حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۱۴
دی ۹۳

هدف از نوشتن این پست چیزی نیست جز اینکه به اطلاع شما برسانم ، من بالاخره از خمیره بسیار Cool و باحاله یوفکا استفاده کردم و نتیجه بسیار امید بخش بود ... و اینکه چندی است قسمت خوشمزه جات این وبلاگ تار عنکبوت بسته :)))

خیلی وقت است که این خمیر روانۀ بازار شده و از اونجایی که بنده شخصا بسیار به محصولات کارخانه ای بدبین و بددل میباشم ، هر بار برای خریدنش دودل شده و آخر سر هم نخریدم! اما چند روز پیش هنگامِ مغازه گردی دل به دریا زده و یک بسته از این خمیر رو خریدم... 

جالبیه امروز این بود که اول خواستم رول گوشت درست کنم و موادش رو حاضر کردم و طبق دستوری که روی خودش نوشته بود رولها رو آماده کردم و پیچیدم...بعد دیدم من که الان دست به پیچیدنم خمیر هم که یخش بازه و آماده است بذار بقیه خمیر ها هم رول پنیر و سبزی درست کنم... مواد اونم آماده کردم و چند تا رول دیگه هم پیچیدم... آخر سر فقط سه تا لایه خمیر مونده بود، گفتم اینم ارزش نداره دوباره بذارمش تو فریزر یکم گردو رو کوبیدم و با دارچین و شکر قاطی کردم و اون سه تا خمیر هم با این مواد رول کردم ... آخر سر هم همه رو گذاشتم توی فر....



سمت چپ رول پنیر

سمت راست رول گوشت


کلا کار کردن با خمیر و درست کردنه غذاهای خمیری یکم دل و جرأت و بسیاری حوصله میخواد! ولی نتیجۀ خیلی دل انگیز و با کلاسی میده! از اونجایی که من عادت دارم همه چیز رو خونگی درست کنم و خمیر پیتزا هم خودم تو خونه آماده میکنم و خیلی هم عالی میشه... مدتها فکر درست کردنِ خمیر هزارلا رو در سر میپروراندم.. اما درست کردنِ خمیر هزارلا و خوب در اومدنش یکی از سخت ترین کارهایی که یه آشپز میتونه انجام بده ... کلا چالش بزرگیه! یبار که داشتم از یه شیرینی فروشی ، شیرینی میخریدم به آقاهه گفتم شما چطوری این خمیر رو به این خوبی درست میکنید ، چون من عاشق  شیرینی پاپیونیِ شهددارم اما نمیشه تو خونه درستش کنم... اونم گفت که ما دستگاه داریم واسه درست کردنه این خمیر و تو خونه امتحان نکن که خیلی سخته و خوب در نمیاد... 

حالا به نظرم اینن خمیر یوفکا بتونه جایگزینه خوبی واسه خمیر هزارلا باشه، دفعه دیگه میخوام باهاش شیرینی پاپیونی درست کنم، نتیجه متعاقبا گزارش میشه...

به هر حال رول پنیر به نظر من خیلی خوشمزه تر از روله گوشت شده بود...اون رولهای دارچینی هم که هنوز امتحان نکردم .... بعله من یه همچین آدمِ با اعتماد بنفسی ای ام که برای غذایی که اولین بار خودم دارم میپزم هم دستور جدید اختراع میکنم خخخخ لیست مواد داخل هر کدوم رو میتونید تو ادامه بخونید. 

رول گوشت:

گوشت چرخ کرده

پیاز

قارچ

فلفل دلمه ای

نمک،فلفل سیاه، پاپریکا

گوجه


رول پنیر:

شوید تازه خرد شده

پنیر فتا

پنیر پیتزا

کمی پنیر چدار

گوجه

فلفل سیاه، پاپریکا ،نمک


رول دارچین:


گردو 

دارچین

شکر قهوه ای

کمی پودر کاکائو




موافقین ۱ مخالفین ۱ ۹۳/۱۰/۱۴
آزیتا م.ز

نظرات  (۲۰)

آزی خمیر یوفکا همون خمیر فیلو هست عایا؟؟؟؟؟؟؟
دیدی گفتم از قسمت خوشمزه ها هم میشه چیز یاد گرفت؟؟؟ :))
پاسخ:
فکر کنم همون فیلوئه مارکاشون فرق داره فک کنم یه سرچ بزن :)
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۱:۴۶ مهندس جون
سلام
نگاه من بوی غذا به کلم خورده بود ناخودآگاه کشیده شدم به سمت سیستم :))))))))))))))))))))))))
احسنتکم الله خعلی زیباست مزه اش را نیز دوست میداریم کلا این مدل رول ها خوب است:))))
آزی اونا جوانه ماشه؟
پاسخ:
و به شدت سیر کننده بود :))) شیکمو رو ببین سر و کله اش پیدا شد
جوونهء ماش و اون سبزها جوونهء آفتابگردونه
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۲:۰۳ مهندس جون
اره خو شیکمویم :))))))) البته ازینایی که فقط میخورن نه ها خودمم دست به کارم خوبه :)))))))) تو بذار هفته دیگه بیکار شم آشپزخونه رو میترکونم :)))
جوونه آفتاب گردون؟همین تخم آفتاب گردون؟
پاسخ:
اره تخمشو میذارم جوونه بشه خیلی هم ترد و خوشمزه است عااااالیه :) اینجا رو ببیین
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۲:۱۳ مهندس جون
یه سوال فنی چجوری پوستشونو بگیریم؟ تا خیس نخوره که پوستش جدا نمیشه
پاسخ:
پوست چوبیش منظور بوده عزیزم که با دست جدا میشه به راحتی تخمه باید خام باشه هااااااااا 
یه سوالایی میپرسی :/ خخخ
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۲:۳۰ مهندس جون
خخخخخخخخ خو واضح بوگو پوست چوبی بعدم من الان هنگم درک کن خواهر خخخخخخخخ
مودونم نه پس بیا تخم شور کرده بذارم خخخخخخخخ تازه خوشمزه و نمکی هم میشه خخخخخخخ اختراع در کنم از خودم
پاسخ:
گفتم اینم بگم باز سوال فنی نپرسی خخخخخخ 
اره اگه شور پرورش بدی عالی میشه :)))
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۲:۳۱ خانم هموستات
به به می بینم جوانه ها هم به ثمر رسیده.دست واسه کدبانوی بی حفاظ کمپانی:*
من رول پنیرشو درست کردم ولی مواد داخلش متفاوته
پاسخ:
قربانت :) اره این سری دوم جوانه هاست سری اول که خورده شد :)
آفرین بر شما، شما کلا پیشتازه غذاهای خمیری هستی با اون پیراشکیات ؛)
با این ترکیباته من خیلی خوشمزه بود خودم فکر نمیکردم اینجوری شه
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۲:۵۶ مهندس جون
چشم استاد بزرگ :))))) ممنون بابت پستی که گفتی بخونم
پاسخ:
خواهش میشه، اوچیکتیم :))))) 
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۳:۰۷ ساماناماسان
ببین خودت دلت نمیخواد ما اینجا کامنت بدیم بابا ما منع شدیم از خوردن ( منظور درست و حسابی نه مثل الان قد گنجشک ) و اینجا همش ترغیب به شکستن رژیم :/
پاسخ:
من خودم رژیمم :| چطور میشه ترغیب کنم اخه ؟ بعد صد سال یه پست خوشمزه گذاشتم هااااا ببین چه الم شنگه راه انداخته خخخخ 
من خودمم رژیمم هق هق خیلی سخته دلم واسه شیرینی لک زده لک :/
۱۴ دی ۹۳ ، ۲۳:۱۶ آقای شوژ
به کدامین بیابان دربست تاکسی بگیرم؟
در کدامین دشت فریادی جانسوز سر دهم؟
از کدامین قمر خود را پرتِ به پایین کنم؟
با کدامین پایم بدوم یک لنگه پا در داخل میدان مین؟
.
.
.
آه ای شکم!
کاش میتوانستم مانیتور را نگینی خورد کنم، لای کیبورد رول کنم و مقداری ماوس رویش بپاشم.سر آخر آن را داخلِ کیس بپیچم و داخل فِر بپزم!
کاش میتوانستم ماحصل را بفرستم درِ خانه ات ای معده!
تا روی صورتش اسیدت را بپاشی و در آنزیمهایت حلّش کنی!
آه ای شکم!
بیا رویم سماق بمکیم.
آه ای معده!
بیا شست و شویت دهم تا تنِ صابونی ات کف نکرده!
آه ای دل، آه ای روده، آه ای دستگاه گوارش!
نخوری نانِ گندم جانکم فقط میبینی دست سخنگوی رُک گو!

پاسخ:
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) آیکونه روده بر شدن و خیلی از کامنت یه نفر خوش اومدن :)))

عالی بود... خلاقیت و ابتکارت تو حلقم ینی :)))
عقش پس گفتی میخخام برم شام درست کنم موخاستی این ژیگرا رو درست کنی[آیکون پرتی پلیییز] خخخ

آدم موخاد دست دراز کنه از تو عکس چنگ بزنههه به این رولهای هلوووو و بزن بزن راههه بندازه ها خخخخ ازونا که اینستارو هم بپوکونه خخخخ
پاسخ:
ها موخاستم برم اینا رو بپیچم :)))

فقط یدونه میتونی بخوری ها نه بیشتر واسه رجیم میگم :)))) منم فقط یدونه خوردم عرررررررررر
۱۵ دی ۹۳ ، ۰۳:۴۱ ساماناماسان
ما ظهر سبزی پلو با ماهی داشتیم ( جاتون خالی ) خوردم به مادرم گفتم : مامان دستت درد نکنه خیلی خوشمزه بود میدونی جای چیش خالی بود ؟
اینکه یه هفت - هشت - ده کفگیر دیگه سبزی پلو می کشیدم با چند تا ظرف ترشی با یه بیست بار دیگه نمک میپاشیدم روی غذا ! اصن اشک تو چشام حلقه زده بود :/ خخخ 
پاسخ:
علی جان خودتو کنترل کنوووو آخه ده کفگییییییییییییییییییر ؟خخخخخخخ من که خیلی وقته ترشی نمیخورم چون اشتهامو مث یه گودزیلا وا میکنه :))))))))))))))
به هر حال کم و بیشش نوش جانت
۱۵ دی ۹۳ ، ۰۳:۴۳ ساماناماسان
این جواب منو دادی ولی چرا هر جوری میخونم صدای پانته آ بهرام میده :)))
پاسخ:
خخخخخخخ
عه راستی میدونستی که من خیلی پانته آ بهرام را دوس میدارم؟
۱۵ دی ۹۳ ، ۰۳:۴۵ ساماناماسان
اونوقت توکا میگه کم کامنت بده خب ولی کول و باحال مترادف نیست من از شما میپرسم خخخ :))))) هست دیگه هست 
پاسخ:
بعله کول و باحال در اینجا مترادف میباشند اما در ادبیات پارسی گاهی برای تاکید بر صفتی دو یا چند مترادف را کنار هم میاورند تا خواننده میزانِ شدت این صفت را درک بنماید... بعله علی جان... در ضمن اینجا برای جا انداختن کلمۀ کول در ذهنه مخاطب حتما باید معنیه فارسی اش کنارش آورده میشده است....
افتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد؟ :)))))
هی روزگار .منم میخوام
پاسخ:
آخییییییییییییییی خب آستین بالا بزن بپز :)
آیکون آب دهن قورت دادندی....

و چنگ به صورت زدندی
پاسخ:
خخخخخخخ دور از جون حیف صورته ، نزن نزن :)))))
تا جایی که میدونم یوفکای غذا با یوفکای قنادی متفاوته
تو یکیش نمک میریزن تو یکی اش شکر 
عکسات خیلی خوب و هوس انگیز شده 
این رولها عصای دستمه وقتی مهمون ناخونده میاد، سریع آماده میشه و ظاهر و مزه خوبی هم داره 
پاسخ:
عه متفاوته؟ ولی من تو سایتش چیزی در این باره ندیدم... تو ترکیباتشم نه نمک نوشته بود نه شکر.. :)

عه چه خوب که تو کاره رول کردن راحتی من یکم دنگ و فنگش واسم سخته ولی خداییش ظاهرش خوبه :)
۱۶ دی ۹۳ ، ۱۴:۴۴ ساماناماسان
آیا یکیش کافی نبود :)))))))) آیکون مردم آزاری خخخ
پاسخ:
عایا ده تا کفگیر زیاد نیست بنظرت؟ :)))))))
--
پاسخ:
این که نگاشتی یعنی چه؟
۱۶ دی ۹۳ ، ۲۱:۲۴ ساماناماسان
بحثو چرا عوض میکنی نخوردم که گفتم کاش :/
پاسخ:
خخخخ حرص نخور ، چاق میشی ها :))))
۲۶ دی ۹۳ ، ۲۲:۴۰ بنای با ثوات
ممنون آزی..خیلی خوشم اومد..:)
پاسخ:
قربانت :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">