حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۱۷
مهر ۹۵
یادم نمیاد دبستانی بودم یا راهنمایی، اما اون روز یکی از بهترین و دلنشین ترین و سبزترین خاطرات زندگیمه! از طرف مدرسه مارو برده بودن باغ ملی گیاه شناسی ایران ...  یادمه تمام مدت حسم مثل این بود که مارو بردن و از بهشت دیدن کردیم، اونقد با آب و تاب ازش تموم این سالها واسه خانواده ام تعریف کردم که اونا هم هنوز که هنوزه تحت تاثیر تعریفهای منن .
بازدید از این باغ برای عموم تا همین چند سال اخیر آزاد نبود ، و فقط حالت تحقیقاتی علمی داشت ، چند سالی هست که میگن به دلیل کمبود بودجه و افزایش هزینه ها درِ این باغ زیبا رو به روی عموم باز کردن... تو تموم دنیا باغهای گیاهشناسی وجود دارند که بهشون میگن botanical gardens و بازدید ازشون برای عموم آزاده و سالهاست که به همین منواله!!!  اما وقتی اسم ایران میاد ، پشت بندشم کلی بی فرهنگی میاد!! وقتی در یه باغ با این همه گونه های ارزشمند رو به روی ماها باز کردن خوبه که ما هم تو حفاظت ازش نقش داشته باشیم، رو درختها یادگاری ننویسیم ( دیده شد  :| ) سیگار نکشیم فیلترش رو نندازیم ( :| ) تخمه نخوریم پوستشو نریزیم ( :| آخه آشغال تخممممممه تو باغ به این مهمی و زیبایی ) یادم رفت بگم ، دیروز بعد از سالها باز رفتم به اون باغ که یکی از بهترین خاطره های زندگیمه و البته کلی برای رفتنش ذوق داشتم و خیلی خوشحالم که درش به روی عموم باز شد ، چون قبلا هیچوقت فکر نمیکردم روزی برسه که باز بتونم برم توی اون باغ زیبا ... 
 
 
البته وقتی از طرف مدرسه برای بازدید ما رو برده بودن یه چند تا قسمتی که الان بازدید نداره هم برده بودنمون که یکیش گلخونهء کاکتوسها بود ، که واقعا حیف که اون موقع از موبایل خبری نبود و نشد از اون کاکتوسهای عظیم عکس بگیرم ، دومیشم باغ درختهای میوه بود.. 
مساحت این باغ ١٥٠ هکتاره که هر قسمتش رو به نوعی به یه اقلیمی اختصاص دادن ، مثل البرز و خزر ، زاگرس و توران ، آمریکا اروپا ، چین و ژاپن ، قفقاز و گونه های خاص اون مناطق رو توش کاشتن ... چند تا دریاچه و آبشار هم توی باغ هست و رفتن بهش میتونه یه روز عالی رو واسه ادم رقم بزنه ... 
در ادامه یه سری عکس ازش میذارم باشد که لذت ببرید ... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اتوبان تهران کرج، خروجی پیکان شهر، خیابان سرو آزاد (آزادشهر)، خیابان شهید گودرزی، بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایرانغ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۵/۰۷/۱۷
آزیتا م.ز

نظرات  (۱۶)

۱۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۴۹ مترسک ‌‌
هر جور حساب می‌کنم اون بی‌فرهنگیا رو اقوام بدوی هم انجام نمیدن :|
ولی چه جای قشنگیه ^_^
پاسخ:
اینجا ایران است ، اینجا فرهنگ ویران است حتی از اقوام بدوی بدتر :////

خیلیییی تو عکس اون حجم از زیبایی معلوم نیس
باید جای باحالی باشه:)
من نزدیکم بود هفته ای یه بار می رفتم می گشتم:))
پاسخ:
اخه اینجام خیلی نزدیک نیس یجورایی هارج از شهره دیگه ولی دو هفته یبار می ارزه ادم برم روحیه بگیره :)
به به
چه عکسهایی
همیشه به گردش
پاسخ:
مرسی ریما جون شما هم برید باصفاعه
واقعا کی ما میخوایم بافرهنگ بشیم؟! :|
عجب جای قشنگیه..دوست دارم ببینم :)))
پاسخ:
فقط ادعا فقط ادعا :/
اوندی تهران برو حتما :)
نمیدونم چرا این بد فرهنگ ها اینقدر زیادن
تازه همه جا هم پیدا میشن :(
پاسخ:
همه جا رو گرفتن خب :/
سلام من دیگه فهمیدم اومدم تهران باید کجا برم: )
پاسخ:
اره اینجا واقعا خوبه
هعییییی خدا از دست این ملت که ... -__-

نوش جونت گشت و گذارت ^__^
پاسخ:
مرسی عزیزم ایشالا با تو :)
اجازه میدن انار بچینیم ؟؟؟؟؟
پاسخ:
خیلی از انارها رو شاخه خودشون ترک خورده بودن همونجور که تو عکس معلومه اینم خود نگهبان پارک چید به ما داد 
به به عجب جای آباد و خرمی. ما هم یه باغ گلهای قشنگ داریم نمیدونم سر زدی بهش یا نه ولی این باغ شما خیلی کامل تر و بزرگتره

پ ن: ما به هر کی گفتیم اشغل نریز میگه دارم اشتغال زایی برای پاکبانها میکنم :|
پاسخ:
نه سر نزدم .. اون موقع که من بودم عایا بودش؟ 

چه جملهء مسخره ای :///
منم اینجا رفتم
مردم فکر میکردن اومدن سیزده به در راهنمای همراهمون هر چی بهش تذکر میداد گوشسون بدهکار نبود که نبود
واقعا بعضی آدم ها لیاقت هیچی رو ندارن از بس بی شعور و بی فرهنگ و بی لیاقت کلی بی دیگه هستن
پاسخ:
دقیقا همینایی که گفتی ://
خیلی ممنون جالب بود و زیبا
مشهد هم یه پارک گلهای کوچولو داره که متاسفانه هم کوچیکه، هم تنوع کم داره، هم گرونه
پاسخ:
اینجام البته فرودی داره ١٠٠٠٠ تومن ولی بنظر من می ارزه
عااااااااااااااااااااالی بود ازی جون
پاسخ:
قربون تو :)
چقد خوشگله آزی اینجا :)
پاسخ:
اره خیلی قشنگه ... حتما برید
۲۲ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۶ آقای سر به هوا ...
چقدر جای خوبیه !
میشه عکاسی هم کرد ؟
پاسخ:
بله چرا نمیشه؟ 
هر کاری که به طبیعت اسیب نزنه ازاده :)
چه خوشگل، من هرروز با دوستام تو چیتگر پلاس بودم ولی نمیدونستم همچین جاییم اون وزا هست
ورودیش چقدره؟
پاسخ:
از چیتگر یکم دورتره
نفری ١٥ تومن
بله. این باغ گلها رو اولین بار دوم دبستان رفتم، مثل شما از طرف مدرسه.
قدیمیه نسبتا. طرح جدید اکواریوم ناژوان رو افتتاح کردن همونجا که تله سیژ رفتی نسبتا بزرگه و دیدنی.
پاسخ:
دلم میخواد به اصفهان برگردم خخخخ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">