حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۰۲
آبان ۹۳

خب منظور از مُهِمانه همون صبحانه است... بعله درسته شما از صد هزار نفر شنید که صبحانه نخوردن بده و حتما باید خورده بشه و گوشتون از شنیدن این حرفها پره و چه بسا کلا از شنیدنش حالتون بهم بخوره اما چرا و چگونه!؟

خب تصور کنید وقتی که شما بیدارید بعد از گذشتِ 7 یا 8 ساعت و گاهی حتی بیشتر اگه چیزی نخورین چه احساسی بهتون دست میده؟ معلومه یا ضعف میکنید یا شکمتون به قار و قور میفته، حتی ممکنه عصبی بشین ، دچار سردرد بشین ، دچار افتِ قند و فشار بشین و ... خب پس وقتی شما خواب تشریف دارین بدنتون برای مدتِ چندین ساعته که مواد غذایی واردش نشده و از اونجایی که بسیاری از کارهای مهم مثل دفع سموم بدن و ترشح بسیاری از هورمونها از بسیاری از غدد بدن و یا حتی بازسازیِ عضلات در هنگام خواب صورت میگیره، یعنی اینکه علاوه بر اینکه مواد غذایی وارد بدن نشده بلکه کلی هم انرژی صرف انجامِ این امور در خواب شده... اما چرا وقتی صبح از خواب بیدار میشید به صبحانه بی میل هستید چند دلیل داره! یک، یکی از معدود ارگانهایی که هنگام خواب فعالیت خودش رو متوقف میکنه ، معده است و به همین دلیلِ که اگه شما یه غذای سنگین بخورید و بلافاصله بعدش بخواب برید صبح با معدۀ خراب از خواب پا میشید... دو ، دستگاه گوارشتون رو عادت به خوردن صبحانه ندادید... سه، ممکنه دچار افسردگی یا دپرشن باشین! چهار، به علت بی تحرکی و ورزش نکردن و یا مصرف بعضی از قرصها متابولیسم بدنتون کُند شده!و...

هر روز صبح را با یک لیوان آب شروع کنید.... یکی از سختترین کارهای دنیا برای من آب خوردنه خخخخ باور ندارید؟ مجبورید باور کنید اما من بدنم رو عادت دادم که آب بیشتری بخورم... و هر روز صبحم رو با یه لیون آب با یه دمای مناسب نه خیلی سرد و نه گرم شروع میکنم! من تونستم شما هم میتونید :) این عمل متابولیسم رو بهبود میده مخصوصا برای اونایی که یبوست دارن بشدت موثره و همچنین میتونه اشتهای شما رو برای صبحانه خوردن باز کنه! چرا؟ چون همه میدونن وقتی میخوان یه نفر رو از خواب زورکی بیدار کنن میان آب میریزن تو صورتش خخخخ پس شما هم یه لیوان آب بریزید تو کلۀ معدتون تا از خواب بیدار بشه...


سیب، انگور، نصف گردو، 5 تا بادوم و کمی عسل


و اما چی بخوریم؟ نون ، پنیر گردو را فعلا مرخص کنید... این ترکیب یه شامِ خیلی مناسبه که بعدا میگم چرا ،اما یه صبحانۀ خوب نیس... صبحانه باید شامل قندهای زود هضم اما مفید و کربوهیدراتهای پیچیده باشه! کربوهیدراتهای پیچیده توی غلاتِ کامل و همچنین میوه هایی مث موز و سیب پیدا میشه... نونهای سفیده بدون سبوس دشمنِ متابولیسمن... بدونِ اینکه خاصیتی داشته باشن شما رو چاق میکنن و همینطور باید برای سیر شدنِ حجم زیادی ازشون مصرف کنید و بعدش هم زود گرسنه میشین... تو ایران پیدا کردنِ نونِ سبوسداره واقعی و غلاتِ کامل سخته اما محال نیست...بهترین صبحانه میتونه یه ظرف میوه با کمی غلاتِ کامل باشه.. یا دو کف دست نونِ سبوس دار با سه قاشق مربا خوری ،مربای خونگی یا عسل یا یه عدد تخم مرغ آبپز با یدونه گوجه یا دوتا تخم مرغ که البته یدونه از زرده هاش خورده بشه به میوه ها میتونین کمی گردو یا بادوم یا کشمش اضافه کرد...و .... این طومار سرِ دراز داره...


صبحانۀ امروز من

موز،انگور قرمز و سبز، کمی برگه های فراوری شدۀ از غلات کامل گندم و برنج برند Nestle

و

شیر قهوه ترک تلخ




صبحانۀ دیروز من

شیر موز،ساقه طلایی، سه تا بادوم و یه تیکه شکلات تلخ 75%


برای سلامتی شما باید حتما پنج وعده در روز بخورین که یکیش صبحانه و بقیه رو بعدا طی پستهای بعدی میگم... یکی از اثرات مهمه صبحانه خوردن جلوگیری از اشتهای شما به هله هوله در طیِ روز است....که خیلی خیلی اثرِ مهمیه



و اما برای کاهش وزن من دوتا رژیم رو در صبحانه اجرا کردم که خیلی هم جواب داد....


1. رژیم سیـــــــــب



من دو سال پیش بعلت مصرف دو نوع قرص ضد افسردگی طی یه سال چند کیلو اضافه وزن پیدا کردم، و بالا رفتن وزن من از 60 کیلو یجور آلارم حساب میشه! خب در اون موقع رژیم سیب رو شروع کردم و تا یه سال ادامه دادم...که خیلی خیلی موثر بود! رژیم سیب یعنی شما بعد از خوردنِ اون یه لیوان آب بطور ناشتا یه سیب متوسط بر میدارین و خرت گاز میزنین و جای صبحانه میخورین...پوست سیب کافئین داره و کافئین خودش به کاهش وزن کمک میکنه... حاویِ هر آنچه بدن ما صبحها به آن نیاز داره هم هست از قند بگیر تا کربوهیدراتهای پیچیده و انواع ویتامینها..... رژیم سیب عالیه...


2. رژیم قهوه با ساقه طلایی


شیر قهوه، ساقه طلایی و خرما


قهوه یکی از موادیه که به کاهش و ثابت نگهداشتن وزن کمک میکنه...قند رو تو بدن ثابت نگه میداره و احساس سیریه طولانی مدت به آدم میده... اگه معدۀ حساسی دارین و یا دچار یبوست هستین هرگز قهوه رو خالی مصرف نکنین.. شیر قهوه بهترین گزینه است... نسکافه هم تقریبا همین کار رو انجام میده اما خود قهوه خیلی بهتره ...من خودم قهوه ترک رو مستقیم با شیر درست میکنم و خیلی هم طعم خوشایندی داره... لطفا به قهوه تون شکر اضافه نکنید اگه نمیتونید قهوه تون رو تلخ بخورید فقط از یدونه خرما کمک بگیرید.. پس یه لیوان شیر قهوۀ تلخ با دو تا دونه بیسکوئیت ساقه طلایی میشه یه صبحانۀ تقریبا خوب برای کاهش و یا اثبات وزن... 


+نمیدونم چی میشه که اینقد پست طولانی میشه...دلم نمیخواد از جزئیات بگذرم تازه همینجوری هم کلی خلاصه کردم اما گفتنِ یه عالمه اطلاعات که تو سالهای طولانی جمع شده تو یه پست یا یه نوشته سخته.... ممکنه شما این چیزها رو خیلی  جاها خونده باشید اما اینا نوشته های کپی شده نیست اینا تجربیاتِ شخصیه شخصیه منه :)



موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۳/۰۸/۰۲
آزیتا م.ز

نظرات  (۴۷)

من مخالفتمو به عنوان یک عدد بدن ساز چهارساله اعلام میکنم با صبحانه :| دلیل هم داریم خب. این نشد که آخه آزى بانو :/ خودت ببین صبحانه هات الان تنوع دارن. یک سال صبحا آدم سیب بخوره که نمیشه . اشتباه محضه. یا حتا همون شیر قهوه و ساقه طلایى:| به هر حال من یکى که باهاش نمیتونم بسازم :)) 
اساسنم صبحانه وعده ى مهمیه که باید توش تنوع زیاد باشه و انرژى موجودشم به اندازه باشه.
مثلن اشتباه من این بود که اون موقعى که میخواستم وزن کم کنم (از ١١٦ کیلو به ٨٠ کیلو) صبحا در حدى میخوردم که کاملن سیر بشم. سیر شدنمم در حد دو تا نون بود و بقیه ش رو هم خودتون حدس بزنید :)) ولى خب عصرا سخت تمرین داشتم و بیچاره میشدم. بعدش صبحانه رو تغییر دادم به مواد پر انرژى که بر عکس قبل توش خامه و کره هم بود با همون دو تانون. چون میدونى که نون اصلن چاق کننده نیست. پس تا جاداشتم میخودم این یکى رو. رکوردمم هفت تا نون لواش بود.
همه اینا گفته شد که بگم تنوع نداره:))) متوجهى؟!:))
پاسخ:
موضوع بدنسازی با کاهش وزن متفاوته شما که همیشه مخالفی همچنانم ادامه بده مهم نیس ولی مطمئنا منه ٢٧ ساله بسیار بیشتر از تو اکادمیک تحقیق کردم و عمل کردم
رژیم سیبم گفتم برای کاهش وزنه من پشتکارم زیاده یه سال خوردم اونی که لب به صبحانه نمیزنه خیلی بهتره که یه سیب بخوره لااقل.. میتونه تا زمانی که حس میکنه بدنش تکون خورده و افتاده به چربی سوزی ادامش بده!! شما خود شیکموتو خیلی قاطی میکنی خخخخ
بعدشم شما به گمونم میخواستی جای رضازاده رو بگیری با خوردنه دو تا نون تو صبحانه ت !!!! عاقا شما موفق باشی من اجبارت نکردم از متد من پیروی کنی!!! اینا تجربیاته منه انجام دادم میدم و جواب گرفتم ... اون دو تا رژیمم الان خودم استفاده نمیکنم چون تو فاز کاهش وزن نیستم از صبحانه های الانمم گذاشتم پس صداتو بیار پایین اینقدم دادو بیداد نکن
صبح آب خودن خیلى حال میده. خیلیا! درکت میکنم در زمینه ى آب :)
پاسخ:
:) عجبی ما رو درک کردی شما
ایوووووول عجب پستی:))))))))))
من از فردا با سیب شروع می کنم:)
سیب خالی کافیه یا ساقه طلایی و اینا هم میخاد?
پاسخ:
تو برای اینکه کاهش وزن رو شروع کنی فعلا فقط سیب بخور با دو تا خرما نهایت :)
این کامنته دوبار اومد ://// دفه اول از دستم در رفت نفهمیدم کجا ارسال زدم تو کدوم پست بود :///با این سرعت اینترنت ایران!!!
پاسخ:
خخخ تو پست شنا در خیابان گذاشتیش منم حواسم نبود اونی که جای درست بود حذف کردم ولی اون یکی رو تایید کردم خواستی دوباره اینجا کپیش کن
:////تو هم که حواس پرتی
میسی بابت این پست خوبت :)))
برام جالب بود اینقد از میوه ها تو صبونه استفاده میکنی..قبلا هم شنیده بودم ولی وقتی از زبون کسی که این کارو انجام داده شنیده میشه بهتر و تاثیرگذارتره :*****
ادامه بده عزیزم منتظر دستورای غذایی دیگت هستم :)))
+نمیدونم کامنتم رسید یا نه...ناهار امروز من ناهار دیروز تو بود بفرما :)))
+بورانی هم خیلی خومزه بود با اون بوی خوبش:***
پاسخ:
من چه میدونم شما رفتی تو پست بوغ نظر گذاشتی :|
نوش جان
چشم
خو اون صفحه رو پیش فرض ذخیره کرده بودم یهو اونجا زدم خخخخخخ
پاسخ:
:)
آزی خوردن ساقه طلایی اول صبح خیلی وحشتناکههههههههههه.چیز دیگه ای پیشنهاد بده...متشکرررررررررررررم
پاسخ:
شما اون شیر قهوه رو درست کن دو تا ساقه طلایی رو بردار اول تو شیر دیپ کن بعد براحتی بخور ... بقیه پیشنهادات معلوم نیس عایا؟؟؟؟؟؟؟
نچ نچ نچ [آیکون سر تکون دادن با چشمای بسته و نچ نچ کردن]موافقم که شما 27 ساله بسی بیشتر میدونی :| من که نگفتم بیشتر میدونم :| تجربه بود منتقل کردم :))
آقا پس باس بگی واسه اون دسته ملتی که صبحانه نمیخوردن این رژیم مشتیه :| مخصوصن اون شیرقهوه ساقه طلایی! به :) ولی اون دسته از افراد صبحانه خورنده رو هم ارشاد کن :| آکادمیکت را به صورت  دسته بندی شده به رخ بکش که ما نیز بهره ببریم خب :)) با یه سیب که من ساعت 9 نشده شکمم به قار و قور میفته!
پاسخ:
واسه بقیه افرادم نوشتم :| ندیدی؟ اون تخم مرغ و اون نون سبوسدارو اون غلات کامل رو اون سیب و موز و انگور و عسل و بادوم و گردو رو ندیدی؟؟؟؟؟ دقت نداری دیگه نداری
من تو کل زندگیم نهایتا دو یا سه بار صبحانه خوردم:-)
من خیلی برنامه غذایی مزخرفی دارم. همین روزاس که بمیرم به احتمال زیاد!
پاسخ:
:| خیلی ممنون واقعا
لطف مزید کن تغییرش بده بی زحمت :/
من دلم میسوزه به حال پسرت خب :)) خدا بهش صبر بده :)) نکنی این کارارو باهاش آزی! میره طرف فست فودا :| گفته باشم :)) از راه به در میشه :/
پاسخ:
امیر حسین گاهی زیادی میری رو مخ من ... منم گاهی سوپاپ میپرونم ها حواست باشه. شما دلت بحال خودت بسوزه عزیزم
چرا دیدم :| ولی یکم خامه و کره هم میزدی بغلش که من دلم به حال خودم نسوزه :| 
+ برگه های فراوری شده چجوریاست قضیه ش؟ خودت فراوری نمودی یا آماده بود؟ :|
پاسخ:
نوشتم برنده نستلهء هلنده :| ولی میشه خونگیشم تهیه کرد
کره و خامه هم عمرا اینجا نمیگنجه... قرار نیست لپامون مث لپای شما شه... چربیهای سالم تو وعده های دیگه مصرف میشه که کره و خامه هم جزئشون نیس
حساسیتت رو رژیم غذایی واسم جالبه خب :| میخواستم ببینم تا کجا این حساسیته پیش میره الان فهمیدم دیگه :|
پاسخ:
تا اخر پیش میره، جزئی از لایف استایلمه ! خودم کلی تلاش کردم دلم میخواد فرهنگ تغذیه ایه بقیه هم اصلاح کنم، یکی خوشش میاد یکی نمیاد دیگه جایی واسه لجاجت نیس هر کی به کیش خویش :| والاع:| من انرژی و وقت مضاعف ندارم به جان خودمو خودت که بخوام بذارمش پای بحث کردن به همین برکت 
انتظار بزرگ رفتار کردن و گاهی رو مخ نرفتن رو از یه بچه ی تازه 19 ساله شده نداشته باش دیگه ... معذرت میخوام
پاسخ:
من همسنه تو بودم :))))) تنها زندگی میکردم هم کار میکردم هم درس میخوندم و بابام اصلا نمیدونست کجام چکار میکنم چی میخورم و چجوری پول در میارم خخخ با یه تفاوت که یه دختر بودم تازه :))) ١٩ سال کم نیس دست کمش نگیر :)) 
خوبی فقط گاهی زیادی انرژی داری که هندِل کردنش از عهدهء من خارجه!!! :))))
خواهش میکنم 
۰۲ آبان ۹۳ ، ۱۵:۰۴ آقای همکار
آآآآآآآآآآآآآززززززززززززززیییییییییییییی
باز قصدِ جونِ ما پسرکانِ معصومِ مجردِ گرسنه رو کردی؟؟؟؟؟؟
لیدیز اند جنتلمنز، باور بفرمایید یکی از افرادی که آزی موجبِ تغییر ِ ذائقه غذاییش شد من بودم! وای اگه اون سالادِ میوَش رو بخورید تا یک سال مزش زیر زبونتون میمونه!
خُب آزی من کلی ازت تعریف کردم، سهم من رو کِی میاری شرکت با بچه ها دورِ همی بزنیم تو رگ؟

+ خدا بگم چه کارت کنه دختر، روده کوچیکم افتاده دنبالِ روده بزرگم میخواد بخورتش !!!
پاسخ:
بابا درست کردن سالاد میوه که دیگه اشپزی بلد بودن نمیخواد، من که همیشه واسه شما خوراکی میارم اون کیک سیب پریروز رو اصن خوردی؟ یا گذاشتی خراب شه؟
تو ک ذائقه ات افتضاح بود خوشحالم که باعث تغییرش شدم :)))
خوشحالم که به صورت کاملا خودکار رژیم صبحونه خوردنم شبیه چیزی هست که گفتی؛منتها با این تفاوت که من نیم ساعت قبل از صبونه ناشتا 20تا دونه مویض میخورم و نیم ساعت بعد یه عدد سیب با پوست میخورم و همیشه هم ساقه طلایی پشتش میخورم و میرم یونی..
از مغزها و برگه ها هم که همیشه توی کیفم پیدا میشن و بچه ها رو هم مستفیض میکنم :)))
پاسخ:
دمتتتتتت گرم شمااااا عالیه دمت گرم
بسیارعالی وخوب سعی میکنم استفاده کنم خصوصا رزیم سیب رو وتشکرمیکنم ومطمین باشید بسیارکارتون درسته..
فقط یه سوال برام مطرح شد هرچندتاحدودی بی اطلاع نیستم،  چ باید کرد ک صورتی شاداب وبدون افتادگی ناشی از رزیمهای این چنینی داشته باشیم؟
پاسخ:
ممنون
والا من که تا حالا مشکلی برای پوستم پیش نیومده، اتفاقا تو رژیمهایی که میوه هست شادابیه بیشتر صورت هم دیده میشه و وقتی شما صبح به صبح اب میخوری اتفاقا پوستت اصلا نمیفته بعدم این اسلا رژیم سختی نیس که افتادگیه پوست و صورت رخ بده :) حالا به ترتیب ناخار و شام و بقیه هم مینویسم
۰۲ آبان ۹۳ ، ۱۸:۲۳ مهندس بهشت
من خیلی وقت ها صبحونه نمیخورم دست خودمم نیس دوس دارم بخورم ولی خب نمیشه حتما باید یه 3-4 ساعتی از وقتی بیدار میشم بگذره بعد
بعدم خو کار دارم دیه نمیشه خورد

پاسخ:
شما خسته نباشی جانم بعد گذشت سه چهار ساعت باید ناهار بخوری خخخخ 
اگه بخوای میتونی این عادت رو عوض کنی یه لیوان اب رو بخور تا گوارشت بیدار بشه
من اجازع دارم عاشقِ شما شم؟؟؟؟
ازی خیلی شخصیتت جالبه کارایی میکنی که من با ۱۹سال سن حوصله حتی فکر کردن بهشُ ندارم ولی با دیدنشون دیوونه میشم:))))
پاسخ:
خخخخ بهله اجازه داری:))
واقعااااا؟ یعنی انجام این کارها اینقد سخته ؟ :)))) از همین ١٩ سالگی بیا و بسلامتی رو دست کم نگیر خخخخ
بسیار عالی و کامل،دست شما درد نکنه دخملی
پاسخ:
فدای شما عزیزم :*
من خرما نمی تونم بخورم جوش می زنم!! جایگزین نداره؟؟؟
پاسخ:
مویز؟ کشمش؟ برگه زردآلو؟ اینارو چی؟ انگور؟ از اون انگورهای خوشمزهء همونجا :) اما کم در حد ده تا دونه انگور یا مویز 
۰۲ آبان ۹۳ ، ۱۹:۵۲ استاد سلام علیکم خیلی ناشناس خخخخ
واجب شد بخاطر این صبحانه هم که شده مزدوج بشم.
+ دلیل ازدواج: صبحانه خخخخخخ
پاسخ:
دلیلت منو بهلاکت کشید خخخخ
۰۲ آبان ۹۳ ، ۱۹:۵۴ استاد سلام علیکم خیلی ناشناس خخخخ
آزی تو عکسه اولت اون قهوه ایا سمت چپ چیه؟
پاسخ:
اگه منظورت عکس دومه که گفتم  چیه... برگه های یجور کورن فلکسه
۰۲ آبان ۹۳ ، ۲۰:۳۲ مهندس بهشت
آب ییهو خراب نمیکنه معده رو من یه لیوان چایی میخورم
ببخشیدا واس منکه صبحا ساعت 5 پا میشم 3-4 ساعت بعد تازه وقت صبحونه میشه تا نهار کلی میمونه

پاسخ:
نه معده رو درست میکنه .. :) دماش تنظیم باشه... چایی کار اب رو انجام نمیده متاسفانه
از 5 پا میشی چیکار میکنی دقیقا؟
۰۲ آبان ۹۳ ، ۲۱:۳۴ مثلث برمودا
چه این خرما ها زشتن

خرماش تازه نمیزنه ، خرمای تازه خیلی مهمه تازه و عسلی
پاسخ:
ممنون که به خرمامون توهین کردین خخخخ
اتفاقا اینا تازه اند منتها نوعش فرق داره بعدم رطبن ... بیچاره ها له هم شدن ولی طعمشون عالیه
صبحانه رو که من باهاش به توافق نسبی هم نرسیدم ، قطعن با ناهارم نمیرسم! ولی بی صبرانه منتظر پیشنهاداتت در رابطه با میان وعده ها هستم که بدجوری تو تنگنا قرار گرفتم تو انتخابشون! :)) تنگنا!
پاسخ:
تو دقیقا نقش ترمز و ضدحال رو برا من داری امیر حسین.... خدا خفت نکنه :)))))
 مطمئن باش با میان وعده های منم مشکل خواهی داشت
آزی؟
:|

+پوست ِ سیب علاوه بر کافئین پارافینم داره آزی :|
پاسخ:
عزیزم پارافین یه ماده شیمیاییه که از نفت درست میشه و روی پوست سیبها اونم نه همشون معمولا سردخونه ای ها مالیده میشه تا دیرتر خراب بشن ! راهشم اینه که موقع شستشو یکم ریکا بزنی و خوب شستشو بدی!! کاملا مشخصه کدوم سیبها این ماده روشون هست!!! وگرنه پارافین مثل کافئین جزئی از سیب نیس ... سیب بدون پوستش یعنی فقط ٢٠ درصد خاصیت اصلی
@ خود همین عبارت «مهمانه» باعث میشه از این به بعد جدی بگیرمش :))
@ چه اطلاعات جالب و مفیدی ! دمت گرم :) . من که شبها زیاد شام میخورم ، عادت به صبحونه هم که ندارم، فکر کنم به علت بی تحرکی متابولیسم بدنم ( خیلی عبارت علمی و سطح بالاییه خخخخ) هم کند شده ! حالا فهمیدم چرا اشتها ندارم صبحونه بخورم . مرسی :)
@ من مدتیه که دارم سعی میکنم بیشتر آب بخورم ولی تا حالا بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب آب ننوشیدم . خب با توجه به اینکه گاهی اوقات دچار یبوست میشم به امتحانش می ارزه . پس از این به بعد هر روز صبح یه لیوان آب میریزم روی کله معده ام تا از خواب پا شه :))
@ صبحانه = قندهای زود هضم اما مفید+کربوهیدراتهای پیچیده . فرمولش راحت توی ذهن میمونه :))
@ من قبلا عکس همین ترکیب انگور و بادوم و گردو و سیب و عسل رو توی اینستاگرامت دیده بودم . یه بار به عنوان میان وعده درست کردم و خوردمش ( البته بدون عسل و با تعداد بیشتری گردو و بادوم ) . لذیذ بود واقعا . ترکیب رنگهاش هم خیلی خوشگل بود :)))
@ کربوهیدراتهای پیچیده مثل غلات کامل یا موز و سیب برای صبحونه . یادم میمونه :))
@ عه پس نون بدون سبوس اینقدر بده ؟ دشمن متابولسم !!!!
@ چهار مدل صبحونه : 1. یه ظرف میوه با کمی غلات کامل ( به میوه میشه یک کمی گردو ، بادوم یا کشمش هم اضافه کنیم ) 2. دو کف دست نون سبوس دار با سه قاشق مرباخوری عسل 3. یه تخم مرغ آب پز با دو تا گوجه 4. دو تا تخم مرغ که یکی از زرده هاش باید خورده بشه 
@ خوردن پنج وعده غذا از اوجب واجبات است. مهم :))
@ من میخوام از فردا رژیم سیب رو خیلی جدی شروع کنم . یادمه قبلا هم بهم گفته بودی . چند روز البته به صورت ناپیوسته هم امتحان کرده بودم 
@ یه صبحونه رژیمی دیگه : یک لیوان شیر قهوه + دو تا بیسکوییت ساقه طلایی . ما زیاد اهل خوردن قهوه نیستیم . به ندرت میخوریم . بیشتر چای سبز میخوریم ( که بهم گفتی  واسه صبحونه خوب نیست و آدمو بیحال و کسل میکنه ) . مثل اینکه از این بعد باید قهوه رو بیشترش کنیم :)) . راستی خوب شد گفتی که قهوه رو خالی نخورم :))
@ پس قهوه باعث میشه آدم مدتی احساس سیری داشته باشه . نمی دونستم . اینم خیلی خوبه :)
@ این که کمی طولانی شد مهم نیست . اتفاقا خیلی هم خوبه که سعی میکنی چیزی رو از قلم نندازی . هر چی اطلاعات داری باید به ما هم یاد بدی  :))
@ عکسهات واقعا اشتهای آدمو تحریک میکنه آزی . خوش آب و رنگه :))
@ قسمت غم انگیز این پست هم مصرف دو نوع قرص ضد افسردگی به مدت یک سال بود :(
@ نوشتن اینها باعث میشه این اطلاعات حسسسابی توی ذهنم قلاب بشه و فرار نکنه :))
@ هر چی بگم مرسی بازم کمه . مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی مرسی ............................................................. :))))
پاسخ:
- دیر وقت و یه شام سنگین خوردن خیلی خیلی خیلی بده بده بده خخخخخ
- عه چقد عالی که امتحانش کردی به عنوان میان وعده... به عنوان میان وعده هم خیلی خوبه بشرطی که بعد از ساعت پنج بعد از ظهر نباشه :)
- نون بدون سبوس خیلی بده...آفت تغذیه ایه جامعهٔ ایرانِ امروز :|
- لره ...قهوه سطح قند خون رو بخاطر وجود پتاسیمی که داره برای مدتی ثابت نگه میداره و نمیذاره گرسنگیه زود هنگام احساس بشه :)
- وجود چای سبز تو رژیم عالیه ولی نه تو وعدهٔ صبحونه که تو وعده میان وعده حالا میگم بعدن... شما هم یکم با شیر قهوه اشتی کن ;)
- متاسفانه گاهی خوردن اون قرصها برای من بخاطر شرایطم اجتناب ناپذیره... اما بسختی مقابله میکنم که کارم نکشه به اونجا
- مرسی که هستی مرسی که اینقد با دقت و توجه میخونی و بازم میرسی که اینقد با حوصله وقت میذاری و نظر میدی :) سلامت باشی
۰۲ آبان ۹۳ ، ۲۳:۲۶ خانم هموستات
آزی فرشته ٰ من صبحانه رو بیشتر از تمام وعده های غذایی دوست دارم و حتی روزهای تعطیل حسابی خودمو تحویل گرفتم و یه نون سنگک کامل میخورم اونم من
اما
تقریبا 3 ماه صبحانه میوه خوردم که معده ام بهم ریخت واسه همین قطعش کردم الانم 6-7 ماهه صبحا فقط دو تا ساندویچ نون پنیر گردو میخورم.
میشه پست و عکسهای صبحونت ادامه دار باشه یکم بیاد دستمون چی بخوریم؟
پاسخ:
تو چ دخمل گلی هستی :** وقتی صبح میوه میخوری نباید زیاد بخوری و باید حجم کمی بخوری که معدت رو بهم نریزه و البته خوبم بجوی :)
بلی اینا رو میتونم.
جدییییی دوتا دونه انگور!!!!!!!
پاسخ:
نوشتم دو تا؟ نه ده تا عزیزم یا ده تا مویز یا کشمش یا سه تا بادوم :)
۰۳ آبان ۹۳ ، ۰۹:۵۷ خانم هموستات
اول اول.صبحانه امروز من البته در کمال ناباوری با نصف پشقاب سیر شدم
http://8pic.ir/images/c2grp0c2jfzzegwudciz.jpg
پاسخ:
وااااااااااااو
براووووووووووو
دروووووود
عالی بود عالی... مزد زحماتم رو دیدم 
Yeeeeeees
نوش جونت بشه همش بشه ویتامین بوه تو تنت خخخخ
خب آزی؟
من منتظرما :|
از امروز باشگاه شرو میشه ها
پاسخ:
نگین جان من الان دقیقا برات چکار کنم ؟ :| همش میای منو کتک میزنی حرف خودتو میزنی... شما علاوه بر اینکه باشگاه میری تغذیت باید درست باشه... :-]
یه رژیم نوشتم الان برات میذارمش
چه صبحانه های هوس انگیز و خوشمزه ای 
نووووووووووووووووش جانت 
پاسخ:
مرسی :)
اوا کی من تو ورزدم آزی :|
خودت گفتی دست ب کار نشی بزنی بترکونی صب کن یک عالمه برات بنویسم :|
منم فقط منتظر بودم گفتم شاید وقت نکردی :|

+عاغا اون داشتان نوبت شمارو بعدا برات تعریف میکنم چی شد :|
پاسخ:
همیشه که نه ولی بیشتر وقتها این شکلی هستی >>>>> :|
بعدشم همین پست صبحانه؟ خوندی عایا؟ نظرت رو گفتی عایا؟ کدوم قسمتهاشو تصمیم گرفتی رعایت بنمایی؟؟؟ هوم؟ خب فقط هی منتظری خصوصی بیام بهت بگم... بخدا من الان 10:30 از باشگاه اومدم خونه تا الان یه بند یا دارم مینویسم یا جواب کامنت میدم و کامنتهای خصوصی و سوال و غیره :|

+ اونم بهم بوگو خخخخ
اینو نیگا ازی
من ی دفتر برداشتم نکاتی ک میگیو یادداشت میکنم :)))
اره خوندم دیشب نکاتشو یادداشت کردم
ااوا  این شکلکه ک زدن نیس :| :))))
منم مث خودت همیشه نیشم بازه ها تازه نگرانم هیچکی ازم ناراحت نشه
والا....
پاسخ:
اون شکلکه چیه پس؟؟؟ :-]
فقط یادداشت نکن ها عملم بکن =]
یه سوال! مامانم همیشه میگه انگوز و سیب و خیار سبز با شیر خوب نیستن.اگه بخوریم دچار تهوع و اسهال میشیم..بعد شماها چجوری اینارو با هم میخورین طوری هم نمیشه؟؟؟؟
+البته ببخشید تو پست به این خوبی دو تا اسم حال به هم زن آوردم خوب جای سوال بود برام !!! :(((
پاسخ:
طبیعت شیر سرده واسه همین نباید با چیزهای سرد زیاد خورده بشه، مخصوصا شیر سرد !!! بز خیار که اصلا و ابدا اما انگور و سیب طبیعتشون معتدله اگه با شیر گرم خورده بشن مشکلی نیس میبینی که :)
شیر سرد اسهال میاره شیر دااااغ یبوست، بهترین حالتش ولرمه
مرسی آزی از اییییینهمه حوصله و وقتی که میذاری. واقعا ممنون :*
من فقط وقتی حاضر به خوردن نون میشم که نون سنگک باشه. بربری هم دوست دارم ولی میدونم که خمیرش انگار خوب نیس واسه همین زیاد نمیخورم. من توی یه دوره ای یهو 8 کیلو اضافه کردم. با خوردن همین میوه و سبزی و ساقه طلایی 10 کیلو کم کردم توی دو ماه. صبحا خیلییی دوست دارم میوه بخورم و میخورم هم خصوصا سیب و موز. قهوه رو دوست ندارم. شاید البته چون دم کردنش رو بلد نیستم و خیلی بدمزه درمیاد. ولی معمولا صبحا نسکافه یا هات چاکلت میخورم. شیر و شیر کاکائو که رو شاخشه!
من همیشه آب رو بعد از صبحانه میخورم. ولی باشه از این به بعد امتحان میکنم ناشتا. ولی تصورشم به نظرم یه جوریه :دی اینجوریه که معده ی خالی و آب؟؟؟؟ >_< not at all
:دی

بازم مرسی آزیتا جانم :*

پاسخ:
خواهش فوکولم
ای ول عزیزم کار خوب رو تو کردی :)
اولش اب خوردن شاید سخت باشه اما بعدش میشه عادت :)
:******* میسی پس دمای خوراکیاتونم بنویسین خخخخخخخخ
پاسخ:
حالا من هی علمم رو مفت در اختیار بذارم شما هی مسخره کن :))))
من جرات ندارم مسخره کنم :)))
پاسخ:
یعنی اگه داشتی میکردی؟؟ :))))
نه مسخره نمیکردم چون برنامه رژیمیتو دوس دارم ولی خو انصافا شیر و میوه همچین برام غیرملموووووس بود
:)))))))))))
پاسخ:
خب مشکل فرهنگ تغذیه ایه ایرانیه وگرنه شیر و میوه و ماست و میوه همه جای دنیا خیلی رایجه :)
۰۳ آبان ۹۳ ، ۲۰:۵۰ خانم هموستات
آزی فرشته خب چی میشه همش واسمون عکس صبحونه بذاری؟!
دست و جیغ و هورا به افتخار آزیتا و عکساش:*
پاسخ:
امروز میخواستم بذارم شبیه دیروز بود :) بعدم نتم قط بود صبح عجیج دلم :) فردا نیذارم :)
۰۵ آبان ۹۳ ، ۰۷:۵۲ مهندس بهشت
از 5 پا میشم که کارامو انجام بدم باید یه ربع 7 از خونه برم بیرون که به کلاس ساعت 8 برسم
امروزم ساعت ده کلاس دارم باید کم کم پاشم برم دیه
پاسخ:
بسلامت موفق باشی
چه پست های خوبی! بسی استفاده بردیم. ولی واقعا زندگی بدون صبحونه معنا نداره. خوشمزه ترین وعده ی غذاییه.
فقط یه چیزی، همین چند وقت پیش تو یه برنامه میگفت(قبلشم یه جا دیگه خونده بودم) صبح که بیدار میشین اگه آب میخورین کم کم بخورین چون ورود حجم زیادی آب به معده باعث رقیق شدن اسیدش میشه و هضم صبحونه رو دچار مشکل میکنه.
به شخصه صبحا آب زیاد میخورم ولی کم کم و با فاصله. آخه جدا از این موضوع که گفتم خداییش یه لیوان رو بخوای صبح یه ضرب بری بالا یه جورایی دچار دل به هم خوردی میشی و میخوای بالا بیاری!
+ یکی از دوستان گفته بود ساقه طلایی اول صبح وحشتناکه خوب بنده خدا راست میگه. به شخصه یه بار تو عمرم صبح دو تا ساقه طلایی با یه کم شیر خوردم انقدر معده ام رو سوزوند از زندگی سیر شدم :| آیا دکتر آزی دلیل این برخورد خصمانه ی ساقه طلایی رو با معده ی بنده میدونن؟
++ شیر با قهوه مشکلی در جذب کلسیم ایجاد نمیکنه؟
پاسخ:
خب یه لیوان حجم زیادی بحساب نمیاد :) همونم میشه جرعه جرعه خورد ، بعدشم اسیدیتهٔ معده سر صبح در بالاترین حالت خودشه و اینکه شما بلافاصله پس از بیداری آب رو میخوری بعد میری کارهلی دیگه مث دسشویی و لینا رو انجام میدی بعدش صبونه که لین خودش یه فاصله اس میندازه من خودم سالهاست دارم آب میخورم مشکلی هم برام پیش نیومده...
اون سلقه طلایی هم خوردنش راه داره، گفته بودم، حتما باید تو چای یا شیر گرم زده بشه تا کمی نرم شه بعد خورده بشه اونم بیشتر از دو یا سه تا نه... اگه با این حالتشم مشکل داره معدت کلا بیخیالش شو 

+ طب نظر طب سنتی کلا جذب کلسیم زیر نور خورشید یعنی در هنگام روز بسیار بسیار ناچیزه. واسه همینه که توصیه شده نون پنیر گردو در وعدهٔ شام خورده بشه! بعدشم طبع شیر سرد و مرطوبه و تو موادی که این طبع رو دارن جذب بسیار ناچیز انجام میشه.. پس شما اگه میخوای کلسیمِ جذب شونده وارد بدنت کنی روزی یه قاشق کنجد بخور.. کلسیمه بیشتری جذب میشه تا روزی دو لیتر شیر :) 
یه عمر در مورد شیر و کلسیم چی فکر میکردیم :)
راستی توی رژیم میگن تنوع غذایی لحاظ کنید، اینکه همش صبح یه چیزی رو بخوریم ایرادی نداره؟ در ضمن اگه امکانش هست ادامه این پست های مرتبط با سبک زندگیت و غذاها رو هم بزار.(یه خرده کوچولو بگیریم؛ آخه وقتی معادل خوبی مثل سبک یا شیوه زندگی هست چرا باید از لایف‌استایل استفاده کنی)
+من بیشتر مشکل آهن و کمبود خون دارم نه کمبود کلسیم. در این زمینه راهنمایی نداری؟ راستی عادت دارم با اکثر غذاها ماست بخورم، اگه ماست هم نخورم کفیرم ترک نمیشه. احتمال میدم یه عامل کم خونیم کلسیم همین دو تا باشه آخه همه جا میگن کلسیم مانع جذب آهن غذا میشه. آیا درست فکر میکنم؟


پاسخ:
از نظر طب سنتی مصرف مواد غذایی با طبع سرد و سرد شدن بدن عامل اصلیه فقر آهنه، از اونجایی که خودت گفتی ماست و کفیر زیاد مصرف میکنی یعنی دستی دستی داری خودت رو دچار کمبود اهن میکنی! اعتدال در مصرف هر مادهء غذایی از هر چیزی مهمتره حتی اگه اون بهشتی ترین غذای دنیا باشه! 
اگه تو اینستاگرام من نیگا کرده باشی وعدهء صبحانهء منم تنوع داره اون رژیم سیب یا ساقه طلایی هم دو تا رژیم موقتی هستن که برای ترغیب بدن به کاهش وزن و چربی سوزی استفاده میشن دورهء هر رژیم تو طب سنتی ٤٠ روزه 
راجع به لایف استایل هم تو پستهای قبلیتر نوشته بودم، که احتمالا نخوندی! گفته بودم که میدونم این ترکیب فارسی نیس ولی من ازش خوشم میاد چون از نظر من بیشتر از اونایی که شما گفتی حق مطلب رو ادا میکنه، خوشم میاد استفاده میکنم ، همینه که هست! این همه واژهء عربی استفاده میشه حالا یدونه هم انگلیسی استفاده شه :))))
درمان کم خونی هم خیلی راه داره ولی همشون خلط دم رو در بدن بالا میبرن یعنی بدن رو گرم و مرطوب میکنن چند تاش ایناست:

الف)بادام درختی روزی 14 عدد دانه دانه مثل آدامس میل شود.

ب)روزانه ۲۱عدد مویز،انجیر شبی7 عدد، زیتون 7 عدد صبحها، خرما 3 عدد

ج)شربت عسل یا شربت شیره انگور روزی 1 الی 3 لیوان.

طرزتهیه شربت:2 الی 3 قاشق غذاخوری از عسل یا شیره به همراه یک

 لیوان آب میل شود.

د)فسنجان بادام درختی(نصف بادام+نصف گردو) هفته ای 2 الی 3 وعده

شام میل شود.

ه)روزی یکبار از ترکیب(یک عدد سیب رنده شده+3 قاشق غذاخوری عرق

 بیدمشک+1 قاشق غذاخوری عسل)میل شود.

خ)بادکش خونساز انجام شود. تو مراکز طب سنتی به راحتی انجام میدن و اسونم هست.مراکز

خونساز بدن مثل کتف،لگن،رانها و ساق پاها یک شب درمیان (14 الی21

 مرحله) بادکش گردد.

چ)سوپ گندم به همراه روغن زیتون هفته ای 1 الی 2 وعده میل شود.

ح)ارده با شیره انگور روزی یک پیاله

گ)کاهش جدی سردیها مخصوصا چای،عدس،گوشت گاو،لبنیات،گوجه

وخیار،هندوانه،بادمجان،سوسیس و کالباس،نوشابه و...

نکته:میوه هایی مثل انگور.گلابی.سیب.خربزه.به وانارشیرین توصیه میشود.



ممنون از اینکه این همه وقت گذاشتی و جوابم رو انقدر کامل دادی.
این راهکارها رو که خوندم دو سه تا سوال برام پیش اومد،
1-این شربت عسل رو میشه صبح به جای اون یه لیوان آب خالی خورد؟
2-ارده با عسل(به جای شیره انگور) هم میتونه خوب باشه؟
3-این مرطوب شدن طبع آدم علایمش چیه؟

+درباره لایف استایل هم، خیر چیزی نخونده بودم، احتمالا از دستم قصر در رفته، ولی در کل قصد اسائه ادب یا تحمیل نظر خاصی رو نداشتم، فقط میخواستم بگم چه بهتره خودمون به زبون خودمون احترام بزاریم و تلاش کنیم از همینی هم که هست بدتر نشه. در هر حال نظر هر کسی متینِ و صلاحِ بلاگِ بی‌حفاظِ خویش آزی خان داند، ما هم مهر خاموشی بر لبانمان میگذاریم و استفاده میبریم :)
پاسخ:
اره میشه شربت عسل رو بجای اب خورد خیلی هم خوبه اگه جرعه جرعه هم خورده بشه خیلی بهترم میشه :)
شیره مکمل ارده است حالا چ شیره انگور چ خرما ولی با عسل اون خاصیته خونسازیش کاهش پیدا خواهد کرد
تعرق زیاد، چاق شدن، پف کردنه بدن، زیاد ادرار کردن، رنج بردن از هوای شرجی ، زیاد شدن آب دهان و اشک، بیشتر شدنه درد مفاصلو... نشونه های رطوبت بدنه

درسته ولی من کلا لایف استایل رو دوس میدارم :) چون سبک زندگیه ایرانیها چندی است که داغونه :))))
خخخ چقد سوال پرسیدم، روم نمیشه دیگه سوال بپرسم، این یکی فکر کنم آخریش باشه
ارده و شیره خرما چطوره؟(آخه تو خونه ما عسل و شیره خرما به وفور پیدا میشه ولی شیره انگور خیر)
پاسخ:
جواب این سوالت رو تو کامنت قبلیت دادم ها یکم توجه کن :))) نوشتم هم شیره انگور و هم خرما با ارده میشه استفاده کرد و جواب میده منتها انگور خونساز تره :) چرا میگن شراب خونسازه؟! ؛) مال همون انگورست اما شیره خرما هم خوبه اگه واقعی باشه :)
سوال داشتی بپرس من خوشحال میشم بدونم عمل میکنی ؛)
۱۸ آبان ۹۳ ، ۲۰:۵۲ خواننده جدید
سلام
دکتر آزی برای افزایش وزن چه توصیه ای دارید؟ 
:دی

دو ساعته دارم میخونم وبلاگتو دل هم نمیکنم هنوز کلیش مونده :/
پاسخ:
خخخخ 
واسه افزایش وزن رژیم خیار خرما بگیر :) جدی میگم نخند :)
یعنی میشینی یعالم خیار میخوری بعد که دلت پر شد و احساس کردی که دلت یه چیزه شیرین میخاد خرما بخور بعد که خرما دلت رو زد باز خیار بخور و این پروسه رو تا چند بار در روز انجام بده سه سوت چاق میشی :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">