حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۱۱
آبان ۹۳

قبلا گفته بودم که برای اینکه تغذیۀ درستی داشته باشیم باید 5 وعده در روز بخوریم... یعنی سه وعده صبحانه ، ناهار ، شام و دو میان وعده یکی چند ساعت بعد از صبحانه یکی قبل از شام... فایدۀ خوردنِ میان وعده های سالم اینه که اجازه نمیده شما گشنگی بکشید و یا ضعف کنید و به هله هولی خوردن رو بیارید... اما چه خوراکی هایی برای میان وعده مناسبن... میان وعده هایی که علاوه بر اینکه برای مدتی به شما احساس سیری بده ، کم کالری هم باشه... انواع نوشیدنیهای سالم، میوه ها و سبزیجات ، تنقلاتِ سالم و ... که من اینجا یه چند مدلش رو میگم که ایده بگیرید...



سالم خوردن به معنیِِ خسته کننده خوردن نیست



بهترین زمان برای خوردن چای سبز یا چای سفید یا چای سیاه حتی... چند ساعت بعد از صبحانه است... میتونید با دو تا دونه خرما یا چند تا دونه کشمش یا توت خشک یا یه قاشق عسل خورده بشه... خوردنِ چند تا دونه ساقه طلایی یا هر بیسکوییتِ سبوسداره کم شکرِ دیگه هم مناسبه... چای سبز و سفید متابولیسم بدن رو هم بالا میبرن و باعث چربی سوزیه بیشتر هم میشن...


چای سیاه: بهبود سلامت قلب و عروق
چای بابونه:مقابله با دیابت و کمک به رفع دردهای عضلانی بر اثر کار یا ورزش
چای ترش: کاهش فشار خون و آرامبخش
چای سبز: کمک به کاهش وزن از طریق افزایش متابولیسم
چای سفید: جلوگیری از سرطان



البته همشون کلی خاصیت دیگه هم دارن که میتونید سرچ کنید....و کلی چایها و دمنوشهای دیگه که با توجه به اینکه الان پاییزه و بدن آمادۀ سرما خوردنه میتونید مصرف کنید که سیستم ایمنیِ بدن رو تقویت میکنن... مثل چای کوهی، گل گاوزبان ، زنجبیل و عسل، آویشن و عسل و الی آخر




گل گاوزبان
اگه با لیمو دم بشه کاهش فشار و اگه بدون لیمو دم بشه افزایش فشار میاره



تو فصل پاییز یکی از میان وعده های عالی ای که میتونید استفاده کنید سالادِ کلم ست... یه سری سبزیجات هستن که معروف به داشتن کالریِ منفی میباشند ...اونم یعنی چی؟ یعنی اینکه بدنِ شما برایِ هضمشون باید کالریِ بیشتری صرف کنه نسبت به اون کالری ای که از خود اون غذا دریافت میکنه... کلم یکی از همون سبزیهاست... مثالهای دیگه هم مثل کرفس، بروکلی و ... اوم دیگه یادم نمیاد خودتون سرچ کنید خخخخ
کلم از دست سبزیجات بسیار بسیار با خاصیته که تو ایران بهش کم لطفی میشه :|
از اونجایی که هضم کلم کمی سخته ، خامش حتما باید به صورت رنده شده مصرف بشه و چون طبیعتِ سردی داره باید با هویج و ترجیحا کشمش و حتی گردو ترکیب بشه... کلم کمی نفّاخ میباشد که بدین منظور بهتره به سالادش کمی دارچین و یا حتی زیره اضافه بشه...البته اگه شبها تو اتاقتون تنها میخوابید اصلامهم نیس... کلم بخورید و حسابی راحت باشید... کلم سرشار از فیبر و کلسیم و از سفید شدنِ مو جلوگیری میکنه :) سالاد کلم برای میان وعدۀ عصر و یا حتی خود شام بسیار مناسبه..



محتویات سالاد کلم آزی
کلم سفید و قرمزه رنده شده...
هویج یه عالمه خخخخ رنده شده
زیتون خرد شده کمی
کشمش به مقدار دلخواه
نمک، نعناع خشک، فلفل، دارچین  و آب نارنج یا لیموی طبیعی به میزان لازم
روغن زیتون دو قاشق
ماست به میزان دلخواه (زیاد نباشه بهتره)



یکی از اشتباهات ما ایرانیها خوردنِ اسفناج با ماسته ... که البته من خیلی دوسش دارم اما از لحاظ طب سنتی... از این ترکیب نه تنها چیز مفیدی جذب بدن نمیشه که سردی ای که تو بدن تولید میکنه در فصل پاییز و زمستان تقریبا جبران ناپذیره... آهنِ اسفناج به طور کامل در این ترکیب جذب بدن نمیشه... بهترین ترکیب برای درست کردنِ بورانی ترکیب کرفس بخارپز شده یا پخته شده با ماست... چون طبیعت کرفس گرمه و تا حدی میتونه سردیه ماست رو جبران کنه... که میتونه یه میان وعدۀ عالیه عصر گاهی باشه... که البته من گاهی با اضافه کردن یکم مخلفات و یه تیکه نونِ سبوسدار جای شام میخورمش...



من قسمتهای جوانِ کرفس رو میشورم و خام تو یخچال نگه میدارم برای سالاد و قسمتهای سفتترش رو با دو تا حبه سیر بخار پز میکنم برای بورانی...خب من نمیتونم سیر خام بخورم... واسه همین بخار پزش میکنم... شما با سیر بی سیر هر جور بیشتر دوست دارید بخورید

محتویات بورانی کرفس آزی:
کرفس پخته شده با سیر
مقداری نمک و دارچین
کشمش و گردو
سبزی خوردنِ خرد شده...( کاملا دلبخواهی)
ماست



و یه میان وعدۀ بسیار خوشمزه میتونه پاپ کورن باشه که اگه تو خونه درست شده باشه خیلی خیلی بهترم میشه و بیشتر از سه تا فنجون هم خورده نشه :)



همین دیشب داغه داغه

دنیای میان وعده های سالم تمومی نداره اگه که واقعا دنبالشون باشیم :)



موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۳/۰۸/۱۱
آزیتا م.ز

نظرات  (۱۹)

خیلی خوب و مفید
پاسخ:
:)
من تاحالا سالاد با روغن زیتون نخورم:|
خوب میشه?
پیشنهادهای خوبی بودن :)
بورانی رو دوست داشتم:)
موچکرم دکتر آزی:*
پاسخ:
سالاد با چی میخوری پس؟ :/ سس مایونز؟ واااااای نعععععع خخخخ
سالاد با روغن زیتون و سرکه بالزامیک عالیه خدا عالی
با تشکر فراون بخاطر این پست مفید،
میخواستم بپرسم کدوم دمنوش(یا حتی هر میان وعده دیگه) برا تقویت و سلامت ریه بهترین گزینه است؟
پاسخ:
دمنوش آویشن همراه عسل برای ریه عالییییییه عالیه کلا باعث التیام ریه میشه و حتی خلط آوره و ریه رو درمان میکنه :)
آزی من یه جا خوندم و از تلویزیونم شنیدم که اگه به بورانی اسفناج دارچین اضافه کنیم خاصیتش حفظ میشه و هم کلسیم و هم آهنش جذب بدن میشه و از اون به بعد من از پودر دارچین توی بورانی اسفناج استفاده میکنم..
من یه سالاد ابداعی هم خودم دارم که نمیدونم زیاد به درد بخور هس یانه.یه هویج آبپز و چندبرگ کاهو یه دونه خیار و شوید خشک یا تازه و روغن زیتون و کمی آبلیمو و بقیه چاشنیا..هروقت میخورم کلی سرحال میام..
امیدوارم به درد بخور باشه تجربیاتم:)
پاسخ:
درسته دارچین کمی مایت و اسفناج رو گرم میکنه اما اون یه ذره دارچین نمیتونه از پس اون سرما بر بیاد، فقط ممکنه کمی ضررش رو کم کنه :) ، عزیزم هیچنوع آهنی در کنار کلسیم جذب نمیشه ، مثلا خوردن کباب با ماست یا دوغ ! مانع جذب اهنه گوشت میشه :) 
اون سالادم میتونه سالاد خوبی باشه :) حالا چرا هویج پخته؟ خامش که بهتره :)) 
یه بار هویج پخته رو امتحان‌کردم دوست داشتم از اون به بعد دیگه پخته میخورم خخخ

پاسخ:
نوش جون سبزیجات هر مدلی خورده بشه خوووووووبه :)
ممنون
پاسخ:
خواهش :)
۱۱ آبان ۹۳ ، ۲۱:۲۴ خانم هموستات
من هم که معلومه دیگه ذوق زده در حال نت برداری.
حالا یه دست و جیغ و هورا به افتخار آزیتا فرشته که خداوکیلی زحمت میکشه و این پست های طولانی رو با حوصله مینویسه.
خواهش میکنم خواننده های خاموش هم مرحمت فرموده دست بزنند و به صورت تایپی در قسمت نظرات نوشته تا به گوش آزیتا برسد.
اول از همه خودم
کف مرتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــب....سوت سوت سوت
دوستت داریم هوارتا.دست و جیغ بلند
پاسخ:
وااااای چه جوی دادی دمت گرم الان من کلی باز انرژی باز پس گرفتم چاکرم مخلصم من متعلق به شمام خخخخخخخ الان جو زدگی مشهوده عایا؟؟ :))))))))
من عشقه مایونزم   خو:(( چُه کنم?????
پاسخ:
بین سلامتی ، خوشگلی و خوش هیکلی و مایونز و غیره یکیشون رو انتخاب کن ، نتیجه رو اعلام کن که منم الکی ضجه موره نزنم خخخخخ
من حتی تو سالاد الویه هم مایونز نمیزنم ، :) خودم سسش رو درست میکنم
مرسی مرسی عالی بود...یه سوال...پاپ کورن تو خونه با ذرت تازه درست میکنی؟دستورشو بگو..چون من هر بار درست کردم اصلا خوب در نمیاد یه مقداریش میسوزه یه مقدار هم کم پف میکنه!!!:///
پاسخ:
نه با ذرتهای خشک تو مغازه ها میفروشن البته بستگی به درجهء کیفیتشونم داره ، کمی روغن میریزی تو یه قابلمهء گود در حد دو قاشق یا کره نمک هم به روغن اضافه میکنی میذاری داغ بشه بعد یه مشت ذرت رو میریزی تو قابلمه درش رو میذاری زیرش باید زیاده زیاد باشه شعله و تا شروع کنه صدا دادن بعد همینطوری که روی اتیشه قابلمه رو تکون تکون میدی تا همهء دونه ها بشکفه! جاش نباید تنگ باشه واسه یه قابلمه به قطر ٣٠ سانت دو مشت کافیه زیاد بریزی نمیشکفه :)
امان از تنبلی!
پاسخ:
ایشالا شفا میابه خخخ
پست هات در مورد تغذیه خیلی خوبه آزیتا جون
ولی من نمدونم چرا عذاب وجدان میگیرم وقتی میخونمشون 
من واقعا احساس میکنم. اشتهای کاذب دارم چکاار کنم به نظرت 
احساس میکنم اگر اشتهام کم شه حله😫
اینم برا آزیتا خانوم گل😘🌹❤💕💖💞🌺🌷😘😘😘😘
پاسخ:
تو نوشته هام گفتم باید چیزهایی بخوری که دیر هضم باشه و مدت طولانی تری سیر نگهت داره
اونی که عذاب میکشه وجدان بیدارته که از سبک خوردنت راضی نیس خخخخخخ
سالاد قبول ولی روی ساندویچ چی? روی پیتزا چی? 
سس سالاد رو چطوری درست میکنی?
پاسخ:
توکا جونم من کلا بیش از ١٠ ساله که مایونز رو از سبد غذاییم حذف کردم واسه همهء اونایی هم ک گفتی یا خودم سس درست میکنم یا سس نمیخورم! من سس گوجه هم خودم درست میکنم حتی :)

سس سالاد هم با ماست روغن زیتون انواع ادویجات و آبلیمو یا سرکه یا آب نارج و نمک و فلفل و اگه دوس داری رنگ سس فرانسوی بشه یه ریزه رب و اگرم طعم سس فرانسوی رو میپسندی یه نخود شکر :)
++ پس یه نمونه میان وعده صبح : چای سبز+ دو تا خرما (یا کشمش یا توت خشک یا عسل) + چند تا بیسکویت ساقه طلایی
++ خوبه حالا من چای سبز میخورم و گرنه حتما بیشتر اضافه وزن داشتم :)
++ این معرفی انوع چای‌ها خیلی مفید بود . نمی‌دونستم چای سیاه هم فایده داره و اینکه اسم چای ترش رو تا حالا نشنیده بودم   :)
++ خوشبختانه چند سالیه که استفاده از دمنوش‌ها دوباره داره احیا میشه ++ اون عسل و زنجبیل رو من اگه بخورم آتیش می گیرم :) . من حتی خرما هم که می‌خورم حرارت بدنم خیلی بالا میره و حتی جوش می‌زنم . البته توی کامنتها خوندم که گفته بودی این ناشی از داغ بودن کبده و درمانشو هم توضیح داده بودی . ایشالا سر فرصت انجام میدم ببینم چه نتیجه ای داره
++پس یه نمونه میان وعده عصرگاهی : سالاد کلم
++ اون بحث کالری منفی سبزیجات هم جالب بود . مرسی :)
++ آره ایرونیها کاهو رو بیشتر از کلم دوست دارن :)
++ همین که وسطهاش میگی واسه اطلاعات بیشتر خودتون سرچ کنید خیلی خوبه ها . همون لحظه سرچ می‌کنیم :)))
++ عه چه جالب ! کلم ، کلسیم داره :)
++ خوشم میاد همه نکات ریز رو توضیح میدی :) . خب خوشبختانه من که لازم نیست نگران نفاخ بودن کلم باشم :))
++ از این به بعد سعی می‌کنم خوردن بورانی اسفناج رو محدود کنم 
++ یک میان وعده عصرگاهی دیگه : بورانی کرفس
++ ما مصرف کرفس‌مون خیلی خیلی کمه . فقط گاهی اوقات مامانم خورشتش رو درست میکنه . این که این همه تاکید میکنی روی کرفس پس یعنی باید اینو وارد سبد غذایی خانواده کنم :)) 
++ قسمتهای جوان کرفس واسه سالاد هم ایده خوبیه 
++ لذیذترین‌شون همون پاپ کورنه :) . سه فنجون هم خیلی خوبه :)
++ اینطور که من متوجه شدم خرما، کشمش ، گردو ،بادوم ، عسل ، روغن زیتون ، میوه و سبزیجات ، غلات ، گوشت سفید ، گاهی حبوبات ( یه جا لوبیا دیدم خخخ ) ، دمنوش و آب اجزاء مهم برنامه غذایی ات هستن 
++ این که یه وعده تقلب واسه هر هفته گذاشتی خیلی خوبه
++ « سالم خورن به معنی خسته کننده خوردن نیست » . اینم خوب بود:)
++گذاشتن این پستهای طولانی با عکس ، ازت خیلی انرژی و وقت میگیره آزی . من به سهم خودم ازت ممنونم . درسته که ایمانم به اندازه تو قوی نیست ولی هر روز سعی میکنم برات دعا کنم و انرژی مثبت بفرستم . هر روز وقتی واسه اموات خودم قرآن و فاتحه می‌خونم، اسم احترام خانوم رو هم میارم . این تنها کاریه که از دستم برمیاد . باز هم مرسی :)
پاسخ:
وعدهء تقلب رو من نذاشتم علم تغذیه گذاشته :) 
خوشحالم که حرفام شاید کمی بدردت بخوره ! راستی خورشت کرفس که البته من عاشقشم بدترین شکل ممکن واسه کرفس خوردنه چون معمولا دیدم که چرب درست میشه و همینطور بدلیل پخت زیاد بیشتر خواصش رو از دست میده بیا فرهنگ تغذیه ایه خونتون رو کمی تغییر بده :)
واسه کلم خوردن هم خوبه ک راحتی ؛)
وای عالی بود عقش کلمه کلمه شو با ولع خوندم حتی کامنتا خخخ باشد که حتماااااا اجرا کنم ^_^
پاسخ:
نوش جون خخخ :)
۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۶:۲۲ غریبه اى که میخاست اشنا باشه ولى همون غریبه موند!!!!!
والا ما اونقدر عاشق خوردن و غذا هستیم که وختى پاش میاد وسط دیگه همه چى یادمون میره، بغران مجید و...
پاسخ:
یعنی رکورد طولانیتوین اسم کامنتر رو شکستی شما خخخخ
۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۶:۲۵ یک گشنه غذا نخورده
اجازه؟
تو آموزه های مذهب ما تغذیه و وعده های غذا اینجور که شما میگید نیست.
الان ما حرف شما رو الگو قرار بدیم یا دین مون رو؟


پاسخ:
شما هر کدوم دوس داری و هر کدوم که برات جواب میده الگو قرار بده... والا من تضادی نمیبینم ... اگه فهیمانه و عاقلانه بنگری
۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۶:۲۷ غریبه اى که میخاست اشنا باشه ولى همون غریبه موند!!!!!
جیغ، سوت، کف، هورا و هر چیز دیگه) البته ار نوع خوبشا( واسه آزى!!!!
پاسخ:
موتوچکر :)))
من عاشق توضیحاتتم 
توضیح اون تیکه ی سالاد کلم هم که عالییییییییی بود:)))))
خوبی؟
پاسخ:
خخخخ :))) تیکهء نفاخیش :))))))
خوبم مرسی تو خوبی :))
از احوال من اگر جویا باشید 
حال ما رو به خوب است خدا رو شکر :))))
جماه بندی و داشتی؟ D:
پاسخ:
خدا رو شکر :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">