حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۳۰
مهر ۹۴

من خودم همیشه کسی بودم و هستم که مدام به همه توصیه میکردم و میکنم که به تورها و لیدر تورهای ایرانی تو خارج از کشور اصلا و ابدا اعتماد نکنین... چون بیشترشون نه تنها لیدر نیستن و هیچ حمایت و راهنمایی ای به آدم نمیکنن بلکه کلّاش هستن و شما رو بعنوان یه گونی پر پول میبینن که باید هر چه سریعتر خالیتون کنن...البته میگن لیدرهای خوب هم هستن ما که نه دیدیم نه شنیدیم ایشالا که باشن، دفعۀ پیش که با دوستم مالزی رفته بودم هم این قضیه رو میدونستم اما اونجا خیلی بزرگ و بی در پیکر بود و ما هم شرایط خیلی عادی ای نداشتیم واسه همین ترجیح دادیم از همون تورهای پیشنهادی لیدر مزخرفمون استفاده کنیم... اما اینبار تو ترکیه بازم با همون طناب پوسیده رفتم ته چاه..چرا؟ بخاطر عدم آگاهیم... این لیدر تورها یه شگردی دارن اونم اینه که وقتی شما رو از فرودگاه پیک آپ میکنن که برسونن به هتل مورد نظر اول یه برگه دستتون میدن که اسم همۀ تورهایی که دارن و مربوط به اون منطقه است رو به همراه تاریخ و ساعت و قیمتش نوشته ... جالب اینجاست که هم تو مالزی هم تو ترکیه اینا قیمتها رو به دلار نوشته بودن... بعد میکروفون دست میگیرن و شروع میکنن به بازار گرمی ... آخر سر هم میگن اگه بخواین از تورها استفاده کنین باید همین الان پول تورهای انتخابیتون رو بدید و اگه ندید بعدا نمیشه و فلان وبهمان... همون موقع هم شما رو وسوسه میکنن که اگه الان سه تا تور انتخاب کنید یه تور رایگان هم جایزه میگیرین... خلاصه حسابی از هیجان و جیب پر پول اولیۀ شما سوء استفاده میکنن...و من اینبار نیز گول خوردم و از همین تورها استفاده کردم... حالا چرا میگم گول خوردم؟ چون چند شب بعدش در حالی که دو تا از تورها رو رفته بودم و فقط مونده بود تور آخر ، در حالی که رفته بودم کنار خط ساحلی نزدیک هتل قدم بزنم دیدم گُله به گُله مغازه هایی هست که همون تورها رو اجرا میکنن و قیمتشون از نصف مبلغی که من پرداخت کرده بودم هم کمتر بود... که اتفاقا بعد به تور لیدر هم خیلی رک گفتم که شماها کلاه بردارید و اونم خیلی راحت گفت تازه کجاشو دیدید ما سه برابر قیمت بهتون انداختیم... خلاصه که ایرانیها همیشه یجوری اند که آدم از ایرانی بودنش پشیمون بشه... اینا رو گفتم که اگه یه روزی گذرتون اون جاها خورد ... گول نخورید... خلاصه در نهایت به خودم گفتم به درک ... اشتباه کردم اما بخاطر مقداری پول نباید غصه بخورم و لذت بردم... 

 

 

 

من سه تا تور انتخاب کرده بودم که اولیش کشتی بود... که سوار یه کروز کوچولو میشدی و میبردنت روی دریای مدیترانه میچرخوندنت ... همۀ ما اسم این دریا رو زیاد شنیدیم .. بعضیها هم میگن یکی از زیباترین دریاهای دنیاست... که البته هست.. آبش واقعا فوق العاده اونقد شفافه که گاهی از این همه شفافیت نفس آدم میگیره... بعد این کشتی در سه نقطه نیم ساعت ایست داشت که هر کدوم عمق 5 و 11 و 14 متری داشتند... و ملت میتونن برن تو آب شنا کنن و لذت ببرن... جالب اینجا بود که خود کشتی دوش آب شیرین داشت چون آب دریا اونقد شور بود که وقتی رو تنت میموند ، قشنگ پوستت کنده میشد... بعد یه ناهار مختصری میدادن و برمیگشتن به ساحل.. که این پروسه تقریبا تا ساعت 4 بعدازظهر طول کشید...تو تمام این مدت هم موسیقی پخش میشه و هر کسی هم بخواد رو طبقه دوم  آفتاب میگیره .. دیده شد که خیلی از اروپایی ها اون وسط داشتن کتاب میخوندن :))) خلاصه که تنها قومی که زیاد تو آب نرفتن و شنا نکردن ایرانیها بودن :| موقع برگشتن هم یه خانم ایرانی به من گفت اصلا خوش نگذشت ، من گفتم چرااااااااااااااااااا؟ من خیلی دوست داشتم آرزوم بود تو دریای مدیترانه شنا کنم و چقد لذت بخش بود و یه بار هم از طبقه دوم کشتی که ارتفاعش تقریبا 4 متر بود پریدم تو دریااااااا که یه حس غیر قابل گفتن داشت... که خانومه برگشت گفت اگه شنا نمیکردی خب بهت خوش نمیگذشت بعد من تو دلم گفتم ، تور کشتی پس واسه چیه؟ واسه شنا کردنه دیگه :|

 

موقع سوار شدن به کشتی...

 

 

 

ملت در حال عشق و حال تو دریا 

 

بیایم اگه شنا بلد نیستیم یاد یگیریم... یه پسر بندرعباسی اونجا بود که شنا بلد نبود :| یکی از لذتهای سالم دنیا شنا کردنه... یکی از مهارتهای مفید هم هست... شنا بلد بودن خوبه ... بلد باشیم لطفا :))) والاع

دومین تور.. بازدید از پاموکاله بود که 3 ساعت و نیم از کوش آداسی فاصله داشت... کلیک کنید و توضیح علمیش رو بخونید... تقریبا یه جایی بود با سیستم باداب سورت خودمون تو ایران.. اما حیف که جاذبه های دیدنی ایران نادیده گرفته میشن و محیط مناسبی وجود نداره که بشه ازشون بهره برداری کرد... تو همون منطقه یه استخر طبیعی وجود داشت که اسمش استخر کلوپاترا بود و میگفتن هر کی بره اون تو شنا کنه زیبا میشه.. خلاصه که 30 لیر میگرفتن که راه بدن بری توش... ما هم که دیدیم همینقد زیبایی واسمون کافیه 30 لیر رو تو جیبمون نگه داشتیم نرفتیم خخخخ آیکون اعتماد بنفس :))))))

پاموکاله یا همون قصر پنبه ای

 

 

استخر کلوپاترا

 

 

ایدۀ جالبی داشت خانم چینیه واسه عکس گرفتن.. سنگهاش واقعا مثل پنبه بودن :)

 

 

تور بعدی و آخرین تور ،  غواصی بود ... قبل از رفتن خیلی هیجان داشتم و یکم استرس احساسی که بندرت برام پیش میاد واسه کارهای جدید... این تور هم اینجوری بود که سوار یه کشتی شبیه همون کشتی اولی میشدیم البته با امکانات رفاهی کمتر و اینکه طبقه پایینش جای اینکه پر باشه از میز و صندلی پر بود از لباسها و وسابل مربوط به غواصی... بعدش هم راه میفتادن میرفتن وسط دریا جایی که محل کارشون بود لنگر مینداختن... قبلش هم یه آموزش کوچولو میدادن برای نحوه تنفس با کپسول اکسیژن و علامتهایی که باید بلد بود تا در موقع لزوم زیر آب استفاده کنی... مثلا چجوری بگی که حالت خوبه یا حالت بده ... غواصی تجربۀ خیلی جالبی بود... تا عمق 8 متری زیر آب میبردن و تقریبا 20 دقیقه زیر آب بودیم... آب اون پایین خیلی سرد بود و ماهیها که همش قایم میشدن مگر اینکه بوی غذا بهشون میخورد... یه موجود تیغ تیغی ای اون زیر بود که غواصها با چاقو بدنش رو پاره میکردن بعد یهو ماهیها نمیدونم از کجا پیداشون میشد شروع میکردن به خوردنش... اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید حتما یه روز غواصی رو تجربه کنید خیلی حس خوبی داره...

 

لباسهای غواصی... خیلی چندش بود ولی پوشیدم دیگه خخخ

 

 

دقت کنید دستم از اون خارخاری ها گرفتم که ماهیها بیان :) .. اونقدم نگه داشتنش سخت بود میرفت تو دست آدم ماهی ها هم بهش نوک میزدن هی از دستم میفتاد 

 

 

اینم از نزدیک فکر کنم تو فارسی بهش میگن تیغ دریایی یا توتیای دریایی  و اسم انگلیسیش sea urchin  اون سفیده دهنشه.. تیغهاشم تکون میداد :)

 

هتلی که انتخابب کرده بودم نزدیک معروفترین ساحل کوش آداسی بنام Ladies beach  بود که کنارش پر بود از مغازه و رستوران و هر چی که فکرش رو بکنی..از این تفریحات آبی هم مثل جت اسکی و پاراسل و ... داشت . یه روز هم رفتم لب ساحل اونجا تا پاراسل سوار شم.. اگه نمیدونید پاراسل یه چتره که وصلش میکنن به یه قایق موتوری تند رو و میفرستنش تو آسمون ... یعنی زیر پات دریاست و با چتر تو آسمون ارتفاع تقریبا صد یا صد و پنجاه متری حرکت میکنی... واسه منی که عاشق پروازم حس وصف ناپذیری داشت اونقدری که 20 دقیقه بنظرم دو دقیقه گذشت هر چند هنوزم فکر میکنم دروغ میگن 20 دقیقه است نهایتش ده دقیقه باشه...

 

عالی بود 

 

راستی یادم رفت بگم اگه گذرتون تو تابستون اون ورا افتاد یه گالن ضد آفتاب ببرید ، من که با وجود داشتن دو تیوب بازم سوختم و بعد از تور غواصی شبش تب و لرز کردم بخاطر سوختگی... چون اون روز یادم رفته بود همراهم ببرم و مدام تمدید کنم :| خلاصه حواستون باشه کباب نشید... فقط نمیدونم این اروپایی ها چجوری جزغاله میشدن ولی آخ نمیگفتن بازم حال میکردن زیر آفتاب +_+

 

ویوی اتاق

 

 

هزار تا عکس غروب گرفتم از بس که غروب زیبا بود اونجا.... درسته که یه هفته بود اما مثل یه روز گذشت ... همیشه ساعتهای خوب برا رفتن عجله دارن و ساعتهای تلخ برای موندن تلاش میکنن... امیدوارم که دل همتون شاد باشه و سفر های قشنگ برین با آدمهایی که در کنارشون خوشحالید ... مرسی که هستید مرسی که خوبید :)

 

 

غروب در لیدیز بیچ

 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۳۰
آزیتا م.ز

نظرات  (۳۱)

چقدر باحال و هیجان انگیز
این تیغ تیغیا فک کنم اسمش توتیا باشه
پاسخ:
:)
اره توتیا
زیر عکسش نوشتم هم فارسی هم انگلیسیشو...
با اینکه تور رو گرون بهتون انداختن ولی تجربه های جدید و جالب فکر کنم ارزشش رو داره واااااقعا . 
پس واجب شد شنا رو برم یاد بگیرم :)
پاسخ:
خب میتونستم با پول کمتری همین تجربه ها رو داشته باشم ولی دیگه بی خیال :)))

حتما یاد بگیر حتماااا
اووووووه مای گاد...
یه استادی داشتیم میگف اینجا چلو کباب میخوره مثلا شصت تومن بعد..باخودت میگه الکی پول دادمااا یه کیلوگوشت میگرفتم با خانواده میخوردم حالشم بیشتربود اما میری اونور چند میلیوون جیبتو میزنن با دوزوکلک تو عینهو خیالتم نی تازهه میگی چقد خوش گذشت:)))
من اگه جا تو بودم دلم نمیخواس برگردم همونجا میموندم:)
چه حسای نابی تجربه کردی
پاسخ:
نه والا ادم اونجا هم میسوزه پول زیاد بده اونم هموطن سرت رو کلاه بذاره ولی دیگه چاره ای نیس
منم دلم نمیخواست برگردم دیگه واسه همین از شب اخر تا دوماه بعدش افسردگی گرفتم خخخ
۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۳:۲۵ مامان علی
خوش به حالت...من که فک کنم از شدت هیجان قالب تهی کنم...خیلی باحاله...دلم گرفت که خیلی چیزا رو تجربه نکردم:((امیدوارم همیشه حال دلت خوب باشه.و هیچ وقت گرد غم‌نشینه روش😘
پاسخ:
الهی که تجربه کنی خیلی از اینا واسه منم ارزو بودن ولی شدنی شدن...حال دل تو هم
خب پس یعنی اگه یه روز مثلا ما رفتیم پاشیم بریم از این مغازه ها تور بگیریم؟؟ 
چقدرم یارو پروو اعتراف میکنه کلاهبردارن :||||


وای آزیتاااااا اون کشتی اولی و شنا توی آب... وای اصلا تصورشم لذذذذت بخشه...! هر سه بار که توقف کرد میرفتین توی آب بعد میومدین بالا خشک میکردین خودتون رو؟؟؟


اون سنگ پنبه ایا چقدددددر باحالنننننن!!!

وای غواصی.... رفته بودیم کیش هی میگفتن بریم غواصی ولی من فکر میکردم خیلی پولش زیاده واسه چند دقیقه ی کوتاه..
پاراسل هم که ما رفتیم بازم فقط پنج دقیقه بود ولی نود تومن ازمون گرفتن نفری :||| 
عه اون توتیاها رو منم توی دریای جنوب دیدم خیلییییی تیزننننننن!

وای چقدر خوب بود آزیتا.. مرسی از نوشتنش :***
پاسخ:
من اگه باز دوباره برم حتما میرم از این اژانسهای محلی تور میگیرم 
اره خیلی پررو ... خیلی راحت هم تور جایزه منو پیچوند... البته بعد از اینکه کلی علافم کرد
من واسه تور غواصی اینجا ٤٠ دلار دادم که تازه گرون دادم و یه نون پنیر هم وسطش بهمون دادن بعدم ٢٠ دقیقه زیر اب بودم
پاراسل توکیه هم گرون بود نفری ٨٠ لیر با کلی چونه زدن ...
:*
اووووووووووو چه جای با صفایییییییییییییی خوش به حالت.
امیدوارم همیشه بهت خوش بگذره و سفرهای اروپایی تر هم بری! 

پاسخ:
ممنونم ... از ارزوی خوبنم مچکرم :)  واسه شما هم :)
به قول مهناز افشار تو نهنگ عنبر واوووووووو :)))
طرز نوشتاری و لحن سفرنامه هاتو همیششششه خیلی بیشتر دویت دارم :) همه چیز و کامل و با جزییات تعریف می کنی , آدم ناخودآگاه ترغیب میشه اصن بی فوت وقت اولییین کاری که باید انجام بده اینه که ساک و ماک رو جمع کنه بررررره سفر :))))) 
ولی خوب فعلا نمیشود و اینا دیگه و اینا خخخخ
ایشالا همه تمممام آرزوهای تفریحاتیشون تحقق پیدا کنه:)
واسه تو گسترشش پیدا کنه:) مثلا بری سیشل :)))
پاسخ:
تازه خودم از جزئیات راضی نیستم ... اخرش یادم میفته خیلی چیزهای دیگه دام میخواست بگم ولی میترسم خوندنش خسته کننده بشه... تازه فکر کن اینو با دوماه تاخیر نوشتم ولی خوشحالم که بیشتر جزئیات یادم بود :)
ایشالا سفرهای خوب خوب بری :*

سیشل رو خوب اومدی دمت گرم یادت بود : دی
وای چقدر قشنگ بوده^-^
آدم اگه بدون تور و تنها تنها بره چی میشه؟ گم میشه؟ من تاحالا نرفتم:دی
پاسخ:
نه هیچی نمیشه ... منم بدون تور رفته بودم ... زبان بلد باشی سوال بپرسی گم نمیشی 
چه خوب.ایشالله بازم بری.من ولی فک نکنم هیچوقت بتونم تنهایی !باید بگردم یکیو پیداکنم:دی
شنا خیلی دوست داشتم بلد بودم.مخصوصا اون موقع ها که سریال لاستو میدیدم!زرتی می پریدن تو اقیانوس شنا میکردن!کاش از بچگی میذاشتنم کلاس!یه بار 2-3سال پیش رفتم به قول خودم تو دی ماه که خلوت تر باشه .ولی خوشم نیومد هم از کثیفی استخر و هم ازینکه شلوغ بود !فقط جلسه اولو رفتم:)
پاسخ:
ایشالا یکی پیدا بشه اتفاقا تنهایی صفائی نداره دو نفری بهتره

یه استخر بهتر برو... شنا خیلی خوبه

فوق العاده بود. حقیقتش من تا حالا هر چی شنیدم از آنتالیا و استامبول بوده. اینجایی که شما رفتی گویا خیلی باحال تره. دیدم خیلی عوض شد

ممنون که ما رو تو لحظه های خوبت شریک کردی آزیتا جون. :*


پاسخ:
من انتالیا رو دوس ندارم از اولم دلم نمیخواست برم هر چند تورهای خیلی ارزونتری نسبت به کوش آداسی داره
خواهش میکنم :)
۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۶:۱۶ فیروزه ای
وای چه حس های خوبی
غواصی و شنا و پرواز
عالیه!
منم بودم افسردگی میگرفتم.

پاسخ:
دیدی حق داشتم :)))
۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۶:۳۳ کرگدن آبی
 هعععی روزگار... [آیکن شوت کردن قوطی نوشابه فلزی به یه گوشه]
پاسخ:
ایکون خوردن قوطی نوشابه تو سر یه اقای متشخص و ابرو ریزی :)))
من شنا بلدنیستم هنوز.قراره سرم خلوت که شد به یه بابایی بگم یادم بده
پاسخ:
زودتر یاد بگیر آفرین :)
مرسی که تجربه هاتو باهامون اشتراک گذاشتی.خیلی خوب و با جزییات بودن 
عکساتم حرف نداشت

پاسخ:
ممنون که وقت گذاشتی خوندی :)
خوشحالم که کلی بهت خوش گذشته.انشالله یکم اوضاع روبراه بشه یه سفر باهم بریم:)
پاسخ:
ایشالا... چقد خواستیم بریم و نشد :/
بنظر من کسی که شنا بلد نیست باید کلا قید اینجور سفرهارو بزنه والا پول الکی خرج میکنه انتالیا کوش اداسی بدروم و جاهای مشابه همشون بر پایه تفریحات آبین و واسه لذت بردن تو این اماکن شنا لازمه والا میری و فقط بقیه رو با حسرت تماشا میکنی!
حالا این اروپاییا چه عجب وسط مدیترانه مطالعه نمیکنن : )))))))
شایدم کتابهای ضد ابشون یادشون رفته بیارن :-؟؟ : ))
پاسخ:
اره واقعا یا کسی که شما دوست نداره :|
اتفاقا دقیقا روی دریا مدیترانه در حالی که با صدای بلند موزیک ترکی پخش میشد مطالعه میکردن البته بیشتر اونایی که سنشون بالاتر بود جوونا افتاب میگرفتن و خودشون رو کباب میکردن و سیگار میکشیدن :\
لدت بردم از خوندن سفر نامه ات . به وجد اومدم از تجربه هات
یکی از ارزوهامه بتونم تو آب شیرجه بزنم .ولی هم شنا بلد نیستم هم میترسم خخخخ
پاسخ:
مث یارو میگفت دعا میکنم تو قرعه کشی بانک برنده بسم ولی حساب بانکی نداشت خخخخ 
ادم اینارو میبینه ومیخونه فقط حسرت میخوره حسرت چیزای ک میتونی داشته باشی ولی نداری مثل یه حال خوب بدورازهمه دغدغها...

پاسخ:
امیدوارم یه روز حداقل به نصف چیزهایی که دلت میخواد برسی ... نمیگم همش شاید خدا قبوا کرد :(
مسافرت خیلی خوبه. خیلی کار خوبی کردی که رفتی.
یکی از آرزوها و رویاهای من سفر کردنه....سفر به همه جای دنیا. دوست دارم روز آنقدر قدرتمند بشم که دوتا کارو خیلی راحت بتونم انجام بدم، یکی کمک به کسانی که به کمک نیاز دارند، دومی سفر به هر جا که اراده کنم.
چند سال پیش (هنوز دلار گرون نشده بود) که من تازه کار در محل جدید رو شروع کرده بودم، با خودم قرار گذاشتم لااقل سالی یک بار یک سفر خارجی برم. اولیشو رفتم، بعدش دلار گرون شد، ارزش پول اومد پایین، تحریمها شدید شدند، اقتصاد خوابید، شرکتها تعطیل شدند و هزارتا اتفاق افتاد که دیگه نشد برم. (نمیدونم الان اگه برم چی میشه، لابد جنگ جهانی سوم میشه. اگه میخواهید اتفاق بدی نیفته مبلغ ....دلار به من بدهید تا به سفر نروم:)) ) الانم که کلا پامو از شهر نمیتونم بیرون بذارم . با توجه به اینکه این ترم کلاس برداشتم (در دانشگاه) کلا روز تعطیل ندارم.
خلاصه اینکه خیلی براتون خوشحال شدم که سفر رفتید و خوش گذشته بهتون.
پاسخ:
اولیش رو کجا رفتی؟؟ :))

آخ اخ شما اصلا بی خیال سفر شو با این وضعیتی که درست کردی خخخخخخخ
سلام بانو
کوش آداسی مقصد هرساله ی منه .
از حدود یازده سال قبل که اینهمه هتل نداشت تا همین الان من سالی یکبار پلاس اونجام.دوسه سال اخیر فقط هتل فانتزیا رو برای اقامت انتخاب میکنم.
الان نو نوارتر شده .
خوشحالم که خوش گذشته
پاسخ:
سلام

حالا شما هم بند کردی به کوش آداسی ها... هی تنها میری تنها برمیگردی... چه وضعشه اصن ؟؟ :))

سلام

 

سفرنامه ات رو خوندم وکلی ذوق کردم . خدا رو شکر که بهت خوش گذشته .

پاسخ:
سلام

ممنونم ... ایشالا سفرهای شما 
چه عکسهای قشنگی 
مرسی که تجربه هاتو گفتی اگه گذرم له کوش آداسی افتاد از تجربه ات استفاده میکنم
چه تجربه های جالبی داشتی: غواصی، پاراسل، شنا در مدیترانه و ... 
پاسخ:
ایشالا میری و خوش میگذره... البته هر شهری بری تو ترکیه میتونی از این تجربه ها استفاده کنی :)
۰۵ آبان ۹۴ ، ۰۹:۱۴ مـــیـــمـــ ☺☺
:)ساحل کلئو پاترا ؛)))
خیلی بامزه بود؛)))
پاسخ:
استخر البته :)
آخی چقد خوب که عکسای سفرتون رو واسه ماهم گذاشتین. ممنون
اصلا خداوشکر که بازم تو وبلاگ نوشتین من فک کردم دیگه نمینویسین
پاسخ:
خواهش میکنم ممنون که خوندین

همیشه روزنۀ امیدی هست :))
حسودیم شد خخخ (مثل اون یارو کلاهبرداره چه بد اعتراف کردم )
منکه استخر میرم تا یه هفته برای همه تعریف میکنم. اینجا برم فکر کنم کل تاریخ تحریف بشه خخخ
پاسخ:
اوه اوه خخخخخخخخخ فکر کن.... شما اصلا بهتره سفر نری ممکنه همه از کنارت متواری شن از بس که بخوای خاطره تعریف کنی 
۱۰ آبان ۹۴ ، ۱۹:۵۱ محمد رسول رسولی منش
سلام
خیلی خوب بود توضیحاتت و استفاده کردم یعنی خیلی ملموس و بدور از تکلفی بود که تو بیشتر توضیخحات تور آدم میبینه
و یه سوال بنظرت برای اولین بار که میخوام برم ترکیه برم کوش اداسی یا استانبول و حالا هرکدوم رو چه تایمی از سال برم که از لحاط هوا و قیمته تور مناسب باشه
ممنون بانو
پاسخ:
منم اولین بارم بود رفتم ترکیه... بستگی به خودتون داره .. فرق زیادی بین استامبول و شهرهای توریستی تفریحی ایه ترکیه  مثل کوش آداسی ، بدروم ، انتالیا انالیا ، مارماریس ، کمر ، بلک و ...هست. این شهرها همه ساحلی هستن و جز دریا و ساحل و استراحت و خوشی چیز زیاد دیگه ای ندارن ولی استامبول کلا فازش فرق داره ... یه شهر خیلی بزرگ و شلوغه با کلی مرکز خرید و البته أماکن تاریخی .. خلاصه دو تا مود جدا هستن ، خودتون باید انتخاب کنین. 
برای شهرهای توریستی ناگزیر باید تابستون برید چون اگه نشه تو آب برید بدرد نمیخوره واسه استامبول هر چی هرا سردتر باشه تورهای ارزونتری گیرتون میاد ولی هوا سرررررده ها :)))
مرسی از این سفرنامه زیبا و پر جزئیات
پاسخ:
مرسی از حضور شما

salam azi jan, khubi?

migam tanha safar raftan khatari nadare?amniat dare? man kheili delam mikhad beram safar, ama hamishe az tanha raftan mitarsam dige chi kar konam

پاسخ:
نه خیلیها تنها سفر میرن ، حتی دخترهای اروپایی تنها میان ایران فکر کن :)) 
بستگی به روحیه داره ولی من به شخصه خطری ندیدم ولی تنهایی صفا نداره یه پایه پیدا کن حتما 
سلام میگن وصف العیش نصف العیش ممنون از تعریف ونوشتن سفرنامه تون
  چقدر خصوصیاتت شبیه آقای همکار مثل علاقه به پرواز -به غواصی  ....
پاسخ:
•_• o_o علامت شگفتی و حیرت 

ایشون ترس از پرواز دارن و اون دو بار هم برای مداوای فوبیای پرواز سوار هواپیما شدن ... از جک و جونور هم بدش میاد 
شما چی دیدی که میگی علایق مثل همo_o
میگما یه سوال!حالا اگه شنا بلد نباشیم غواصی میتونیم بریم؟بعدش اون لباسارو روی چیزی پوشیدی؟اممم سوال بعد!حالا بازم اگه شنا بلد نباشیم نمیشه تو اون تور دریا کللی جلیقه و ازین چیزا وصل کنیم به خودمون که غرق نشیم!بعد بپریم تو دریا؟:)
پاسخ:
نه شنا هم بلد نباشی میتونی بری غواصی اما نباید از آب بترسی! لباسها رو روی مایو میپوشی ... 
چرا رو کشتی جلیقه هم میدن میتونید با جلیغه برید تو آب ، اما بازم نباید از آب بترسی :)) 
کی ایشالا داری میری سفر حالا؟ :دی خوشا بحالت
نه بابا!هنوز که نه!فعلن دارم تخیییل میکنم!:دی
پاسخ:
ایشالا به حقیقت میپیونده به زودی :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">