حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۲۹
شهریور ۹۳

غذا خوردن و ذائقۀ ما به فاکتورهای زیادی مرتبطه، یکی میتونه نگرش ما به غذا و همچنین  روش زندگیمون یا... از اونجایی که من با کلمۀ لایف استایل خیلی بیشتر حال میکنم ، لایف استایلمون باشه! :) میتونه به عاداتِ غذاییمون مرتبط باشه یعنی از کودکی خانواده چجوری ذائقۀ ما رو تربیت کرده و همینطور میشه ژنتیکی باشه، که این مورد مث خیلی چیزهای ژنتیکیِ دیگه اگه همّت باشه قابل تغییره!

خب این آزیتایی که شما میشناسید و مطمئنا تا الان به شکمو بودنش نیز پی بردید خخخخ یه ویژگیِ دیگه داره و اونم مته به خشخاش گذاشتن در امرِ خوردن هر چه سالمترِ غذاهاست ... همۀ اطرافیانِ من میدونن که من یه پا تجویز کنندۀ داروهایِ گیاهی ام و همچنین یکی از پَر رو پا قُرصترین مصرف کنندگانِ مکملهای گیاهی :))

خب امروز قرار نیست مقالۀ علمی ای ، چیزی اینجا بنویسم فقط ظهر که داشتم سالاد خوشمزم رو آماده میکردم که بخورم،  به این فکر میکردم که کدوم یکی از ماها تو بچگی دیدیم که مادرهامون تو سالاد از مغزها استفاده کنن، کدوممون عادتمون دادن صبحها ، صبحانه بجای نون پنیر چای شیرین، میوه و غلات و آبمیوۀ تازه بخوریم و الی آخر... فرهنگِ غذایی ما از نظر من از پایه دچارِ مشکله...ینی خیلی چیزهایِ سُنتیه خوبمون فراموش شده و خیلی چیزهای مفید و درستِ مدرن و غربی هم جایگزینش نشده! الان فقط مونده یه فرهنگِ غذاییِ ضعیف و معلول و نا کار آمد که بیشتر باعث چاقی میشه و نه ما رو قوی میکنه نه شاداب و سر حال و سلامت...ععععععع هِی میخوام نطق نکنم نرم بالا منبر باز نمیشه، یکی منو بیاره پایین از این منبر باباااااااا :)) هیچی دیگه خواستم بگم سلامتی رو بیشتر وارد لایف استایلمون کنیم....


سالاد

همین امروز

(کاهو، گوجه، خیار، هویج، نعناع خشک ، تخم کتان ، روغن زیتون و آبلیموی تازه)


خواص بسیار بسیار زیاده تخم کتان رو با کلیک روی اسمش میتونین بخونین...فقط همین رو بگم که امگا3 و 6 که منابعِ محدودی دارن تو تخم کتان به وفور یافت میشن.. :)

از مزشم باید بگم که اصلابو و مزۀ خاصی نداره و اصلا تو سالاد زیاد احساس نمیشه :) حتما امتحانش کنید....... نا گفته نمونه من یه بار باهاش جوونه هم درست کردم اما چشمتون روز بد نبینه جوونه ش مزه زهر مار میداد... ولی خودش خوبه خوشمزه است یا بهتر بگم بی مزست :)

یکی منو از برق بکشــــــــــــــــــــــــــــــــــــه.......

موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۳/۰۶/۲۹
آزیتا م.ز

نظرات  (۱۶)

چرا از برق بکشنت جیگررر!!!به این قشنگی داری میحرفی جوونم :))
واقعا هم ما اصن غذای سالم نمیخوریم!!!همیشه غذاهای تکراری و ی شکل و پلووو!!
ی مدت مامانم زده بود تو خط غذاهای جدید ولی وقتی شروع کرده تابلو فرش بافتن دوباره همه چی تکراری شد خخخخخ
پاسخ:
مرسی عزیزم تو لطف داری به من :****
دقیقا همش تکراریه :|
عه وا چه مامان هنرمندی :)
این کمه نطق کردی و تو اوج مبحث از منبر پریدی پایینو خوب گفتی. تغذیه ی ما (شاید فقط ایرانی ها) از پایه و اساس خرابه و در واقع کارشناسی نشده ست
پاسخ:
کمه ؟ یا منظورت همه؟
بعله :|

آزیتا من وقتایی که بیدار میشم معمولا میوه اینا میخورم. به غداهام هم اهمیت میدم ولی زیاد نمیتونم ماور بدم چون اینجا خونه ی من نیست و مامانم هم به شدت به غذاهای پرروغن و سنتی علاقه داره :| اصلا ابتکار توی غذا پختن به خرج نمیده.

من شلغم دوست دارم خب؟؟ یه بار توی اون وبت یه پست شغلغی گذاشته بودی با آویشن و اینا. من معمولا خالی میخوردم ولی بعد از اون پست تو شلغم رو با همون آویشن و فلفل میخورم خیلی هم خوبه :) :*

پاسخ:
اخی اره خب ادم وقتی تو جمعه باید تابع جمع بشه ولی میشه یه کارهایی کرد، منم الان خونهء خودم نیستم ولی اروم اروم چاههای گیاهیمو دونه هامو واسه خودم میخورم، ؛) خب میکنی صبح میوه میخوری عزیزم :****
چشم :)
پاسخ:
بی بلا :)
++توی پست قبلی گفته بوی به سلامتیت اهمیت میدی ولی فکر نمیکردم دیگه تا این حد باشه . بارک ا... :)
++ خب تو که این همه بلدی چرا تا الان رو نکرده بودی . بیشتر به ما هم یاد بده نامرد :))
++ من سالهاست که یه ده کیلویی ( شایدم بیشتر ) اضافه وزن دارم . هر کار می کنم باز برمیگرده سرجاش . از بچگی همه بهم میگفتن چاقالو . باورت میشه به خاطر برآمدگی شیکمم تا حالا استخر نرفتم ؟ این پستت قلقلکم داد که دوباره ورزش رو شروع کنم :)
++ هر چی به مامانم میگم یه خورده غذاهای جدید یاد بگیر ، گوش نمیده که . هر روز هم میگه قاطی کردم و میاد ازم میپرسه که چی بپزه ؟ منم که از بین همون چند تا گزینه محدود ، یکیش رو انتخاب می کنم . هی !!! ولی مامان خوبیه ها . دوستش دارم :)
++ تخم کتان ؟ بذار ببینم می تونم اینجا پیداش کنم . فقط خدا کنه بدمزه نباشه و گرنه من می دونم و تو :)
++ آخه صبحونه ، آب مبوه تازه از کجا بیارم دختر ؟ اگه خودم بخوام بگیرم که با شستن ظرفها کلی وقتم گرفته میشه ! اگه بخوام بخرم که کوو پولش ؟؟؟ :) ولی خود میوه  رو سعی می کنم بخورم از این به بعد :))
++ راستی یادم رفت که من اصلا صبحونه نمی خورم . چون هر موقع میخورم بعدش کسل و بیحال میشم . فقط چند تا چای سبز میخورم 
++ غلات مثلا چی بخورم ؟ 
++ نه! خوشم اومد . خیلی فیض بردیم از این منبرتون ولی بدون که : 
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند/ چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند . شوخی کردم . ما به این مجالس نیاز داریم :))))
++ تو چه جوری عکسهای به این قشنگی می گیری ؟ لامصب عکسه داره با آدم حرف میزنه . مث یه موجود زنده ست . ایول :)
++ حالا فارغ از همه این حرفها ، از اینکه حالمون رو خوب می کنی ازت ممنونم . از نوشته هات حس می کنم حال خودت هم خوبه . اگه اینجوره که جای خوشحالی داره . امیدوارم حال همه آدمها ، حشرات ، پرندگان ، آبزیان ، پستانداران ، نرم تنان ، خزندگان ، جهندگان ، درندگان ، گیاهان و..... خوب خوب خوب بشه :)
++ ببخشید خیلی چرت و پرت گفتم . اه . خیلی حرف می زنم نه ؟ :)
پاسخ:
- از حدم تازه بیشتره :)
-یواش یواش رو میکنم شوکه نشین :)
- ورزش رو شروع کن و تا اخر عمرت دیگه ترکش نکن نه به خاطر لاغری که به خاطر 101 دلیله دیگه :)
-خودت دست بکار شو چه اشکال داره؟
-اصلا بد مزه نیست اصلا
-خود میوه رو بخور اتفاقا واسه کسایی که اضافه وزن دارن آبمیوه توصیه نمیشه چون قند خیلی بالایی در حجم کمی داره و فیبر هم نداره
-خیلی کار بدی میکنی صبونه نمیخوری:| صبونه خوردن رو از سیب شروع کن ینی اول از همه یه سیب بخور سیب پوستش کافئین داره که هم باعث سرحال شدن تو صبحها میشه هم لاغری...بعدشم شیر قهوه با دو تا دونه ساقه طلایی :) البته تو شیر قهوه شکر نریز...چای سبز صبحها بیتر واست افت فشار میاره
-غلات هم تو ایران کم پیدا میشه برای صبونه اما یه غلات بسته بندی شده هستن که خارجی ان و برای صبحونه هستن که با شیر خورده میشن...البته حلیمم جواب میده اگه با گندم واقعی درست شده باشه :))
-عکسها و پست و الی آخر هم قابل شما رو نداره مرسی که هستید :)
تخم کتانُ من دیدم به پرنده ها میدن!

بسی استفاده کردیم. من که خودم شخصا سراسر اشتباه غذایی ام.
پاسخ:
همیشه بهترین دونه ها رو به پرنده ها میدم مث ارزن و کتان و غیره... غافل از اینکه چقد واسه آدمها مفیدن :)
خیلی غذا هست که با ارزن درست میشه و چقد مفیدن
گمونم اتصالی زدی دختر:)))))))))))

حالا زیر دندون هم بیاد بی مزه است؟؟؟؟؟
پاسخ:
من اتفاقا سیم کشیم اصلا حرف نداره هیچوقت اتصالی نمیزنم :))
آره بی مزست شاید یکم مزه تخم آفتابگردونِ کمرنگ بده
به به! وقتی بالا منبری خیلی خوش منظری ها!!!! :دی

منم خیلی دوس میدارم که هی غذاهایی که میخوریم رو اصلاح ژنتیک کنم :) تا الان هم کلی موفق بودم خدارو شکر. ولی این تخم کتان رو امتحان نکردم هنوز. بیشتر با دونه های دم دستی مثل کنجد و آفتابگردون و بادوم و این چیزا تغییر غذا دادم 
پاسخ:
خخخخخخخخ
آفرین بر شما فتبارک الله :)))
ما با کله پاچه و سیرابی و روغن کرمونشاهی و پنیر لیقوان و سرشیر اردبیل و ماست گوسفند و املت و سوسیس تخم مرغ و اینا عشق میکنیم و شاعر نیز میفرماید :

در طریق عشقبازی امن و آسایش بلاست .

ضمن اینکه اگه اینهمه فیبر و روغن زیتون رو بریم بالا به جای ارتقا لایف استایل گلاب به روتون مجبور به استفاده از ایزی لایف خواهیم شد.

امضاء : یه گوریل بی فرهنگ


پاسخ:
کله پاچه و سیرابی و پنیر محلی و ماست و املت رو هستم اونم به میزانِ متعادل اما بقیه نوچ مخصوصا سوسیس :|
شما که قلبت ریپ میزنه و 20 کیلو اضافه وزن داری کلا عشق بازی با اقلامِ بالا واست حرامه.... فتوا آزی ره


در ضمن بنده هر روز دارم همین فیبر و روغن زیتون و اینا میخورم اما هنوز ایزی لایف از نزدیک ندیدم محض اطلاعت

امضاء: یه آزیِ عمرا زیرِ بار برو
این سالاد رو دیدم یاد سالاد سزار افتادم :)))))))))))
پاسخ:
البته هوچ ربطی به سزار نداره ولی سالاد سزار بسی میدوستم :)

آزی جون قربونت رحم کن الان نمیدونیم اونور رو لایک کنیم یا  اینور رو:))

پاسخ:
هر ور عشقت میکشه :))
تخم کتان 
باید جالب باشه 
مرسی از ایده ات آزی جون 
بوس 
سالادت خیلی چشم نواز شده 
پاسخ:
قربانت :)

افرادی که دارای روده التهابی و تحریک‌پذیر می‌باشند، باید از خوردن تخم کتان اجتناب کنند.

همچنین زنان باردار و مادران شیرده نباید تخم کتان مصرف کنند.

از طرفی افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند اندومتریوز، تخمدان پلی‌کیستیک و فیبرویید می‌باشند، نیز باید از مصرفتخم کتان اجتناب نمایند.

منبع : 

http://tandorosti.akairan.com/health/tebsonati-giahandarooye/201381318029.html

فعلا منصرف شدم از خوردنش، تا وقتی که یه سرچ درست حسابی انگلیسی بکنم ببینم خوبیش بیشتره یا بدی اش :دی

پاسخ:
الان ینی این مشکلات رو داری؟
کلا چیزهای گیاهی همونقدری که تاثیدشون ملایمه عوارضشونم ملایمه :)
کجایی؟چرا یش ما نیایی؟
پاسخ:
همینجام...پیش شما هم بیایم :) :*
به خودم قول میدم از فردا ورزش کنم :)

پ.ن : گفتی تا آخر عمر ورزش رو ترک نکنم . وقتی خوندمش احساس کردم جمله‌ی مهم و بزرگیه :)) . اینو فعلا نمی‌تونم قول بدم ولی خیلی دوست دارم این کارو بکنم . ولی خدایی این " ترک نکردن ورزش تاااااااا آخر عمر " ، حسابی منو به وجد آورد . یعنی میشه منم اینقدر باکلاس بشم که به نوه ام بگم از بیست و اندی سالگلی ورزش می کنم و تا الان هم ادامه دادم ؟ :))))
پاسخ:
اتفاقا میدونی من از نوجوانی همیشه ورزش کردم اما خب وسطاش همش وقفه افتاده تا این وقفهء اخری که خیلی طول کشید و شد سه سال:||| ولی الان یه ماهه کن به خودم قول دادم ورزش رو شروع کنم تا اخر عمر... الان یه ماهه هرروز ورزش کردم هر روز حتی اون روزی که اسباب کشی هم داشتم :) من به خودم قول دادم که بدنم همیشه قوی و رو فرم باشه تا اخر عمر :)
هوووم مادر جان ما تو امر بافتنی و کاشتن گل و گیاه یدییی هنرمند دارد :))))
مرسی:****
پاسخ:
دم مامانت گرم :*

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">