حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۳۱
شهریور ۹۳

امسال نسبتا تابستان شلوغ و جالبی داشتم، درسته که شاید بیشترین گریه های زندگیم رو توی همین تابستون کردم ولی از اون ور هم پر از اتفاقهای خوب و جدید برام بود... تابستونی که خیلی تابستون بود پر از سفر و از این ور اون ور رفتن! تابستونی که زیاد نفهمیدم کِی اومد و کِی تموم شد!هر چند من همۀ فصلها رو عاشقانه دوست دارم اما از بچگی برعکسِ خیلی از بچه هایِ دیگه تابستون تو صف علاقه مندیهام آخر قرار میگرفت...اونم به این خاطر که تابستونها واسه من همیشه پر بود از روزهای گرمِ ، خسته کنندۀ طولانی! بدون هیچ سفر خوشایند و کارهای تابستونیِ باحال! فقط تنها چیزی که باعث میشد از اومدنِ تابستون خوشحال بشم میوه های رنگارنگ و خوشمزۀ تابستونی و ندیدنِ ناظم مدرسه برای یه مدتِ سه ماهه بود! دقت کنید! ناظم نه معلم! تنها موجوداتی که باعث میشدن من گاهی از مدرسه خسته بشم ناظمها بودن نه معلمها و نه درس خوندن :)

با شنیدنِ کلمۀ جالیز، خود به خود آدم یادِ تابستون و هندونه و گوجه و خیار میفته...هر کی تابستونهای زندگیش بیان و برن اما پاشو تو جالیز نذاشته باشه مطمئنا یکی از لذت بخش ترین تجربه های زندگی رو از دست داده... کندن خیار از روی بوته و گاز زدنشُ عطر دیوانه کنندش رو از دست داده....خوردنِ گوجه هایی که مزۀ زندگی میدن رو و دلت میخواد صد کیلو ازشون رو بخوری بدون اینکه نگرانِ چکیدنِ آبشون باشی رو از دست داده...و از همه مهمتر :) سر جالیز داد زدن رو ...............وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو از دست داده :)


24 تیر 93

سر جالیز

حوالیِ بهنمیر

مازندران

صدای خِرِچ خوروچ کردنِ خیارِ خیلی خیلی تازه و عطرش وقتی میپیچه زیرِ بینیِ آدم میتونه آدم رو مست کنه! من به این ایمان دارم که طبیعتِ ناب به اندازۀ شرابِ ناب میتونه آدم رو مست کنه :)


در ادامه گزارش یک جالیز گردیِ ناب رو خواهید دید...


و سرخیِ تو که مرا دیوانه کرد :)))




پیدا کردنِ خیار از زیر بوته ها و برگها خودش خیلی هیجان داره وقتی یهو یکی دیگه رو درست وقتی پیدا میکنی که فکر میکنی دیگه خیاری نمونده :)




اون موقع از تابستون هنوز هندونه ها فینقیلی بودن متاسفانه خخخ




غلافهای کُنجد روی بوتۀ کنجد :)

شرط میبندم خیلیهاتون کنجد رو قبل از اینکه بیاد رو نونِ سنگک ندیده بودین :)

منم اولین بارم بود میدیدم




من در حالِ چیدنِ گوجه و کمک به بقیه خخخ آزی کشاورزِ نمونه البته در امر خوردن و از فرطِ زیاده روی دل درد گرفتن :)




و آفتابگردونهایی که از قد من خیلی بلندتر بودن :)

سایز گل و برگش رو با دست من مقایسه کنید :))




اگه حلزونها رو دوست دارید تو جالیز میتونید عرض ارادتِ خاصی بهشون داشته باشین :)




کدو تنبل که البته هنوز کالِ کال بود آخر تابستون وقت چیدنش میشد




دخترک بلبل زبونی که همراه ما بود و انصافا وسط اون همه خاک و خیار و گوجه و حلزووون صفاااااااااااا میکرد




بنده کشاورز زحمت کش خخخ مشغول جمع آوریِ محصولات کاملا ارگانیک




و روز 24 تیر به پایان رسید در حالی که خیلی خسته بودم و از فرط شرجی بودنِ هوا تمامِ تنم نمناک بود و شکمم پر بود از خیار و گوجۀ ارگانیکِ نشُسته و درد میکرد امااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا روحم در حالِ پرواز بود...شک ندارم :)


اگه تا حالا خودتون با دستهای خودتون از روی بوته یا درخت میوه نچیدید و نخوردید حتما امتحان کنید...یکی از قشنگترین حسهای دنیاست :)



پایــــــــــــــــــان

خخخخ

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۳/۰۶/۳۱
آزیتا م.ز

نظرات  (۱۹)

میگم شما فکر نکن حقیر از فرط بی معرفتی، بی شعوری یا هر صفت بی صفتی دیگری وبلاگ شما رو نمیخونه ها !
اتفاقا صبح که بیدار میشه اینجا سر میزنه :) اما خب حرفش نمیاد دیگه! دلمون تنگ شده واسه اون نوبت شماها :) خیلیم تنگ شده ها! لطفن رسیدگی کن به این دل ما :|
پاسخ:
آخی اتفاقا منم وبلاگت میام ولی شما کامنتدونی رو خفه کردین تقصیر بنده نیست :)
باشه اتفاقا خودمم تو فکر نوبت شما هستم حتما یه برنامه میذارم باشد که دوستان هم همکاری کنن :)
:))))))))))))
ایشالا که همشه شاد و خندون باشی
پاسخ:
همچنین شما :)
نمی دونی با این پستت چه جوری روحمو تازه کردی دختر ! یاد بچگیهام افتادم که توی زمینها و باغ پدربزرگم میوه میخوردیم و خیار و گوجه تازه جمع می کردیم و بادوم نوش جون می کردیم . واااای حس و حالم فوق العاده شد موقع خوندن این پست . عکسها که مث همیشه محشر. انگار عطر خیار و گوجه تازه از توی عکسها زده بود بیرون . کاش زودتر یادم می انداختی . ولی کیف داد . مرسی :)))

پ .ن1 : ما با آب تمیز می شستیم و میخوردیم. بله !!! خیلی هم بهداشتی :))))

پ.ن 2 : داد زدن سر جالیز رو هستم حسابی ! حال میده اساسی :))
پاسخ:
آخی چه خوب که تجربش کردی و خوشحالم که باعث یادآوریهای خوب شدم واست :)
البته خدایی تمیز بودن و چون سمپاشی هم نشده بودن یکم میمالیدم به مانتوم بعدش میخوردم :)))) خخخخخ
داد زدن که عالییییییییییییییییییییییییی
منم عاشق این کارم...........واای همیشه میوه های تازه کنده شده از روی درخت رو به فال نیک میگرفتم انگار خبر ار یه اتفاق خوب توی زندگیت میدن نه؟؟؟
پاسخ:
والا فال نیکُ ایناشو نمیدونم ولی خیلی باحاله هر چی هست :))
عالیییییییییی بود عالی
فک کنم من باید تو تابستون یبار دعوت کنم خونمون بیای حیاتمون چون دقیقا تمام این محصولا+یسی دیگه رو داره :)))+جوی اب و و تخت و تاب دی:
پاسخ:
وایییییییییییی خداییییی. دم خودتون و حیاطتون گرم بوخودا :)))
کلا پست های شما حس و حال خوبی به آدم میده. و این واقعا اتفاق کوچیکی نیست. ممنون از آزی که حس های خوب رو تقسیم می کنه:-)
پاسخ:
قابل نداره
خوشحالم که اینجوری کاش واقعا باشه :)
من عاشق جالیزم! مخصوصا که با دستای خودت دونه های آفتابگردون رو توی خاک گذاشته باشی. ولی خب همیشه زحمت نگهداریش میفته گردن مامان بزرگم :دی
همیشه هم نصف آفتابگردونا رو قبل از اینکه از شاخه جدا کنم میخورم :دی 

خیلی خووووووبببببههههه!!!!!!! :) 
پاسخ:
خخخخخخخ آفتابگردون تازه و آبدار اووووووووووووم عالیه :)
دم مادر بزرگن همیشه گرم :)
adam ghashang hes kard mikard hameye marahelo mercy postet kheili khoob bood 
پاسخ:
خواهش فوکولم :)
۰۱ مهر ۹۳ ، ۲۱:۱۴ خانوم دات
___________________--------
_________________.-'.....&.....'-.
________________\.................../
_______________:.....o.....o........;
______________(.........(_............)
_______________:.....................:
________________/......__........\
_________________`-._____.-'شاد باشی مهربون
___________________\`"""`'/
__________________\......,...../
_________________\_|\/\/\/..__/
________________(___|\/\/\//.___)
__________________|_______|آرزومند آرزوهــــای قشنگت
___________________)_ |_ (__
________________(_____|_____)
............ *•~-.¸,.-~* آپ کردم *•~-.¸,.
پاسخ:
:)
۰۱ مهر ۹۳ ، ۲۱:۱۹ هوآدآرآن حآجی ره
من این حسو تجربه کردم آزی...عالیه...عالی..
کنجد هم ندیده بودم..:))
حلزون ها عالی بودن...
غروب هم همین طور..
پاسخ:
خوبه :)
خواهش میکنم ممنون از کامنتت :)
آزززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززییییییییییییییییییییییییییییییییی هر 60 تا مطلب اینستاگرام 1 دونه هم بلاگ میذاریا :/ عرررررررررر
پاسخ:
علیییییییییییییییییییییییییییییییییییی آخه اونجا فقط عکسه پست نیس که...... اینجا کلی حس و نوشته میخواد :) 
حیاط ما قدیما اینجوری بود یادش بخیررر:)))
پر بود از تولکیهای گوجه و خیار و آفتابگردون و کدو ی حلواییی و موهای انگووور و ی گل یاس ک عطرش هوش از سر آدم میبرد!!
ولی حیف که دیگه بعد از گذشت سالها و از دست رفتن باغچه و عمل نیومدن دیگه چیزی توی اون باغچه همش موزاییک شد و الانم فقط دوتا درخت توت و آلبالو و خرمالویی ک تازه کاشته شده باقی مونده!!!
ولی میدونم چی میگی خیار و گوجه و سبزیی رو ک خودت بچینی چ حسی داره:))) هووووووووووووم
پاسخ:
چه حیف که حیاطتون از دست رفت واقعا حیف :|
کاش بازم یه کوچولو از این کارا کنید :)
خو دعوتت کنم میای؟
:))))

تو ک نبودی تهران :)))
ما اومدیم لنگرم انداختیم بلکه برسونی خودتو دی:
نشد دیگه!
پاسخ:
اررررره دعوتم کنی مگه خلم نیام :))) کجا هست حالا؟ 
یادِ حیاطِ خونه ی بابابزرگم افتادم :)
آخ که چه مزه ترشی داره اون گوجه ها .. :)) نمکدون نبرده بودی ؟ :))
پاسخ:
من بی نمک ترجیح میدم :) اووووم اصله مزه
کاشکیییی :)
عاللللللللللللی بودی.. من حالا دوست دارم برم شالیزار :)
پاسخ:
شالیزارم خوبه ولی خوراکی نیس زیاد حال نمیده :))
۰۳ مهر ۹۳ ، ۲۱:۴۷ مثلث برمودا
من این حس و داشتم موقع چیدن باقالی خیلیشو خام خوردیم مابقیش اومدیم آب پز کردیم ، خیار واقعا عالیه چیدنش سر بوته
پاسخ:
باقالی  خام؟؟؟:| نخورید اصن خوب نیس هاااااااااااااااااا ولی پختش عشقه عشق :))))))
میخوای خراسان شمالی
اومدی تک بزن بقیه ادرسو بدم دی:
تو ک نمیای وبلاگ من وگرنه حسابی فیض میبردی از عکسام دی:
پاسخ:
خیلی هم ممنون واقعا :))
این روزها من تقریبا هیچ وبلاگی نمیرم :) غصه نخور :*
غصه نمیخورم :)
پاسخ:
آورین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">