حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۱۷
ارديبهشت ۹۸

همه ما اگر عکس باغهای گل لاله رو ببینیم ناخودآگاه یاد هلند میفتیم..

 

 

چند سالی هست که شهرداریها و مخصوصا کرج جشنواره گل در روزهای بهار اجرا میکنن.. اما گلهای لاله خیابون زرافشان شهرک غرب تهران کارِ شهرداری نیست و داستان دیگه‌ای داره... امسال ششمین سالیه که دکتر هومن اردبیلی پیاده‌روی خونه‌شون رو به یاد مادرش تبدیل به بهشت لاله‌گونی میکنه...

 

 

حالا دکتر هومن اردبیلی کیه؟ یه پزشک عمومی که چند سال پیش برای گرفتن تخصص پزشکی هسته ای به آمریکا میره اما درس رو نیمه‌کاره رها میکنه و الان مدیرعامل یه شرکت کشاورزی تو تهرانه..

 

 

شش سالِ پیش مادرش رو از دست میده و از همون سال، تصمیم میگیره که یادِ مادرش رو با کاشتن گلِ لاله که گلِ محبوبِ مادرش بوده ،زنده نگه داره..

 

 

اولین سال با کاشت ۶هزارتا شروع میکنه، بعد ۱۰ هزار تا و سال سوم تعدادشون رو میرسونه به ۳۰ هزار تا... پارسال ۲۰۰ هزار تا و امسالم که اولین سالی بود که من خودم رفتم از نزدیک دیدم ۲۵۰ هزارتا گل کاشته ، که تقریبا کل پیاده‌روی یک طرف خیابون رو کامل پوشش داده بود، بجز گل لاله ، گل لیلیوم و سنبل هم بود که عطر گلها کل خیابون رو عطر افشانی کرده بود... 

توی مصاحبه‌ای که سال ۹۵ با دکتر اردبیلی کرده بودن گفته که کاشتن ۳۰هزار تا گل براش ۴۰ میلیون هزینه داشته .. امسال  با خودم فکر میکردم با این وضعیت اقتصاد ، ۲۵۰ هزارتا چقد هزینه داشته؟ 

تنها همکاری‌ای که شهرداری کرده اینه که اجازه داده روی گلها سایبون نصب بشه که عمرشون طولانی‌تر باشه..

این کار قسمتی از باغهای هلندی رو ، درست آورده وسط تهران...و تبدیلش کرده به یکی از جاذبه‌های گردشگری روزهای نوروز و بهارِ تهران.. 

 

 

بنظر شما کارش باحاله؟ نیست؟ گزینه الف و ب ، هیچکدام؟ :))))

 

عکسهای بیشتر تو ادامه مطلب..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موافقین ۵ مخالفین ۱ ۹۸/۰۲/۱۷
آزیتا م.ز

نظرات  (۷)

به نظر من پول باشه همه چیز باحاله؛ پول نباشه؟
پاسخ:
آره لامصب پول ۹۵ درصد مشکلات رو حل میکنه و تحمل بقیه هم راحت.. 
تکانم بده
مرا از خواب مردگی بیدار کن!
سرانگشتان شورانگیز و جانفزای تو
ادامه اعجاز نگاه نغز غزلخوانت ...

پاسخ:
:|

چقدر قشنگه...مثل بهشته :)
کارش قشنگه..دل این همه آدم شاد میشه، حداقل یه لبخند میزنن مردم با دیدنشون:)
پاسخ:
آره خیلی زیباست.. 
ولی خب این حجم عظیم از پول برای یه مدت خیلی محدود یکم اذیت کننده است
نه بنظرم باحال نیست وقتی این همه بیچارگی و بدبختی داریم وقتی این همه فقز داریم
و خیلی کارها با اون پولها میشه کرد
پاسخ:
البته فقر که تقصیر اینجور آدمها نیست اونایی که عامل هستن و مسئول خیالشون نیس
ولی منم مخالف این حجم از گسترشش هستم مثلا همون سالی ۱۰هزارتا بس بود خب حالا چرا ۲۵۰ هزارتا اونم با این قیمتهای الان
بعد یه سوال
کسی نمی رفت این گل ها رو بچینه؟! ذهنم چموشه!
پاسخ:
نه... تا اونجایی که من دیدم... 
سلام
خوبی؟
احساس کردم دیگه نمیایی...
بعد از دو سال اومدی و من بعد از 14 ماه بهت سر میزنم و چقد زود گذشت!!!
احساس میکردم که مدت کوتاهیه که با هم اشنا شدیم و تو مدت کمیه که رفتی ینی در این حد...
رفتم کامنتای پست آخر قبل رفتنتو خوندم دیدم به شکل شاید حال بهم نی هر تقریبا یه ماه یه بار گفتم امیدوارم حالت خوب باشه و 14 ماه پیش دیگه بیخیال شدم!
اما حالا اومدی و خدا رو شکر ظاهرا حالت خوبه...
منم نزدیک یه ماه بود که فعالیتی نمیکردم و دوباره برگشتم چون احساس میکنم اینجا اومدن لازمه و نمیشه اینجا رو ترکش کرد آخه دنیای مثلا واقعیمون گاهی هیچی نداره و باید اینجا رو داشته باشیم که هیچ در هیچ نشیم کلا هههه

کارش خیلی جذاب و باحال بوده و آدم دوس داره توی اون خیابون راه بره و لذت ببره از اون فضای زیبای رنگارنگ و خوشبو اما خب اگه هزینه هاش جای بهتری خرج میشد بهتر بود...
پاسخ:
سلام
دیگه از دیدن سلام امیدوارم حالت خوب باشه‌هات خسته شده بودم که خودتم خسته شدی و دیگه نذاشتی :)))


در واقع پولی که هزینه کرده بیشتر توجه منو جلب کرده :)))
پاسخ:
بله بله.. از کجا این پوله اومده که دلش نمیسوزه گل بشه بره تو زمین :)))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">