حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۰۹
آبان ۹۳


 

٥ غذایی که میتونند با کمتر از ١٥٠ کالری به شما احساس سیری بدهند :)



١- ماهی برای هر سه اونس یا ٨٥ گرمش ١٢٠ کالری ( ماهی سرخ شده منظورش نیس ها :) )

٢- سیب هر دونه فقط ١٠٠ کالری

٣- خوراک جو یا همون porridge ١٤٠ کالری واسه نصف فنجون

٤- سبزیجات برای هر فنجون بین ٥ تا ١٠٠ کالری ( بستگی به سبزیجاتی داره که انتخاب میکنید)

٥- پاپ کورن یا همون ذرت بوداده البته با روغن کم هر سه فنجون فقط ٩٥ کالری


احساس سیریِ بیشتر یعنی هله هوله خوردنِ کمتر و دیر تر سراغ غذا رفتن، یعنی با وارد کردن مقدار کمی کالری بیشتر سیر بمونیم :)


موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۳/۰۸/۰۹
آزیتا م.ز

نظرات  (۱۰)

۰۹ آبان ۹۳ ، ۱۹:۲۵ خانم هموستات
آزیتا را عشق است بسیار
بیا یه ماچت کنم با این پستای ویژه ات.مممممممبوس
الان من تو این چند روز انقد تحقیق کردم که میتونم بگم هر خوردنی از غذا و میوه بگیر تا تنقلات و نوشیدنی ها کدوم سرد ِ کدوم گرم و مصلحش چیه.
البته هنوز در شناسایی طبع ها بسی مشکل دارم.
اوضاع ما بقدر وخیم شده که واسه درست کردن سوپ جو برای صبحانه ساعت 11 شب اقدام میکنیم و تا ساعت 1:30 بیدار می مانیم.
بله یه همچین شاگردی هستم من(آیکون زبون درازی)

پاسخ:
خخخخخ شناختن طبع آدمها سخته ، چون همه به طبع پایه دارن و بدلیل اینکه غذاهای نامناسب خوردن غلبهء طبعهای دیگه تو بدنشون ایجاد شده مثلا یکی طبع اصلیش صفراست ولی چون زیاد غذاهای سودازا خورده غلبهء سودا داره الان ! چون خلط طبع وجود داره یکم تشخیصش سخته! یه سری آدم معدود هم هستن که طبع معتدل دارن یعنی از هر ٤ طبع همه رو دارن ! که اگه خرابکاری نکنن و تغذیه بر اساس طبعها رو رعایت کنن به سمت سرد یا گرم نمیرن و تعادلشون حفظ میشه! مثلا من طبع معتدل دارم با کمی کمی غلبهء بلغم البته گاهی :) واسه همین هیچ خوراک و هیچ فصلی اذیتم نمیکنه :)

تو شاگرد ماه منییی :*********
# آره من دو شبه دارم سالاد میخورم و حسابی سیر میشم . فقط یه صدایی توی سرم هی حرف میزنه و  آزارم میده و میگه که تا کی باید هر شب سالاد بخورم ؟ امان از این هوس خوردن غذاهای پرحجم و پرکالری :)))
# عه ماهی هم کم کالریه . چه جالب ! نمیدونستم :)
# فکر میکردم پاپ کورن چاق میکنه . چه خوب که بالاخره یه تنقلات کم ضرر پیدا شد :)))
# یه چیز دیگه که یاد گرفتم معنی oatmeal بود خخخخ
# راستش من زیاد به مبحث کالری غذاها آشنا نیستم . وقتی این پست رو خوندم برام سوال بود که بدن انسان روزانه چقدر کالری نیاز داره ؟ گوگل کردم و به فرمولهای مختلف رسیدم . یه فرمول این بود : وزن فرد ضربدر 30 . با این حساب بدن من روزی بالای 2500 کالری نیاز داره :))
پاسخ:
نه اصلا لازم نیست که همش سالاد بخوری بعدشم ادم تو تو هفته یه روز وعدهء تقلب داره یعنی تو اون روز میتونه هر چی که دوست داشت بخوره :)
ماهیه بخارپز شده کم کالریه نه اینکه تو یه کیلو روغن سرخ بشه :) مثلا ماهی تو فر پخته شده یا کباب شده :)
خوب اگه کسی بخواد وزن کم کنه و خیلی هم ورزش نمیکنه بهتره که وزنش رو ضربدر ٢٥ کنه نه ٣٠ :)
آزیتا این صبحانه میوه واقعا عالیه یه سیری خوب نسبتا پایدار میده...فقط زودتر میان وعده های خوبو بگو چون واسه مایی که درس میخونیم صبحانه میوه حس ضعف میاره و باید یه میان وعده بعدش خورده بشه...من گاهی وسوسه میشم برم بعد 3 ساعت نون و پنیر بخورم :///
اصن زودتر عصرونه و ناهار و شامو هم بوگوووووو خخخخخخخخخ مرسی
راستی این سبکی که میری برای هر طبعی فرق نداره؟
+این ذرت بوداده اره تجربه کردم انصافا حس سیری خوبی میده
+سیب هم که تازه دارم میخورم نتیجشو میبینم عالیه :)))
+ این خوراک جو رو من میگم اگه باشیر نیم ساعت جو پرک رو روی گاز حرارت بدیم احتمالا جواب بده ولی فرصت نشد امتحان کنم امتحان کردم نتیجشو میگم :)))
+در مورد سبیزیجات من کلم و اسفناج(بخارپز) میخورم انگار باد میکنم!!!
+ماهی عخش است ولی مادر گرام بنده علاقه زیادی ندارن :(((
پاسخ:
چقد خوب که داری عمل میکنی :)
به عنوان میان وعده میتونی یه لیوان چای سبز با سه تا خرما و یدونه ساقه طلایی بخوری یا ... بعدا میگم میان وعده ها رو :)) خیلی انرژی میبره ازم این پستها واسه همین یکم تاخیر افتاده
سبکی که میرم یعنی چی؟ اره فرق داره یعنی باید یکم طبق طبع خودتون بالا پایینش کنید البته طبع من چون کاملا معتدله چیزهای نرم رو میخورم :)
امتحانکردی بگو ولی فکر کنم اون مزه سوپ جو با شیر بگیره :))
چه بد که مامانت ماهی دوس نمیداره
خانوووم معلم اجازهههه؟؟؟
من شاگرد خییییلی تنبلیم و دچار گشادیسم حاد هستم و هنوز فقط همون صبحونه که به طور اتفاقی شبیه صبحونه شما بود رو اجرا میکنم و به مرحله شام و ناهار سالم نرسیدم:((

پاسخ:
خخخخ عب نداره یکم تلاش کنی به اونا هم میرسی :) 
میان وعده خرما رو موافقم دیروز امتحان کردم جواب داد تا نهار سیرم نگه داشت:)))
پاسخ:
آورین خرما خوب بید :)
پاسخت به کامنت خانم هموستات فقط اینو تو ذهن من تداعی کرد:دوکتور آزی :)خخخخخخخ
پاسخ:
خخخخخ الکی الکی دکتر شدم ها آخجووون
سیب به آدم احساس سیری میده آخه؟ نه خداییش؟ من همین الان 2 تا سیب خوردم 2 تا نارنگی بازم گشنمه. آدم باید ده تا سیب بخوره سیر بشه. که کالریش میشه بالغ بر هزار کالری. عییی بابا
پاسخ:
شما اگه کمی فقط کمی به معدت استراحت بدی وقت میکنه احساس سیری کنه ، من شمالیها رو خوب میشناسم همه چیزو در از عرض سی ثانیه بدون جوییدن میدن پایین خخخخخخخ
اون نارنگیهایی که خوردی اجازه نمیدن با سیب احساس سیری کنی ناصر خان خخخ
شوخی میکنی؟!!!! 
من یه قابلمه غذا هم میخورم بعد بیست دقیقه دوباره نافرم گشنه ام میشه. سبزیجات و اینجور چیزایی که نوشتی که اصن حس سیری بهم نمیده!!!!! :دیییییییی
پاسخ:
با این اوصاف شما بیا منم بخور خخخخ
احتمالا از اون دست آدمهایی که موهبت چاق نشوندگی داری... برو کلاتو بنداز هوا خخخ
چیزی که من هوووچ وقت بهش توجه ننموده ام کالریه!!
به نرم خیلی سخته که هر لقمه ای رو که میخوری بشمری!!
من فعلا در حال ترک مضریجاتم اگه توی این مهم موفق شدم انشالا میریم واسه بحث کالریجات!!
من قبلا همیشه و هر روز و هر دقیقه درحال کاکاٸو خوردن بودم تو کیفم همیشه کاکاٸو پر بود ولی الان سه ماهه کاکاٸو در حد یه ریزه بیشتر نخوردم!! یا یه عالمه آجیل بو داده مخصوصا بادوم هندی که مشت مشت هر روز میخوردم ولی بازم از عید ترک کردم!! یا ساندویچ و فست فود و سوسیس کالباسو که چد ساله ترک کردم فقط شاید دوسه ماهی یه بار بخورم!!
نوشابه هم که این اخیر شروع کردم:)))))
پاسخ:
خب کالری مهمه اما معمولا خوراکیای سالم کم کالری هم هستن پس اگه سالم خوار بشی خود بخودت کالریتم اوکی میشه جای شکلات تو کیفت بادوم خام و کشمش بذار ^_^
بابا این چیزا ما رو سیر نمیکنه😁
پاسخ:
شما برو سه دیس پلو خورشت بخور بلکم سیر شی خخخخخخخخخ 
عه شکلک گذاشتی چ باحال :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">