکون حالا ازبحث دور نشیم!]من از همین تریبون به خانوم حسنی دخت دست مریزاد میگم:)[ایکون سوسن جون دوزت داریم به توان2D=]و منتظره این متن صوتی با صدای زیباشون هسدم:) +دست عقشمم درد نکنه اصن یه وضی:*
پاسخ:
واقعا شاهکاره :)
هر جا دس بزاری منابع داره اتلاف میشه =/
مرسی از کامنت خوبِ شما... آیکون جدی :))

تو کلاه قرمزی نمی دونم چرا ولی خیلی از خط قرمزهای صداوسیمایی رعایت نمیشه...و توش محدودیت نسبت ب خیلی از برنامه های کودک رعایت دیده نمیشه...و این یکی از عواملی ک من جذب کلاه قرمزی شدم...
آزی اگ دوس نداری می تونی تایید نکنی...ناراحت نمیشم...
پاسخ:
نمیدونی چرا؟ من بهت میگم! چون به طور خیلی زیر پوستی این عمل انجام میشه و خوشبختانه انگار کسی چیزی نمیفهمه :))
چیزی نگفتی که نخوام تایید کنم :)
آزی راضیشون کن این متنو بخونن
در ضمن جیگرم جیگرم جیگرم!
پاسخ:
سعی موکونوم :دی
در اینکه صدا و سیما ...خیلی کم کار در جذب مخاطب شک داشتید تا حالا؟نه پس شانسیه که هالی وود و والت دیزنی کارشون گرفته هرکی اندازه زحمتش دیگه........ربطی به ایران و کل سیستمش نداره ...چون ایرانه برنامه ها رو نمیبینیم...نه ...چون مثه کلاه قرمزی و پایتخت از جنس مردم نیستن...برنامه های صدا و سیما طوریه که اتفاقا خیلی با واقعیت زندگی تطبیق نمیکنه ...با فرهنگ همین مردم الان...خب نمیبینیمشون دیگه ساده هست
پاسخ:
بعله :)
میدونی عزیز هر آنچه از دل براید لاجرم بر دل نشیند!!! حکایته اینه :)
موضوع:حرف حساب خریدار دارد؟
مردوم ما، مردوم باهوشین همون طوری که مدیرای ما از همین مردم هستند
ما تحلیلگرایی خوبی هم هستیم همون طوری که خوب نظر میدیم و حرف میزنیم اما... موقع عمل کردن هزار و یک جای کارهامون میلنگد
چرا؟ الله اعلم
-----------------------------------------
جدای این موضوع مصرفگرایی و کپی برداری از ایده‌های برنامه ها و سریال‌های خارجی در حوزه فرهنگی ما بسیار عیان و تابلو می‌باشد :)
خلاقیت خیلی وقت است از یادمان رخت بر بسته! اکثر خط سیر برنامه ها و فیلم نامه ها از پیش لو رفته است
و از همه مهمتر در یک دید کلی اثرات نادیده گرفتن حق کپی رایت در تمام حوزه ها و علی الخصوص حوزه هنر ، خود بدترین آسیب ها رو وارد میکند
پاسخ:
چون مغز ما را از کودکی تئوری وار بار آوردن نه بر مبنای عمل گرایی :|

بعله! جایی که دست خلاقیت رو با قفل و زنجیر ببندند، بی تردید پای کپی برداری به میدون باز میشه دوست عزیز :)
سلام!
چقدر سخته که یکی میخواد جدی باشم و من هم سعی کنم جدی باشم!
سالهاست که بانی های رسانه ی کودک چه سینما چه تلوزیون و حتی اگر "سروش کودک" را نادیده بگیریم، اهالی قلم، نگران این هستند که جای کودک به مرور در حال کمرنگ و کمرنگ تر شدنه. این مسئله رو چند سال پیش خانم مرضیه برومند در جشنواره فیلم کودک بیان کردند و از همون روز همه نگرانند. هنرمندان ایرانی خوشبختانه یا متاسفانه و باز یا خوشبختانه ، همیشه و همیشه در پی خلق آثاری معنی گرا هستند. و سعی دارند در تمام آثار خلق شده حتی آثاری در ژانر کودک معنی را لحاظ کنند و صرفا از یک سرگرمی خاص بودن، به دور باشند. شما میفرمایید سیاسی ننویسیم. من یاد آوری میکنم جز سیاست برون مرزی ما سیاست فرهنگی و سیاست حتی ورزشی و سیاست های مختلفی وجود داره که نمیشه لا اقل به یکی از آنها نپرداخت. اینکه یک اثر طنز باشد و سیاسی (نه حالا برون مرزی، نباشد، جز لودگی (یا بهتره بگم هجو و .... ) نیست. کلاه قرمزی جز اینکه برای کودکان شیرین بود، مخاطبان پر و پا قرص بزرگسال هم داشت. یکی اینکه خودشان در دوران جوانی یا نوجوانی مخاطب این برنامه بودند و دیگری به خاطر نغز هایی که مطرح میشد. ما یک مشکل اساسی داریم. ما در اینجا به معنی هنر کشورمونه. هنر مند در کشور ما باید سانسور کند اثری که خلق میکند را. شما باید پای صحبت ناشران و حتی نویسندگان، پای صحبت تهیه کنندگان و حتی کارگردانان دیگر و ......هم بنشینید تا متوجه عرایض بنده شوید که حتما خانم حسنی دخت به وضوح واقفند. من گمان میکنم هر کس دیگری غیر از طهماسب و جبلی دست به خلق اثری همچون کلاه قرمزی میزد، (به خاطر سابقه ی حضورشان در رسانه) به مشکل بر میخورد. خلاصه میکنم: یادمون نره مسئله ی آموزشی عمو پورنگ در مورد کلید را که به سیاست کشاندندش و معضلی برای این مجری و عوامل این برنامه ، پیش آوردند. یا نمونه ی بزرگتر، نمایش خروس زری پیرهن پری جناب احمد شاملو را. لپ مطلب اینه که برای خلق آثاری همچون کلاه قرمزی و ماندگار شدندنش باید سیاسی بود و بُرش داشت. ولا غیر... 
خوشم نیومد از جدی بودنم. خخخخخخ
پاسخ:
چه عجب شما یه بار حرف حساب زدی! این خودش میتونه یه معجزه باشه! والا به غورعان!

آزی باید بگم که دوستِ دلبری داری ها ;)
در رابطه با این پست باید بگم چون تخصصی در زمینه رسانه ها ندارم نمیتونم نقد کنم ولی در کلیات متنی که این دوست جونِ خوش صدای شما نوشتن جای هیچ حرف و حدیثی نیست و اتفاقا خیلی هم حرفه ای نقد کردن.
درضمن رفتی خانوم حسنی دخت رو آوردی میخوای صداش رو کلیپ صوتی کنی بذاری تو وبلاگ تا من رو از سکه بندازی؟ :D
هرچند که محبوبیت خانوم حسنی دخت در این وبلاگ جانشین محبوبیت من میشه ولی خب خودمم خوشم میاد به قول تو یک فایل صوتی غیر اخباری از ایشون بشنوم و برای اینجام اینکار یک رای مثبت میندازم تو صندوق! [به قول اون دختره عشخت گوجه آیکون خود محبوب پنداریِ فراوان]
در آخر هم باید بگم که با نظر استاد سلام خیلی ناشناس (کامنت شماره یک) هم عقیده هستم و دید بنده نه تنها راجع به خانوم حسنی دخت بلکه راجع به شغل ایشون و همکاراشون عوض شد!
پاسخ:
اوه اوه....آره فقط میخوام از شر تو یکی خلاص شم از سکه بیفتی راحت شم از دستت.... خودم گنده ات کردم حالا واسه من اینقد شاخ نشی :دی
بعله بعله!!!
خیلی هم خوب :)
راستش ایشونه نمیشناختم،چون خیلی رابطم با تلویزیون داخل خوب نیست،جز نود!قبلا هرزگاهی 20:30 و ی زمانی 90قسمتی های شبکه سه،از زیر آسمان شهر 1 گرفته تا طنزهای مهران مدیری،دقیق یادمه وقتی ی طنز تموم میشد حداکثر تا یک هفته بعد طنز شروع میشد،تایمشم عموما اخر شب بود
جالبه ک اون ساعتا جمع خونوادگی ما برای دیدن طنز مورد علاقمون جمع بود و شب با آرامش و شاداب میخابیدیم،یادمه اون روزا تنها مشکلم جمعه بود ک رسانه ملی تعطیل بود اما الان متاسفانه هر روز صدا و سیما جمعست
من هنوزم نمیفهمم چرا باید طنازان هنرمندی مثل مهران مدیری و رضا عطاران پشت ب رسانه ملی بایستند،مشکل کجاست؟واقعا یکی مثل مهران مدیری ها حاضر نیستن جا اینک مجموعه اثارشونو هفته ب هفته با فروش متفاوت و شاید محدود،بفروشن بیان همونو ار شبکه ملی پخش کنن ک قطعا مخاطب بیشتری داره...فک کنم باید بیشتر قدر شناس باشیم و ب هنر بیشتر احترام بذاریم...
یا حتی فیلم های مناسبتی،طنزا و فیلمای مذهبی ماه رمضون قدیم کجا و فیلم های روح و جنی الان ک مثلا قالب مذهبی دارن کجا
اگه مردم رو اوردن ب ماهواره دلیلش این نیس ک برنامه ماهواره مفیدن،قطعا علتش فقر صدا و سیمای ماست
میدونی خود من اصلا ممکن نیس همزمان با 90برم سمت ماهواره،حالا هر برنامه ک داشته باشه،ی چیزی هم واسم جالبه ک من و خیلیا ب اون صورت فوتبالی نیستیم اما 90رو دنبال میکنیم،خب این قدرت ی برنامس ک تونسته مخاطبی رو ک فوتبالی نیس جذب کنه
و اما کلاه قرمزی
من ی جا تو مصاحبه ةا میخوندم ک این مجریای عزیز فیلم نامه و دیالوگ ریز ب ریز ک از قبل ثبت شده باشه ندارن و همشو بداهه میگن و این یعنی استعداد
راستش من امسال خیلی دنبال نکردم طنزشو،اما پارسال ک دیدمش واقعا قشنگ بود،ی چیزیشم خیلی دوس دارم،اینک مخاطباش واقعا محدودیت سنی ندارن..



پاسخ:
اولا مرسی از این کامنت جدی و خوب شما :)
دوم اینکه امسال دم سال تحویل مهران مدیری رو دعوت کرده بودن گفت سال 93 میخواد برگرده به تلویزیون
سوم اینکه دقیقا حق با شماست وقتی تلویزیون با برنامه هاش به شعور ماها توهین میکنه ما هم ترجیح میدیم که اصلا نگاه نکنیم!
چهارم چه بد که امسالش رو ندیدی دانلود بنما و تماشا بفرما که از کفت رفته :D
درباره خبر هم نظر داشتم،اما خب بیخیال شدم :)
إ؟؟امیدوام برکرده :)
آره حتما نگاش میکنم البته اگه شما یا خانم حسنی دخت زحمت ی نسخه شرکتیشو واسم بکشین ک دیگه نور علی نور(امیدوارم املاش درست باشه)میشه :)
پاسخ:
چرا بی خیال شدی؟ هوم؟ شما که کارشناسی کردی، ادامه میدادی خو :))
سریع پررو میشی ببین هِی اُرد میده :))
خب من آشنایی زیادی با خانوم حسنی دخت ندارم اما مطمئنا خوشحال میشم صدای ِ ایشونو در وبلاگ ِ آزی ِ عزیزم بشنوم . و اینکه من با نظر استاد گران قدر سلام علیکم مفاوقم ! شما همون نظراتو کپی پیست کن وا من ! در این حد یعنی :)
با تچکر :)
بوچ :*
پاسخ:
حالا موافق بودی یا نه نمیدونم اما مطمئنم چون حوصلت نشده اعلام موافقت کردی که کپی پیست کنم واست خخخخخخخ :))))
آیکون سندرمِ گشادیسم :)))
خب خبرش سیاسیه
5سال حرف تو سینست باو
خب میگی قشنگه گفتم ببینمش
دیدم توأم ک ماشالا حساب بانکیت پره گفتم بگیری 
+
این بود آرمان های بی حفاظ؟
پاسخ:
آها... پ ولش :|
کدوم حساب بانکی؟؟؟ کووووووووو....یه ماه مرخصی بدونِ حقوق مگه واسه آدم حساب بانکی میذاره؟؟؟

کنس..دانلود کن!

آرمانهای بی حفاظ بیخود کرده این چیزا باشه :))
خوب بنده نیز با ایشون تا به حال اشنایی نداشته ام متاسفانه و صدای دلنشین شان را به گفته ی شما نشنیده ایم
ولی کاملا با گفته ی ایشان موافقیم ...
واقعا تمام فک و فامیل و دوست وآشنا که همه هم الحمدلله دارای شبکه های ماهواره ای هستند و از جمله خود ما موقع کلاه قرمزی و پایتخت که می شد دیگه من وتو و جم تی وی و روبیکس و  پرشین تون و پی ام سی و هزار کوفت و زهرمار دیگه رو کنار میذاشتیم و کانالمون رو روی آن دو تنظیم می کردیم و از دیدنشان هم وااااااااااااااااقعا لذت می بردیم و واقعا از ته دل آدم رو به خنده وامی داشتن و تا روزها و الان هم بعد از گذشت تقریبا یک ماه هنوز از تیکه هاشونو و دیالوگاشون حرف می زنیم حتی دی وی دی هاشو دوباره گرفته ایم و برای بارها و بارها می بینیمشان:))
چون تکراری نمی شوند چون بدون شعار دادن بدون حرفهای الکی پلکی زدن چیزهای عمیقی درشون نهفته بود...
علاوه بر پایتخت و کلاه قرمزی یادمه دودکش توی ماه رمضون هم مثل اینا بود یه جورایی به دل می نشست ازین فیلمهایی نبودن که توش واسه شخصیت داستان ازین اول تا آخر یه سری مشکلات متحیر العقول و انواع و اقسام بدبختی هایی که بدبخت ترین آدم های واقعی حال حاضر براشون پیش نیومده بشن!! و کلاه قرمزی هم ازون برنامه کودک هایی نبود که فقط یه مشت شعار و این کارو نکنید و اون کارو بکنید بچه های خوب و گلم توشو پر کرده باشن ، مثه خودمون بودن مثه بچه گی های خودمون مثه بزرگی های خودمون، نه تو عالم بچگی خر حسابمون کرده بود که فقط یه مشت نصیحت و رعایت احترام رو فقط اقتضای سنمون بدونن و نه تو عالم بزرگی  هم خر فرض شده بودیم که یه مشت باز هم شعار در مورد قناعت و ازدواج سالم و با خدا بودنهای مصنوعی رو به خوردمون بده!!

من بعد از ظهر این پست رو دیدم ولی ازونجایی که میخاستم مفصل بنویسم و وقت هم نداشتم واسه همین نظرمو الان اومدم گفتم:))
پاسخ:
به به ممنونم از این کامنت بلند بالای شما
دقیقا حق با شماست مردم چیزی رو دوس دارند که از جنس خودشون باشه نه اینکه باهاشون غریبه باشه :))


ممنون که وقت گذاشتی عزیزم

+راستی من هنوز اون شارژ رو نزدم هاااااااااااااااااااااااااااا :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
خوبه که میشناسی منو در این حد ! خخخخخ
پاسخ:
بالاخره الکی که عیالم نشدی :)))
دوستان که همه موارد رو بهش اشاره کردن پس دیگه تکرار جایز نیست و از طرفی چون خودم این چند سری اخری کلاه قرمزی رو ندیدم نظر ندم بهتره
پاسخ:
کاش بتونی ببینی... حالا نمیگم دانلود کن ;) اما دی وی دی اش را خریداری بنما :))))
اگه اطلاع داشته باشی من خودم توی گروه ترجمه اینترنتی کتاب نغمه ای از یخ و آتش هستم. ما کتاب رو فقط ترجمه میکنیم ولی مخاطب میتونه هر جور محتوا چه طنز چه نقد چه... تولید کنه ولی امان از یه جو همت! مخاطبین خارجی هزار مدل نقد و بررسی، کارهای گرافیکی، ترول و... ایجاد میکنن ولی ما هر چی به مخاطب میگیم شما که خودت رو عاشق سینه چاک میدونی، بیا یه کاری هم تو بکن هیچکی جواب نمیده. تنها کاری که میکنن ایراد گرفتن و تنها چیزی که بلدن استفاده از دسترنج دیگران، همین.کی اوجا دست خلاقیت رو بسته؟ نه سیاست اونجا دخیله نه مشکل دیگه.اون که دست و پاش زنجیر شده ذهن بازه نه خلاقیت، که البته مقصر خودمونیم.خلاقیت رو شاید بشه محدودش کرد ولی چیزیی نیست که با تحریم و سیاست بشه جلوشو گرفت. خلاقیت نیست چون به حداقل ها راضی شدیم چون با باورهای غلطمون خیلی وقته از یاد بردیمش.، چون مشکل ریشه ایه:
خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج
تئوری گرایی شاید یکی از بسیار دلایل موجود باشه اما مهمترینش تربیت غلط و بحث مصرف گرایی. وقتی بچه اولین چیزی که یاد میگیره اینه: بابا آب داد چه انتظاری میشه داشت!

این بحث که موقع عمل چرا میلنگیم رو خیلی سر بسته گفتم. به جز بحث های سیاسی و سو مدیریت خیلی دلایل دیگه هستن که میشه روشون مانور داد. ما همون جور که خوب میتونیم نظر بدیم و ایراد بگیریم خوب هم میتونیم توجیه کنیم و همه چیز رو به گردن عوامل مختلف بندازیم.
عادت داریم به مهره سوزی و خراب کردن افرادی  که تو کارشون موفقن،  عادت به کم کاری داریم، رابطه گراییم تا ضابطه گرا،فقط دنبال سود شخصی و راحتی خودمون هستیم و...عادت کردیم به دزدی از آثار هنری و خو گرفتیم به سناریوهای تکراری و باز هم حتما دلیلش نبود فضای باز و سیاسته
اما همین که برنامه های خوبی مثل کلاه قرمزی و پایتخت رو مبینیم میفهمیم خواستن توانستن است.
به قول خانم حسنی دخت به جای قهر و تحریم و فرار، راه درست مبارزه و اصلاح، ایستادن، مرزها و محدودیت ها را دیدنه
نه اینکه بگیم سیاست فلان خلاقیت اِلِ بِلِ جیم بِلِ
امان از وقتی که کسی نخواد کاری کنه،امان!
+راستی به جز این دو برنامه که ذکر شد میشه از مسابقه بسیار زیبای قند پهلو  هم اسم برد که خیلیا از دستشون رفت.
پاسخ:
درست میگی.
 اما خواستم یچیزی رو اضافه کنم، تو جایی که از کودکی هر چیزی رو از تهِ دل ابراز کردی باید به صد نفر جواب صد من پس میدادی و مدام با بایدها و نبایدهای دینی و عرفی و فرهنگی و هزار چیزه دیگه احاطه شدی!! یواش یواش تو نا خود آگاه همه شکل میگیره که تو آروم باش، تو یه جا بشین تو خودت رو به درد سر ننداز ! بعد نتیجه میشه تنبلی و مصرف گرایی!!!! همین الانش! چقدر معترض و منتقد و کوفت و زهرمار پیدا میشه که اتفاقا بعضا زورشونم میچربه و مثلا یه وبلاگ تخته میشه!!! تازه وبلاگ یه رسانهٔ خیلی خیلی کوچیکه بی اهمیته!!!!
قند پهلو هم خیلی باحال بود چند قسمتش دیدم.
۰۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۰۲ استاد سلام علیکم خیلی ناشناس خخخخ
پس این فایل صوتی با صدای خود خانوم حسنی دخت چی شد پس؟
پاسخ:
اوووووووووو چه هولِ حالا :)

خانم حسنی دخت کاملا درست فرمودن ، وقتی دوتا  عروسک که جمع ارزش مادی اونا به پونصد هزار تومن هم نمیرسه ولی بیش از 20 سال ،مطرح ترین برند رسانه ای و تصویری یه مملکت 70میلیونی میشن که  دامنه مخاطبینش از 4تا 80 ساله رو دربر میگیره ، یعنی میشه با قاطعیت گفت اشاره تلویحی خانوم حسنی دخت به مشکل بزرگیه که در ایران وجود داره به اسم  : "منابع معطل"

این تعریف کلیه منابع قابل استفاده (ولی استفاده نشده)  از هنر و فرهنگ و نیروی انسانی گرفته تا ظرفیتهای خالی تولیدی و ثروتهای خاک خورده و معادن و فلزات و غیرفلزات و توریسم و اینارو در برمیگیره .

صداپیشه های شخصیت ببعی جیگر آقای همساده، فامیل دور و ... دقیقاً همون منابع انسانی معطلی بودن که کشف شدن و صدا و سیما هم با بها دادن به اونها بهترین استفاده ممکن رو برد .

در نوروز گذشته دیدیم که سرجمع 2تا سریال کلاه قرمزی و پایتخت در هر نوبت پخش اقلّاً 20میلیون بیینده رو میخکوب کردن .همین موضوع دربقیه ایام سال در مورد برنامه 90هم صدق میکنه ، با این فرق که در بقیه سال صدا و سیما نمیتونه من رو بعنوان یه بیننده برای دیدن هیچ برنامه ای غیر از 90 پای تلویزیون بنشونه و این یعنی 250 روز معطل گذاشتن منابعی که با یه خُرده فکر و ابتکار میتونن به مطلوبترین میزان بهره وری برسن.

احسنت به خانوم حسنی دخت

پاسخ:
بعله... ممنون از کامنتتون
باشد که بیش از این نه خودمان نه منابعمان معطل نمانیم :)
دقیقا،این موضوع‌ها کم نیست، همون طور که وب قبلیت تخته شد. دلتم که خیلی پره :( براتم قطعا سخت بوده ولی به قول یاس: «آتشفشان رو نمیشه با برف بست!» خواستی و دوباره پر قدرت‌تر از قبل با بخشای متنوع و جدید ادامه دادی. خواستی.
پاسخ:
حالا تخته شدنش به یه طرف ... همینجام گاهی با نوشتن یه جمله یا گذاشتنه یه عکس در معرض چه چیزهایی که نیستم!!!! چه خودی چه غریبه :|

اخبار که نگاه میکنم،از خانم حسنی دخت بیشتر از بقیه ها خوشم میاد.خیلی بهتر و رساتر و روان تر گویندگی میکنه.

کلاه قرمزی هم که خدایا منو با این عروسک ها محشور بگردان...علی الخصوص با فامیل دور و ببعی:))

عزیزم ببخشید هم دوست دارم....اصن یه وضی!با اون سینی اش!

پاسخ:
:) چه جالب :)
این عروسکها با صداهاشون و شخصیتشون محشرن بخدا :)
توی اخبار چند شب پیش اعلام شد خانم مرضیه برومند قراره شهر موشها رو دوباره بسازه :))) اونم به یه بودجه ی 6میلیاردی!!!
و خودش گفته بود شاید یکی از دلایلی که سینمای کودک ما خیلی حرفی برای گفتن نداره  همین بودجه ی بالای کار کودک باشه!!

به هر حال من عاااااااااااشق شهر موشهام:))

ک مثل کُپل .......هَچه!! :))))))
پاسخ:
عه چه جالب چه خوب :)

پ مثل پسته :D

آخجووووون
۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۵۱ استاد سلام علیکم خیلی ناشناس خخخخ
حولی چیه؟ خب یادآوری میکنم تا فراموش نکنید!
+ الان دیگه هر موقع این دوست جونه شمارو تو اخبار میبینم خود به خود با این موضوع که هنوز فایل صوتیشون رو نذاشتی اینترلاک دارم!
++  با صدای خانوم حسنی دخت بخوانید: این روزها همه دیدن چند برنامه تلویزیونی را به هم توصیه میکنند. مثل کلاه قرمزی یا پایتخت.

+++ خعلی باحال میشه، خعععلی :-D
پاسخ:
باشه چشم چشم باید ببینم میشه کاری کرد یا نه... کمی صبر پیشه کنید لدفن !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">