حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۲۸
مرداد ۹۵
تو پست دیروز عکس نوشیدنی جو گذاشتم گفتم یکم در موردش بگم شاید ندونید. همه جای دنیا آبجو بدون الکل یا همون none alcoholic beer گرونتر از بقیه مدلهای الکل دار هستش چون یه مرحله اضافی به تولید کننده تحمیل میکنه تا الکل تولید شده تو فرایند ایجاد آبجو رو ازش بگیره ، در نتیجه این مدل نوشیدنی جو یا همون ماءالشعیری که ما تو ایران فراوون داریم گرونترین مدل آبجو هستش !
این نوشیدنی بخاطر اینکه از جو تولید میشه سرشار از انواع ویتامین ب است که واسه پوست و مو مفیده و البته بخاطر استروژن یا هورمون زنانه ای که داره چاق کننده است اما برای خانمها بیشتر از آقایون مفیده در حالی که بیشتر خانمها از خوردن دلستر ساده یا کلاسیک امتنا میکنن که سخت در اشتباهن! آبجو طعم دار اونم با این طعمهای عجیب و غریب فقط تو ایران تولید میشه اونم بخاطر اینکه مردم از اسانس استقبال میکنن تا مزهء اصلی ، دلسترهای طعم دار نسبت ضررشون به خاصیتشون خیلی خیلی بیشتر ، مملوء از اسانسهای شیمیایی و شیرین کننده های مصنوعی و یا شکر هستن که خودشون عامل حساسیت ، سرطان و ... پس اگه میخواید دلستر طعم دار بخورید همون بهتر که نخورید، خیلیها فکر میکنن نوشابه نمیخورن جاش دلستر میخورن یه گام برداشتن به سمت خوردن غذای سالم ، اما همونجور که گفتم دلستر طعم دار هیچ کم از نوشابه نداره! خیلی وقت بود تو دلم مونده بود اینو بگم ، کلا هیچ چیز اسانس دار نخورید! لطفا موقع خرید توجه بنمایید دوستان جان!
یادمه سالها پیش پسرخاله خودم صورتش پر از جوشهای وحشتناک بود و هیچ دکتری هم نمیتونست کاری کنه که یه دکتر بهش گفته بود بیخودی قرص و فلان نخور برو خودتو ببند به ماء الشعیر ، اون زمان بهنوش تولیداتش تو شیشه های قهوه ای بود و فقط هم همون نوشیدنی جو اصلی بدون اسانس رو تولید میکرد ، پسرخالم خودشو بست به نوشیدنه اینا باورتون نمیشه یک ماه بعدش صورتش چقد خوبتر شده بود چند ماه بعد که کلا صافه صاف شده بود یه چیزی شبیه معجزه اصن...
 
پدر خودم برای دفع سنگ کلیه ماءالشعیر میخورد که اونم خیلی مفید واقع شد... 
تنها بدی که آبجو داره گازشه که اگه اونم نداشت همش میشد خاصیت ، اما کلا در خوردن هر چیز اعتدال رعایت کنیم عالی میشه ! 
یه چیز جالب دیگه که واسه سرو کردن نوشیدنی جو بهش دقت میشه تو تمام دنیا البته بجز ایران خخخ اینه که آبجو باید خنک و تگری سرو بشه و از اونجایی که توش یخ نمیریزن باید خودشو سرد سرو کنن، قانون سرو نوشیدنیها اینه که تو بعضی نوشیدنیها نمیشه یخ ریخت بعضیها رو با یخ مختصری سرو میکنن و بعضی رو مثل کوکاکولا با یخ فراوون! مثلا شراب(wine) گرم سرو میشه ، و تو رستورانهای باکلاس یا هتلها شیشه اش رو قبل از سرو میذارن تو سطل یخ که فقط یکم از گرماش کم بشه وگرنه زیاد خنک نمیشه، کلا طعم شراب وقتی گرم باشه مشخص تر و دلچسب تره، حالا نیاید بگید استغفرالله اینا چیه میگه، اونایی که دوست دارن که هیچ اونایی هم که دوست ندارن صرفا جهت اطلاعات عمومی بخونن. 
 
 
نوشیدنی جو هم بدون یخ سرو میشه اما تگری ، خودش رو که سرده سرد میکنن و واسه اینکه گواراتر باشه لیوانهایی که قراره تو اونا سرو بشه هم میذارن فریزر، اره لیوان خالی رو میچینن تو فریزر ، بعد موقع سرو آبجوی خنک رو میریزن تو اون لیوانهای یخ زده ، اینجوری نوشیدنی هم دیرتر گرم میشه هم گواراتره، این روش رو میتونید تو خونه با همین دلسترهای صفر درصد ایرانی امتحان کنید اون وقت میبینید چقد بهمه بیشتر میچسبه :) ! فقط لدفن اسانس دار نباشه، اگه خیلی با مزه اش مشکل دارید میتونید کمی لیموی تازه توش بچکونید ... در کنار آبجو بخاطر طبع سردی که داره پسته که طبعش گرمه میذارن تا موقع خوردنش کمی طبعش معتدل بشه و البته خب خیلی هم بیشتر میچسبه... تا برنامهء بعدی خدا نگهدار :))))
موافقین ۶ مخالفین ۱ ۹۵/۰۵/۲۸
آزیتا م.ز

نظرات  (۲۶)

دمت گرم بابت اطلاعات:))
پاسخ:
مخلصیم :))
۲۸ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۶ آقای سر به هوا ...
اوه چه یخی زده لیوانش :دی
پاسخ:
خعلی باحاله :دی
خیلی خوب بود
من وادار کردی برم ابجو بخرم :))
پاسخ:
واقعا یعنی اینقد موثر بودم؟ :))))
به به ازون پست‌های بی‌حفاظیان الاصل بودها:))
ممنان👍
می‌گم اون لیوان یخ زده‌ها به زبون آدم نمی‌چسبه:دی
پاسخ:
بله بله مچکرم خواهش میکنم :))

میگم عایا شما هر وقت تو لیوان چیزی مینوشی زبونتم میزنی به لیوان؟؟؟ :)))) بچه جان نکن خخخ
پست خیلی خوبی بود استفاده کردم
پاسخ:
خداروشکر
سلام
اوووممم به نظر خوب میاد مخصوصا چون یخ زدس
یه بار چن سال پیش رفیقم گفت بیا خونمون یه فیلم از کیشلووسکی گیر اوردم ببینیم یه دلستر تلخم گرفتم گذاشتم یخچال یخ زده منم به ذهنم خورد که یه دلستر آناناس بگیرم و اینو با اون تلخ یخ زده قاطی کنیم ینی عجب چیزی شدا کیف میکردیم میخوردیم از طرفیم فیلمه خیلی قشنگ بود خاطره خوبی رقم خورد

یادمه اون زمون که هنوز ماء الشعیر و دلستر به این گستردگی وجود نداشت و شکلشم اینجوری نبود حدود 20 سال پیش شاید، داداش بزرگم خیلی ماء الشعیر دوس داشت و یه سره به ما میگفت برین واسم بخرین و فقط توو کل منطقه ما یه منغازه با تعداد کم میاورد، دو سه تا ماء الشعیر با یه نوشابه واسش میگرفتیم اینا رو قاطی میکرد خودش خیلی کیف میکرد ما زیاد دوس نداشتیم و کلا نمیخوردیم اما بعدا که دلستر گسترده شد و اون موقع فک کنم خانوادش 600 تومن بود من دلسترخور شدید شدم اما الان دیگه نمیخورم، خیلی کم پش بیاد یه جا توو مهمونی گذاشته باشن چون همش اسانس و گاز و شکر و اب شده و اصن دیگه جو تووش نیس ما به هوای اون جو و اون مزش میخریدیم نه به هوای گاز و اسانس، انگار داری اب گاز میخوری اونم با قیمت چن برابر گرونتر از قبلا!
تووی ایران اینجوریه که قیمتا بالاترمیره کیفیت پایینتر میاد چون اولش خودشونو جا میندازن بعدش که مردم خر شدن کیفیت میاد پایین و قیمت میره بالا!
حالا اگه کسی جرات داره توو اروپا و امریکا چنین کاری کنه ینی تا قیامت بازارش کساده و نابود میشه، تووی ایران رقابت وجود نداره و مردم یه سره میخرن و مثه دور از جون گاو و گوسفند میمونیم!
حالا خوبه فردا بگن همین اب گازدار تموم شده، همه میریزن بخرن، خوبه یکی بهشون بگه تو اصن سالی یه بارم دلستر نمیخوری چرا الان بوکس بوکس با قیمتای بالا میخری ههههه
خدا نکنه بگن تاید گرون شده یا تموم شده دیگه همدیگرو میکشن هههه
پاسخ:
البته که من کلا با اسانس مخالفم ولی اون دلیتر اناناس به شما مزه داده خاطره شده عب نداره :)

در مورد ملت ایران گفتی یاد اون مدت افتادم که کره نبود یا کم شده بود تو مغازه ها ، بعد من رفته بودم هایپر مارکت خرید کنم دیدم ملت باکس باکس کره دارن میخرن و یه هول عجیبی میزنن که انگار اگه کره نخورن میمیرن مثلا ، حالا من اصلا نمیدونستم جریان چیه ، به یه خانومی گفتم چه خبره گفت مگه نمیدونی یه هفته است کره نیس الان چون اینجا اورده ملت دارن میخرن گفتم نه والا نمیدونستم اخه من کره خیلی کم مصرف میکنم ، گفتم حالا کره که حیاتی نیس چی میشه نخورن ! خانمه یه نگاه عاقل اندر سفیهی کرد گفت خب تو غذای بچه باید کره ریخت بچه که نمیشه کره نخوره ... یعنی استدلالش منو داغون کرد یه وضعی خخخخخخخخخ
من کلاً نوشیدنی فقط آب می‌خورم؛ تک و توک دوغ می‌خورم و روزی یه بار هم سر صبح چای می‌خورم اما اصراری به هیچ کدومشون ندارم، نبودن هم نبودن؛ آب‌میوه و شربت هم که تفریحیه و چیز ثابتی به حساب نمیان اما تنها نوشیدنی غیر از آب که علاقه زیادی بهش دارم و هیچ وقت دست رد بهش نمی‌زنم همین ماءالشعیره؛ بسیار گوارا و مفیده، حرف نداره ^_^
ضمناً من نوشابه به هیچ عنوان نمی‌خورم؛ از بس نخوردم سیستم گوارشم بهش عادت نداره و کافیه یه بار از سر ناچاری یا حتی هوس نوشابه بخورم، تا چند روز گرفتارشم؛ البته گلاب به روی همگی :|
پاسخ:
منم نوشابه نمیخورم البته بجز چند هفته پیش موقع اسباب کشی که بعد ده دوازده سال نوشابه خوردم البته با یخ فراوون :)) 
این ماءالشعیر های این شکلی شیشه ای الان همه جا نیست اینا همون قدیمیان خیلی عالین !!!! ولی ماء الشعیر های ساده برند های جدید اصلا این مزه رو نداره ! مث زهر ماره ولی خب نمیدونستم انقد مفیده . مرسی
پاسخ:
بله همون قدیمیهاست عکسشو گذاشتم چون تو متن بهشون اشاره کردم

البته بنظر من اصلا تلخ نیستن چه برسه زهرمار ، ماءالشعیر رو نباید مزه مزه کرد باید یخ و تگری سر کشید تا مزه اش خوب باشه
۲۸ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۵۳ گمـــــــشده :)
مرسی بابت اطلاعاتت. خیلی خوب بودن
پاسخ:
خواهش میکنم قربانت
چه باحال بود اطلاعاتت #حکیم_آزی
پاسخ:
چاکریم :))
بسیارعالی ومفید
فقط ازکجاباید یه خوبش رو تهیه کنیم؟
پاسخ:
مغازه ها دارن دیگه ، 
الان من خودم دلستر کلاسیک فیلتر نشده بهنوش رو میگیرم خیلی خوبه
این زنه بچش دو روز دیگه سکته میکنه نگو نگفتی ههه

چن سال پیش توو سوئد شیر مثلا اگه 450 تومن بوده اونم با کیفیت عالی تصمیم میگیرن مثلا 50 تومن گرونترش کنن میگن شیر 500 تومنه، عاقا مردم دیگه شیر نمیخرن، اونا دقیقا برعکس مان، اینقد نمیخرن که شیرا فاسد میشه و رو دستشون میمیونه، دوباره میگن عاقا غلط کردیم همون 450 تومنه، بازم نمیخرن تا اینکه تصمیم میگیرن از قیمت قبلیشم نزول کنن و 400 تومنش میکنن و میگن سگتونیم، خاک زیر پاتون توو دهنمون، تو رو خدا بخرین تا اینکه مردم که چه عرض کنم شاهنشاهان سوئد تصمیم میگیرن دوباره بخرن ههه
پاسخ:
کاش ما هم یه روز بفهمیم ، فهم چیز خوبیییه خیلی خوبه
کلی چیز یادم گرفتم واقعا نمیدونستم لایک داری ازی جون
پاسخ:
قربانت .. :))
من اصلا از این دلسترا پیدا نمیکنم، همشون اسانس دارن :(((((
پاسخ:
دلستر ساده هست مگه میشه نباشه ولی کمه یکم
پست جالبی بود
هوس دلستر کردم
پاسخ:
بزن نوش
منم چنین تجربه درخشانی دارم واقعا برای پوست و مو عالیه
اما سالهاست دنبال این ماالشعیرهای بهنوش میگردم نیست
پاسخ:
نه هست کمیابه 
بانو جان مزید استحضار شراب قرمز رو گرم میخورن ... شراب سفید و بعضی وقتا رُز واین معمولا خنک سرو میشن .
دوم ضمن تشکر از اینکه سرکار علّیه لطف میکنید و اطلاعات مربوط به Beer رو در اختیار دوستان قرار میدین به یک نکته هم توجه داشته باشید .
در حال حاضر فقط یک شرکت در ایران سالن تخمیر جو داره یعنی از عصاره مالت استفاده نمیکنه ، بلکه خود جو رو تخمیر میکنه و ....
فقط آبجوهای برند JoJo.
کارخونه اش توی جاده فیروزکوهه
و من الله التوفیق
پاسخ:
اون شرابها هم نهایت میذارن تو یه سطل یخ وگرنه معمولا تگری سرو نمیشن 

در مورد بیر هم ممنون از اطلاع رسانی شما
بله.کاملا درسته.مطالبت.منم خیلی وقته که به دوستان میخواهم همین رو بفهمونم نمیفهمن.ابجوی بدون الکل رو که میگن آبجو نیست دلستره اینا.ابجوی الکل دار رو هم که فقط توبورگ میدونن.بعضی هم دلشون میخاد آبجو سیاه مستشون کنه که اگه نکرد میگن آبجو بدرد نمی خوره
پاسخ:
کلا ۸۰ درصد ایرانیا فرهنگ نوشیدنی و نوشیونی ندارن که البته حق دارن یجورایی چون چیزی ازش نمیدونن و نفهمیدن و اجازه نداشتن بدونن ... درست مثل همه چیزهای ممنوعه دیگه که علم و فرهنگش درست به آدمها نمیرسه ..‌ ممنون که برای این پست قدیمی کامنت گذاشتید
البته من اصلا توبورگ دوس ندارم... اخیرا تو ترکیه آبجو آمستردام خوردم خیلی دارک و عالی بود
همین جوجو الکل‌دارهای محله ارامنه خودمونم خیلی خوبن ؛)
سلام
من هم چند وقتیه دارم این نوشیدنی رو مصرف میکنم
اولین باری که گرفتم خیلی تلخ و عالی بود
ولی هر بار دیگه که میگرفتم مزه اش تغییر کرده بود
یا شیرین تر بود یا این تازگی یه کم مزه لیمو میداد یه طعمی داشت
نمیدونم اصله یا چی ولی حداقل از نوشیدنی های دیگه بهتره به نظرم و خیلی هم کم پیدا میشه هرجا هرجا ندارن

ممنون بابت مطالبت خیلی خوب و مفید بود مخصوصا این که تگری بنوشیم واقعا جواب میده
پاسخ:
عجیبه من این همه سال تغییری تو مزه اش حس نکردم
سلام ممنون از مطالب سایت تون .
سلامممممممممممم، فقط لفظ تگری ات تو تمام متن هایت مورررررررررررو کشته
اگر اهل مشروب و شرابی یا نیستی میتونی لفظ تگری رو بپرسی خخخخخخخ
تا بعد به قید حیات
من که عاشق ماءالشعیرم
من به عنوان یه دانشجوی ارشد صنایع غذایی و علاقه مند به آبجو و البته یه تولید کنندش خوندم...
خیلی خوب و درست بود
فقط یه نکته اینکه تو کارخونه های ایران تخمیر ممنوع شد از سال 65 به خاطر این آخوند های عزیز...گفتن چون با الکل در تماس بوده نجسه...حتی اگه الکل رو هم بپرونن
بنابر این تمام چیزایی که تولید میشه در واقع نوشیدنی مالته
یعنی آب و مالت و رازک و اسید سیتریکو قاطی کردن و بهش میگن ماءالشعیر که غلطه!
قیمتاشونم روز به روز داره بالا میره ...همین الان جوجو دارک 14 و خورده ایه
من خودم چند سالی میشه که خیلی محدود تولید میکنم و به دوستان و نزدیکان میفروشم یه جورایی...حالا هر کس خواست اصل آبجو رو درک کنه من در خدمتم.
پاسخ:
این مطلب رو من خیلی قدیم نوشتم و خب الان خیلییییی تبحرم بیشتر شده و آبجوهایی که درست میکنم رو دست نداره.. شما اگه خواستی من در خدمتم :))))
۱۲ بهمن ۰۰ ، ۲۳:۴۵ رضا میرزانبی خانی
درود
این مدل قدیمیشو دیگه پیدا نکردم ماعوشعیر بهنوش ساده رو میگم شیشه مدل جدید زدن که باب میل من نیست خیلس دوست داشتم خاطرات نوستالژیکم زنده بشه ولی گیر نمیاد درمورد فرهنگ نوشیدنی ایرانی ها نوشتی خاستم بگم مقصر خودشون نیستن اینجوریشون کردن درمورد اینکه گرون میشه تو اروپا نمیخرن درسته چون ارزش پول اونا ثابت هست نباید اجناسشون گرون بشه اما اینجا چون یه دفه ارزش پول خیلی کم میشه گرونی یه چیز عادیه اگه نخرن فردا باید گرون تر بخرن کلا اگه نخرن خیلی راحت صادر میشه و ۳ برابر فروش داخل براشون سود داره
پاسخ:
من با همین جدیداش درست میکنم و خوب میشه 
ماالشعیر شیشه ای چ
را پیدا نمیشه؟
پاسخ:
پیدا میشه، فروشگاه خود بهنوش داره
سلام
آیا شرکت مستقیم به شخصی میفروشه ؟
اگه اینطوره چه مدلی باید سفارش داد .
آبجو تلخ شیشه ای قدیمی بهنوش جعبه 24 تایی
سلام
آیا شرکت مستقیم به شخصی میفروشه ؟
اگه اینطوره چه مدلی باید سفارش داد .
آبجو تلخ شیشه ای قدیمی بهنوش جعبه 24 تایی
پاسخ:
خود کارخونه بهنوش فروشگاه عرضه مستقیم داره، در اتوبان کرج . میتونید شخصا از فروشگاه خرید کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">