حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۲۷
ارديبهشت ۹۵
معلمِ کلاس پنجم ابتداییم خانوم نوروزیان بود ، هنوز اون لبخند مدبرانه اما مهربونش خوب یادمه ، اون چشمهای سبز کمرنگش و چروکهای صورتش ! البته من بیشتر معلمهام رو به خوبی یادمه اما این رو با وضوح بیشتری از نظر ظاهری به یاد میارم! جدای اینکه توی تدریسش مخصوصا جغرافی ، شیوهء خاصی داشت ولی از بس که بنظر من تو اون زمان که معلمها مجبور بودن مانتوهای بلند تا ساق پا و گشاد بپوشن و رنگهای تیره استفاده کنن تا جایی که میشد و میتونست خوش پوش و آراسته بود ، با خط اتوی شلوارش میشد یه هندونه رو قاچ زد :))) همیشه بوی تمیزی و عطر میداد ! رنگ لاکهای خیلیییییی کمرنگش که خیلی نامحسوس میزد یادم نمیره ، پوست پیازی خیلیییی یواش، سفید صدفیه کمرنگ ... الان که خوب فکر میکنم میبینم چیز مهمی که تو لباس پوشیدنش بود اولیش تمیزی بود ، دومیش متناسب فصل پوشیدن بود ! توی فصلهای سرد روپوش و شلوار تیره و کلفت میپوشید ، تو هوای گرم شلوار سفید و صندل و مانتوی نازک ! 
 
به فصل و مناسب پوشیدن همیشه یکی از فاکتورهای خوش پوشی و خوشتیپی بوده و هست ... همونطوری که لباسِ جای رسمی با کوه فرق میکنه لباس تابستون و زمستون هم فرق میکنه! 
الغرض خواستم بگم ساپورت قشنگه درست، مانتو کتی مُده ، درست ، پارچه نخی ، نایاب و کمیاب، صحیح، ولی خدایی دیدن یه خانوم تو گرمای ٣٥-٤٠ درجه زیر آفتاب با ساپورت سیاه پلاستیکی ای که به پاهاش چسبیده و مانتویی که به بدنش چفت شده در حالی که جنسشم نخی نیس ، نه تنها خوشتیپ بنظر نمیاد که حس خفه کننده ای القا میکنه... اینجا که اقایون راحتن تا هوا گرم بشه یه تیشرت آستین کوتاه میپوشن ، هرچند که بازم نمیتونن تو کوچه و خیابون مثل کشورهای گرمه دیگه شلوارک بپوشن اما باز اندازه خانومها مشکل ندارن .همه جای دنیا فصل که گرم شد، میشه لباس باز و کوتاه پوشید که باد در اقصا نقاط بدن جریان پیدا کنه، باور کنین این رفت آمد باد بسیار امر مهمی است  ، درسته اینجا نمیشه اونجوری پوشید اما میشه لباس نخی و گشاد که پوشید... والا میگن پوشیدن لباس تنگ مداوم چه واسه خانمها چه آقایون  ضرر داره چه برسه تو فصل گرما ... حالا تا بهشونم بگی میگن من راحتم !!! اون اسمش راحتی نیس که اسمش عادته .. وگرنه کی تو وسط کویر ساپورت میپوشه و تیپ میزنه !؟؟ یاد قسمت آرایشش افتادم که اون خود، حدیث مفصلی است :|
درسته فرهنگ پوشش ما صحیح نیس چون بر پایهء اجبار بنا شده اما تن و جون ما که از خودمونه ، فرزندان من یکی از مصادیق خوشپوشی مناسب فصل پوشیدنه ، بیاییم مناسب بپوشیم . 
موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۷
آزیتا م.ز

نظرات  (۲۸)

کشور ما این طوریه که اگه لباس گشاد بپوشی بهت میگن چرا لباست به تنت زار می‌زنه؟ :|
من دقیقاً همین جوری که شما گفتید راحت لباس می‌پوشم و هر چند این جمله بالا رو این قدر شنیدم که بهش عادت کردم اما خب... :|
پاسخ:
اتفاقا همشم به من میگن چاق شدی؟ :)))) 
ولی من خیلی اهنیت نمیدم که بقیه چی میگن :دی
راستی عکس رو که دیدم یاد رفیقم افتادم که اولین باری که یه توریست دید با صدای بلند گفت: عه، خارجی! :))
پاسخ:
ما خارجی ندیدگان :)))
دقیقا...گاهی اصلا راحتی خودمون یادمون میره...
انقدر مد و استایلهای جالب و مناسب فرهنگ ما وجود دارن که میتونیم انتخاب کنیم. :)
پاسخ:
بنظرم از سر لج با حجاب اجباری کلا راحتی به دست فراموشی سپرده شده ...:/
کاش تو انتخاب لباس ازاد بودیم :(((
پاسخ:
دیروز دوستم بهم گفت این آرزو رو تو ایران با خودت به گور میبری :(((
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۱۲ میرزاده خاتون
بدبختی اینجاست که به لباس متناسب با فصلمون هم گیر می‌دن آخه :|
پاسخ:
متوجه هستم چی میگید ولی خوب بلند و گشاد باشه خیلی کمتر گیر میدن ... 
اما دقیقا میفهمم منظورتون چیه اما بحث من قسمت گیرش نبود قسمت خودمون بود
در مورد لباس مردم نظری ندارم!
پاسخ:
در مورد لباس خودتون چی؟؟ 


تکلیف روزهایی ، با صبح بهاری و ظهر تابستونی و شب زمستونی چی میشه؟
صبح با مانتو خنک میریم دانشگاه. شب با لرزززززز میریم خونه 😀
پاسخ:
یک عدد سوشیرت اضافی راه حل است :))
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۰۵ گمـــــــشده :)
خخخخخخ
یاد فصل افتادم..وووی تابستووووون..گرمااااااااااا..
آخخخخخخخ
تا بودجه خرید مانتو نازک و شلوار گشاد دربیاد دوباره زمستون شده...
:|
پاسخ:
مانتو نخی و شلوار گشاد رو آخر فصل سال قبل باید تو حراج بخری واسه سال بعد ! من هیچوقت تو فصل لباس نمیخرم چون الکی گرون و تو پاچه کنیه
مانتو گشاد نخی که واسه محیط کار مناسب باشه اغلب پیدا نمی کنم و باس بدم خیاط بدوزه و متاسفانه معمولا اونی که می خوام از آب در نمیاد. ازین رو تابستون ها به شدت احساس زشتی و بی سلیقگی دارم.
پاسخ:
دقیقا همینطوره کلا پیدا کردن لباس نخی این روزها خودش شده معضلی ... خیاطهام که همه ناشی :/
یکی از معضلات همیشگی من همین کم پیدا شدن لباس نخی هست :/
منم یه کژوال پوش هستم با افتخار :دی
پاسخ:
بسیار خوشوقتم خخخخ :))
ما پیر شدیم ولی مردم نفهمیدن استرج و ژرژت هایی که جدید مد شده و مانتوهای مجلسی برای استفاده روزانه اونم توی فصل تابستتون نیست،بووووو میگیرین!
ینی میخوام بگم خوشتیپی به درک، اینکه عرق سوز و تاولی میشی هم همینطور ولی بووووو ت مردمو اذیت میکنه
آیکون سر به بیابون گذاشتن
حالا ماشالا همه هم توی اینستا و اینور اونور مدل لباس و سوپر مدلن! اوناایی که سااپورت و مانتو مجلسی و کوله و کتونی رو با هم میپوشن هممممشون منم😀
پاسخ:
اخ اخ بوووو بووووو :/// امروز تو مغازه یه لحظه پشت سر یه خانمی قرار گرفتم نزدیک بود غش کنم :|


الحق که لباس باید طوری باشه که بشه آزاد توش چرخید و نفس کشید + اینکه ما هم یه چادر میندازیم روش نه که اجبار باشه ها نه کاملن اخیاریه و جنبه ی حفاظتی داره خخخخخخ همه فکر میکنن چادر گرمه ولی به نظر من یه حفاظ امنه که اصلنم گرم نیست اگه جنسش سبک و البته گرون باشه هههه
پاسخ:
والا من یبار تو مشهد در حالی که خیلی سردم بود و میلرزیدم چادر دوستم رو گرفتم و قشنگ گرمم شد تازه فهمیدم چرا اون سردش نبود ! 
تجربه چادر پوشیدن هم تو مدینه به مدت یه هفته داشتم که قشنگ حس میکردم رفتم داخل کیسهء پخت ... 

حالا شما تو چادر راحتی و حس امنیت میکنی دلیل این نیست که چادر راحته و گرم و دست و پا گیر نیس ..  شما چادرت اختیاریه اما اینجا حجاب برای خیلیها اجباریه البته... 

چند وقت پیش یه خانم جوان تو خیابون دیدم با یه چادر نسبتا رنگ روشن ، خیلی کیف کردم نمیدونم از کِی همه چی سیاه شد :/ 
پوششِ راحت آدمی، به از تعدّد لایکای اوست!

+شما که دستت تو کاره لطفاً درمورد روش های کمتر بو گرفتن تو نصف روز کاری و در شرایطِ عدم دسترسی به دوش، هم مقداری توضیح بده. با تشکّر قبلی :دی
پاسخ:
اگر به طور مرتب از رُلهای ضد عرق که زیر بغل میزنن استفاده کنید دیگه حتی عرق هم که بکنید بوی نامطبوعی نمیده ! وقتی از حموم میاید رُل بزنید و قبل از خروج از خانه تجدیدش کنید . برای محکم کاری من روشم از اسپری ضد تعریق ( نه معمولی) استفاده میکنم.

مالیدن آب لیمو ترش به زیر بغل خیلی خیلی موثره ( قبلش زیر بغل حتما باید شیو شده باشه) آب لیمو ترش طبیعی! دوستی دارم وقتی از لیمو استفاده میکنه تو سالاد و غذا و اینا پوستس که هنوز پالپ به تنش هست رو استفاده میکنه زیر بغلش و خیلی خیلی راضیه

استفاده از پودر سنگ مرداب یا نقره سنگ ، واقعا زیر بغل بمالی عرق کاملا بی بو میشه ! اینو میگن تو کتونی هم بریزی دیگه اصلا بو نمیگیره ..، یه حرفهایی در مورد ضررش هست ولی در مورد بوی پا اونقد جواب میده که ملت بیخیال ضررش میشن ...

فعلا همینارو داشته باش خخخ
دم نگهبانی بماند که هر کسی از فیلترش رد بشه زرنگه
اما نکته ی قابل تامل اینکه دوستم ازین مانتو های خیلی بلند سبک سنتی جدید خیلی بامزه پوشیده بود واقعا هم بلند بود و دیگع نمیشد حراست گیربده چرا مانتوت کوتاهه
داشتیم رد میشدیم (طرح هنری بود دیگه :))) ) برگشته میگه خانوم چرا مانتوت بلنده انقد؟ :|
من :| دوستم :| نگهبان :| جمع حاضر :|
بعد دیدم که دوستم یه نگا به ما یه نگا به نگهبان ازین لبخند خنده دارا زد بعدم خود نگهبان پقی زد زیر خنده !!!
ینی دلم میخواد بدونم چرا اینجا همش میخوان به یه چیزی گیر بدن فقط اونم انقد مسخرههههههههههه :|
پاسخ:
یعنییی فقط کارشون گیر دادنه ، اینا مشکلشون حجاب نیس مشکلشون تفاوته ، اگه ببینن متفاوتی میخوان گیر بدن ، خاک تو مخشون واقعا
بعد دلم میخواد یه چادر رنگ روشن بخرم بپوشم
بنظرت چی میشه ؟:))))
پاسخ:
کاملا مثبته
اتفاقا چند وقت پیش یه خانم با چادر رنگ روشن دیدم خیابون خیلی حال کردم واقعا حال کردم
بحث لباس و مد تابستانی داره داغ میشه↓
"چالش عرضه لباس تابستانی برای خانواده‌های متدین‌"
http://shixon.blog.ir/post/454
پاسخ:
حالا کامنت تبلیغاتی گذاشتی زیر سیبیلی رد میکنم :))
من فرق نوموکونه همیشه شلوار جین، تی شرت، کتونی اسپورت میپوشم[تشویش]
البته تووی زمستون خداییش یه کاپشنم میپوشم[درست کردن ماجرا]
پاسخ:
پسر شبیه شما زیاده :دییی
یه مدته توی شهر ما دیگه گیر ناجور نمی دن خدا رو شکر. همین خارجیا رو بیای ببینی لباس هاشون اینقدر یقه اش گشاد هست که کم و بیش شونه هاشون پیداست و البته عین بلوز هست بلندی اش نازکی اش هم در حدی هست که لباس زیرشون پیداست:)). یه شلوار گل گشاد هم می پوشن نخی البته.
فقط می خوام بیای چهره سرخ شده شون بابت گرما رو ببینی با وجود همین لباس های نخی نازک بعدشم با تعجب به چادری هایی مثل ما نگاه می کنن. پریروز یه دسته خانمای مسن آلمانی نزدیک بازار من رو دیده بودن همچین با تعجب نگاه می کردن:))
اون دوستمون راست می گه کسانی که مدت زیادی از چادر استفاده می کنند بدنشون عادت می کنه کم و بیش و البته چون توی گرمسیر بودن، بدنشون یه جورایی خودش رو مطابقت می ده با شرایط:)
اون سال هایی که نمایشگاه شمال تهران بود، دو دفعه اومدم اهالی تهران با بادبزن خودشون رو باد می زدند و ما از سرمای اون منطقه لرزمون می گرفت چاشت:))
پاسخ:
به خارجیها هیچوقت گیر نمیدادن ، همونم که اونا جای تاپ و شلوارک این لباسها رو تو گرما میپوشن کلی بیچاره ها اذیت میشن ! 
والا من بعد این همه سال پوشیدن مامتو و روسری هنوز عادت نکردم و نخواهم کرد یحتمل :/ در ضمن خیلی گرمایی ام !! 
:)))))
هدفم علمی فرهنگی بود 😊😂
پاسخ:
عاووووووره خخخ
چرا عزیز یه مدت توی کاشان ناجور به خارجی ها هم گیر امر به معروف و نهی از منکر می دادن. توی خونه های تاریخی مجبورشون می کردن کم و بیش پوشیده باشند. اما امسال اینجوری نبود.
پاسخ:
کاشان دیگه نوبر بوده پس :/
حالا مانتو نخی درسته، اما شلوار گشاد یعنی دقیقا چجوری؟
از کجا بخریم؟ بعد من روم نمیشه مثلا باهاش برم سر کلاس
پاسخ:
منظورم از شلوار گشاد همون پارچه ای یا کتون نازکه یهنی کشی نباشه 
شلوار لنین داریم ، من خودم دامن شلواری گشادم میپوشم :دی
چه جالب بود توضیحات. مرسی :)

+فقط این رُلا رو من یه بار شنیدم که سرطان زا هستن در صورت استفاده مکرّر. ولی خب چاره ای هم مگه هست جز استفاده اش؟ (و البته الان لیمو و پودرسنگم هست!)
پاسخ:
اونجوری بخوای حساب کنی از مایع دسشویی تا ریکا و سبزیجاتمونو و هوامونم الان سرطان زاست :/
خواهش فوکولم
عنان پستت خیلی با حاله خودت فهمیدی چی گفتی
پاسخ:
پ نه پ نفهمیدم چی گفتم خخخخخ 
نصف عنوانهای من حالت دو پهلو داره که خیلیهاش کلا مورد توجه قرار نمیگیره :دی
کاش میشد باهم بریم خرید:)
پاسخ:
خخخخ یه دوست دیگمم دیروز میگفت با من که خرید میاد خیلی بهش خوش میگذره :)) چیزهای به درد بخوری هم میخره 

من نمیدونم چرا سیستمم با شلوار گشاد چه تو خونگی و چه بیرونی سازگاری نداره:دی اصلا شلوارم که گشاده حالم بده!!
مانتو نخی رو ولی تازگیها بهش پی بردم چقدر در حس خنکی بیشتر و کمتر احساس خفگی کردن میتونهتاثیر داشته باشه!!
پاسخ:
یه چند بارم شلوار گشاد بپوشی به اینم پی میبری که چه حالی میده...
گشاد میشویم خنک میشویم
پاسخ:
آفرین بر شما
من یا ازون مانتو نازکا می پوشم تو تابستون یا لباس آستین بلند نازک که چون چادرم دکمه داره مسئله ای نداره بعد باد می پیچه توی چادر یه کیفی میده :)))
پاسخ:
تو یه ذره مانتوی من باد نمیپیچه خوبه تو چادر تو میپیچه :)))
اینهمه خانوم بولیز شلوارتنگ‌پوشیده مو باز تو خیابون لابد عمه ی منه .خواهر من‌حجاب اجباری کجا بود ملت هرچی دلشون میخواد میپوشن هر کاری دلشون بخواد میکنن .زشته دیگه نگید این حرفا رو .
تو خارجشم‌محدودیت هست مکان خاص هست.یعنی اونجا هم اجباریه.
پاسخ:
چرا دهنتون رو وا میکنید و تراوشات مغز نداشتتون رو میریزید بیرون 
حجاب اگه اجباری نبود من دلم میخواست وسط تابستون تو گرما با بلوز شلوار معمولی بدون شال و ابا و ردا برم بیرون کسی بهم نمیگفت چرا 
مصداق بارز زورگویی خود شمایی اول یه سر پاتو از مرزهای مغزت بیرون بذار بعد راجع به خارج نظر بده .. تو خارج فقط برای لخت مادرزاد بودن مکانهای خاص هست تازه اونم اگه کسی دلش بخواد تو خیابون با پلیس و چماق نمیان بزننش و بازداشتش کنن ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">