حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۱۳
مرداد ۹۴

دیشب رفته بودم خرید،  داشتم برمیگشتم، تو خیابونمون از کنار دو تا خانوم رد شدم که یکیشون دو تا نون بربری دستش بود ، بعد یهو برگشت به اون یکی گفت آره داغش خوبه وقتی سرد میشه که لاستیکه ، بعد من تو ذهنم اینجوری شدم :|  یاد خودم افتادم که سالهاست یافتن نون بابِ میلم واسم معضل شده! خب عایا نونی که بلافاصله پس از یخ کردن ، لاستیک میشه خوردن داره؟؟؟ خودم به شخصه کیسه کیسه نون خشک و بیات و داغون دیدم که مردم میذارن دم در... خب نونی که زود لاستیک میشه معلومه تا آخر خورده نمیشه! من سالهاست خودم به نون بربری لب نزدم چون امکان نداره یکم بخورم و دل درد نگیرم... هر چند وقتی داغه به طور عجیبی خواستنیه و دل منو میبره ولی تجربه بهم ثابت کرده، خورد  ماهی، عه ببخشید ،نون بربری به گندش نمی ارزه :\ این روزها ماجرای نونها به بربری ختم نمیشه.... 

خوزستان که بودم همیشه از تهران یه ساک نون با خودم میبردم تو فریزر انبار میکردم و ذره ذره از اونا مصرف میکردم ولی وای بحال وقتی که تموم میشدن و من بی نون میموندم ، اون وقت بود که مجبور بودم نون لواشهای پلاستیکیِ اونجا رو بخورمُ هی معده ام درد بگیره، علاوه بر درد معده اون نونها دردِ فک هم میارن! اصلا وقتی یه لایه اش بشه دو لایه نمیتونی گازش بزنی حتی، در این حد سفت :| 

یادمه قبل از اینکه برم خوزستان ، خونم تو تهران یجایی بود که به هایپر مارکت نزدیک بود، اولین باری که رفتم هایپر و نونواییش رو دیدم از خوشحالی ذوق مرگ شدم ! کلی مدلهای مختلف از نون سبوسدار پخت میکرد منم هر دفعه ،بار میکردم میبردم خونه تا مدتی داشتم، بعد یواش یواش از تنوعشون کم شد، 5 مدل سبوسدار شد 3 مدل ، سه مدل شد یه مدل تا همین چند وقت پیشها که دوباره بعد از سالها گذرم افتاد هایپر ، دیدم همه نونها سفید :| هیچ مدل سبوسداری وجود نداره، از آقایی که مسئول بود پرسیدم  ، سبوسدار ندارین؟ گفت نه، گفتم اصلا پخت نمیکنین ؟ گفت نه :||| گفتم چرا اخه؟ گفت نمیخرن!

حالا وقتی اومدم کرج ، همچنان معضل نونیه من پابرجا بود، چرا؟ چون تو خیابون ما یه نون بربری هست که هیچی :\ کوچه پایینی هم باز یه نون بربری :\ که اونم هیچی! سر کوچمون یه نون لواش کاملا بی خاصیته اغلب فتیر هست که اونم گاهی به اجبار از سر بی نونی هر بار میخورم ، فرداش گلاب به روتون ، گلاب به روتون ، خیلی زرت دچار یبوست میشم! اینو گفتم که بدونین چقد روده و معده ام سریع واکنش میدن که البته خیلی از مشکلات بقیه افراد هم از خوردنه همین نونهای بدون سبوس نشأت گرفته ولی خودشون خبر ندارن.. ته خیابونمونم یدونه تافتون هست که از اونجایی که نون تافتون خیلی دوس دارم چند بار گرفتم اما هر بار فتیر بود و رودل کردم، چند وقت قبل هم پرسون پُرسون کلی راه رفتم تا یه نون سنگکی پیدا کردم و چند تا ازش گرفتم نه تنها آردشون سفید بود بلکه کاملا هم نونشون سفت و فتیر :\ همش فکر میکردم که مردم چجوری این نونها رو میخورن چرا حالشون بد نمیشه؟؟؟ :\ تا یه روز اتفاقی شعبه نان سحر رو تو کرج پیدا کردم ، منو میگی انگار بال در آورده بودم، رفتم داخل کلی نونه سبوسدار خریدم ، انگار که یکی از مهمترین مشکلات زندگیم حل شده باشه ، هفته ای یبار میرفتم و نونِ اون هفته رو میخریدم، تا اینکه یه روز اواسط ماه رمضون رفتم که نون بخرم دیدم کلا در شعبه رو گِل گرفتن :\ واقعا حس کردم ضربهٔ مهلکی خوردم ، شاید شما به این حس من بخندین ولی واقعا برای من سخته بدون نون خوب زندگی کردن :||| شعبه های نان سحر هم تو تهران واقعا دور هستن اصلا راه نداره تو این هوای گرم آدم از یه شهر بره یه شهر دیگه که نون بخره .. تا اینکه هفته پیش باز یه نون فانتزی باکلاس که از بیرون شبیه نان سحر بود دیزاینش، تو کرج پیدا کردم به این امید که نون سبوسدار داشته باشه رفتم داخل، که یهو امیدم ، نا امید شد ! دیدم نخیــــــــــــــــر خبری از نون سبوسدار نیس، بعد ازشون سوال کردم ، اونام تنها مدل سبوسداری که داشتن بهم نشون دادن ، منم ازشون خریدم ، آخرش گفتم چرا مدلهای دیگه نمیزنین که گفتن چون فروش ندارن، گفتن قبلا میزدیم ، میموند خراب میشد، خواهانه سبوسدار کمه ...ولی شما اگه سفارش و پیش پرداخت بدید و روزش رو مشخص کنید حتما براتون پخت میکنیم :))) منو میگی باز کلی خوشحال شدم و سفارش سی تا نون بروچین دادم... که یکشنبه تماس گرفتن و گفتن نونهاتون آماده است منم گفتم با آژانس بفرستید ، وقتی نونها رسید دمه خونه ، هنوز گرمه گرم بودن و عطرشون پیچید تو فضا :))))

 

 

اون روشنترها سبوس گندمه که دفعه دیگه میخوام بگم سبوسش رو بیشتر کنن

اون تیره ها هم با آرد روگن (جو + چاودار) 

 

 

حالا بماند که قبل از پیدا کردن اینجا زنگ زده بودم به واحد مرکزی نان سحر و شماره پخششون تو کرج رو گرفته بودم و به آقاهه زنگ زده بودم ، اونم گفته بود اگه به مغازه هایی که ما براشون سفارش میاریم ، نونهای درخواستیتون رو بگین ، میاریم براتون.. بعدشم آدرس چند تا سوپر نزدیک رو داده بود که باهاشون کار میکنن ولی خب بعدش این نونوایی رو یافتم که بهتره :)))

یادمه سال 85 پیش یه استادی میرفتم که نه تنها استاد عرفان بود که یجورایی تو کار طب سنتی هم بود، یه روز سر کلاس گفت ، بیماریهای روحی و جسمی مردم ایران از وقتی شروع شد که آش و آبگوشت از سفره هاشون و سبوس از نونهاشون حذف شد! و حالا ما خود مردم هستیم که تبر به ریشهٔ خودمون میزنیم ، تا وقتی ما خودمون به فکر خودمون نباشیم و چیزی که برامون بهتره نخوایم ، هیچکس به فکر ما نخواهد بود ! از اتاق فرمان اشاره میکنن وقت سخنرانی تموم شده ، حضار دارن گوجه و تخم مرغ پرت میکنن :)))))

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۳
آزیتا م.ز

نظرات  (۱۲)

گوجه!تخم مرغ!
بگیریشون املت کنیم دور هم با همین نون ها بخوریم :)))))
پاسخ:
خخخخ شیکمو :))
من این چند روزه دارم همش به این فکر میکنم به تو در چند روز آینده غذا چی بدیم بخوری :))))))) 
خودت بیا بگو که من از نگرانی دربیام:) 
من ولم کنن عصرونه دوتا بربری میخورم خخخخخ 
من استعداد رودلم خیلی کمه بیشتر دچار روونی میشه شیکمم تا یفتی خخخخخ فک کنم منم بحثو تموم کنم بهتره تا به منم گوجه تخم مرغ پرت نکردن خخخ
پاسخ:
دشواری نداره من یک غول همه چیز خوارم :))) فقط نون بربری نباشه خخخخ تازه من هر غذایی باشع بصورت رژیمیشو میخورم :)))
نون واقعا معظلی شده ها..ما هم مدتها درگیر پیدا کردن نون خوب بودیم تا اینکه فهمیدیم یکی از آشناهامون توی خونشون تنور دارن..
الان هرچندوقت یه بار یه کیسه آرد میگیریم تا برامون نون تنوری بپزه.
اگه بهت دسترسی داشتم حتما ازین نون ها برات میآوردم بخوری..معرکه س :))
پاسخ:
چقد عالی چقد خوب دم فامیلتون گرم 
شما کدوم ورایید؟ :))))) آزی که بوی نون بهش خورده :))
چه خوبه که تو شهرای کلان بزرگ، همیشه یه آپشن دیگه هم هست.

+اینجا مه نون سبوسدار میفروشن، ولی فکر کنم... :)
پاسخ:
نون سبوسدار در حالت خشک فراوونه :) ولی من تازه میخوام ک اینقد جستجو میکنم :))) 

من اونقد پافشاری میکنم تا آپشن خودش ایجاد شه : دی
۱۴ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۵۴ مهندس بهشت
نون های زنجان واقعا خوشمزه هست
اکثر نونواهای اینجا عالی پخت میکنن
ما وقتی میریم مسافرت حالمون خراب میشه از بس نونوایی های شهرای دیه افتضاحا
خصوصا مشهد و شهراهای جنوبی

پاسخ:
واسه همونم شهرت ملی دارن :)))
کلا پیدا کردن فرآورده های سبوس دار سخته و اصلا تنوعی نداره و صدالبته خیلی گرونه:(
پاسخ:
ولی با ارزشتره یع نون سبوس میخوری سیر میشی ولی ٥ تا لواش هیچی به هیچی
پس من سالمم چون بابا همیشه نون سبوسدار میخره و اش و ابگوشتم که میخوریم :)
اش هم زیاااااااد  انواع مختلف
پاسخ:
صد البته اگه مضرجات نخوری سالم تر از کسانی هستی که اینارو نمیخورن ؛)
واسه منم معضل شده:( من ترش میکنم.
میگم ماشالله خودت یه کدبانوی تمام و عیاری!(عیار همینجوریه املاش؟:)))نمیتونی خودت نون سبوس دار بپزی؟
پاسخ:
ازه منم معضل ترش کردن دارم :/

اتفاقا خودم خیلی دلم میخواد درست کنم ولی در حال حاضر فر در بساط ندارم :|
میگم اونوقت نان سحر خوبه؟سه نان چطور؟
پاسخ:
نان سخر نونهایی که نونواییاش میفروشه خیلی خوبه ! سه نان هم از بی سبوس بهتره  گاهی میخرم
یه چیز بگم دلتون بسوزه. ما به جز نان پر سبوسی که استفاده میکنیم، برنج هامونم سبوس داره. یعنی نه اینکه کل سبوسش رو داشته باشه بلکه به نسبت برنجهای بیرون کمتر ساب میخوره و تیره تر هست. پدر گرامی از طرفداران پر و پا قرصِِ سبوس و دشمنان آردهای سفید هستن :)
پاسخ:
خوشا بحالت ای سبوسخوار ، چه شاد و خرم چه ...... جای خالی را پر کنید :))))

چه جالب ک شهر ما نون سبوس دار پیدا میشه .. . و نانوایی نان سبوس است و کلی مشتری دارد همیشه و نان فانتزی ها هم نانهای سبوس و جو و انواع مختلف نان سبزی اینها هم دارد .من هم هر نانی نمی سازه اما عاشق نون هیزمی هستم :))))

پاسخ:
شهر شما کجاست ؟ نون هیزمی واااای خداااا :)))
اووف خوش به حالت که بدنت با این نون های به درد نخور سازگار نیست..
ما که هرچی بخوریم چیزیمون نمیشه برای همینم انگیزه نداریم بریم سراغ نون سبوس دار😒😒😞
پاسخ:
من بدنم به هر چیز بدی زرت واکنش نشون میده زرررررت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">