حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۰۳
خرداد ۹۵
پدر من اهل سفر نبود به همین خاطرم دیدن خیلی از شهرهای ایران تا مدتها برای من آرزو بود، تا همین چند سال پیش آرزو داشتم خوزستان رو ببینم ، با هر شعر و ترانه بندری پرت میشدم تو صفای لب کارون. فکر نمیکردم یه روز برسه که خودم برم چند سال اونجا زندگی کنم اما دنیا اینجوریه هر چی فکر نمیکنی همون میشه! 
 
رود کرخه
شوش دانیال 
تیرماه ٩١
روزی که پیک نیک بودیم اما همه جا ناگهان خاک شد
 
اون روزی که واسه اولین بار رفتم آبادان و خرمشهر رو دیدم رو خوب یادمه ! یه غم عمیق تو دلم نشسته بود ، وقتی قرار بود ناهار بریم خرمشهر اروندکنار، همونجایی که بین شط العرب شدن یا اروند موندنش جنگ بود! همونجایی که این ورش که می ایستی همه دستشون رو به افق نشونه میرن بعد به تازه واردها نشون میدن میگن اونجا رو میبینی؟ اونجا عراقه! حالا من اینجا بودم ، حالا من جایی بودم که هر سال کلی راهیان نور میومدن ببینن که مردم یه سرزمین چقد مقاومت و ایثار کردن اما هرگز نفهمیدن که مردم اینحا هنوز هم در حال مقاومت هستن ! با خاک و ریزگرد که دیگه عادت شدن با گرما با بی امکاناتی با آلودگی آب با خشکسالی ، بی حمایتی کارخونه ها با بوی گازه پیچیده تو هوا ... 
بنظرم ظلم فاحشه که غنی ترین و ثروت خیز ترین استان ایران محروم ترین و بی رفاه ترین قسمت ایرانه ( البته حدس میزنم سیستان بلوچستان وضعش بدتره) با زندگی تو خوزستان فهمیدم که جایی که یه روز شادترین جای ایران بوده الان غم انگیزترین شده حالا همیشه یه لایه خاک رو صورتش نشسته و به جز چند تا محلهء معدود تو مرکز استان بقیه شهرهاش خبری از رفاه مدرنیته و رسیدگی وجود نداره . جایی که باصفا ترین عشقی ترین و بامرامترین مردم دنیا رو داره الان خاطرش تو ذهن من یه هوا و زمین خاک آلود و داغه ! 
٣٤ سال پیش خرمشهر آزاد شد ، اروند ، اروند موند ، اما تنها چیزی که الان ازش تو خرمشهر خبری نیست خرّمی است.  
 
 
 
 
موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۳
آزیتا م.ز

نظرات  (۲۰)

تعجبّم چرا اردوی راهیان نور رو برای خارجیا برگزار نمیکنن ... اروپاییا یه ساختمون از زمان جنگ رو نگه داشتن کلی پول در میارن ازش
پاسخ:
کلا حال نمیکنن توریست تو ایران باشه خوششون نمیاد
حامد بهداد اخیراً جایی گفته بود برای لوکیشن فیلما و سریالای جنگی، نیازی به هزینه نداریم توی خود خرمشهر هنوز می‌شه جنگ رو حس کرد...
درد داره، درد داره که زیر پات نفت باشه اما از بدیهی‌ترین حق یه انسان یعنی تنفس هوای پاک، محروم باشی؛ تا کِی قراره خرمشهر، خونین‌شهر بمونه؟ خدا داند...
پاسخ:
دقیقا همینطوره اونقد از در و دیوارش میباره :/

خیلی تاسف باره واقعا
۰۳ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۳۰ سپیده برون
خرمشهر ازاد شد. اما اباد...
پاسخ:
اخه دردش اینه که قبلا آباد بود و این شد :(
سلام
آه دل من خرمشهر است، دل من آبادان است!!![شعرای فروغو کلا دوس دارم]

منم کاش به زودی اهل سفر بشم
پاسخ:
اهل سفر شدن حال میخواد زودتر باحال شوید :))
جالبی قضیه اینه که مناطق جنگی از خود شهر و محلهای سکونت بیشتر مرتب و تر و تمیز و در حال رسیدگی و پیشرفته :||
پاسخ:
من نرفتم مناطق جنگی ولی خود شهرها ک داغونن
حرف دلمون رو زدی ازی
بعضی از روستاها اینجا وقتی تو.گرما خاک میشه قطعی برق هم باشه دیگه فکرشو گن چه وضعی دارن
):
پاسخ:
اونجا وقتی تابستون خاک میشد برقم میرفت من فکر میکردم عایا زنده میمونم واقعا :/ مشکل اینه اونجا برق ک میزه ابم باهاش میره :((
من یبار اومدم اونورا
یبار خیلی کوتاه از لب کارون تو غروب رد شدیم
یبار خیلی اتفاقی
خیلی اتفاقی تو دلم غم نشست ...
خیلی اونجاها نبودم
خیلی نمیدونستم کجاست و چیشد
اما هنوز اون غم با منه که دلم میخواد دوباره برم وتجربه ش کنم
پاسخ:
اگه زندگی میکردی چیییییی
در مورد گرد و خاک خوزستان ، کلا که این قدر همه تحلیل ها سیاسی است نمیشه فهمید واقعا قضیه چیه. ولی فکر نمیکنم هیچ راه حل سر راستی داشته باشه وگرنه از جنبه تبلیغاتی هم که بود یه کاری انجام میدادن حداقل.
من هم مدت کوتاهی خوزستان بودم از اخلاق و مرام مردمش خوشم اومد.
پاسخ:
جایی که تو خاک شدید هم ملتش رفتن راهپیمایی ٢٢ بهمن فکر نکنم احتیاجی به تبلیغ باشه :/
ممّد نیستی ببینی...!
پاسخ:
همون بهتر که نیستُ ببینه :((
نگفتین چرا خوزستان زندگی کردین کاش بیشتر مینوشتین
پاسخ:
هم خودم هم همسرم اونجا کار میکردیم 
باید میگفتم عایا؟ •_•
خیلی شهر غمگینیه حتی بهترین قسمت شهر هم یه غم عجیبی رو با خودش حمل میکنه ...
پاسخ:
تازه ابادان و خرمشهر شهرهای شادی اند به نظرم یه شهرهایی داره خوزستان اصن داغووووون
چه خوب گفت سپیده!
پاسخ:
اره خیلی
یکی از دردهای همیشگیم همین بوده....و هست...
پاسخ:
:( افسوس
بعله باید باحال شد!

باحال میشم

[لطیفه گفتن و شکلکای مختلف در اوردن و حرفای بامزه زدن و یه سری حرکات و حرفایی که جنبه باحال بودن داره ارائه دادن کلا، اصن یه وضی]
پاسخ:
چه سریع باحال شدید تعطیلات خرداد یه سفر برید پس :))
این پست رو به مناسبت فرخنده روز آزادسازی خرمشهر شهر خون در کردی؟! :))
معلومه شناگر خبره ای هستی آزی. نگا چقدم خونسرد درازیده روی آب. :)
پاسخ:
بعله دقیقا به همین مناسبت :)

خب شد یکی به شناگر بودنه من دقت کرد :))) بعله شناگره خوبی ام فقط یه مقدار آب کم میبینم :)))))) تو رودخونه شنا خدایی سخته ها ، منو نیگا حالشو ببر :دی
ما ها چون تو اون آشفته بازار جنگ و خونریزی نبودیم
نمی تونیم درک کنیم
هرچقدر ناراحت هرچقدر غمگین بشیم واسشون
نمیشه
نمیشه
فقط یه روزه تو تقویم برا ادمایی که ندیدن ودرک نکردن
پاسخ:
من یه ماه تو شکم مامانم تو پناهگاه زندگی کردم یه شبم خونه همسایه بغلیمون رو بمب زدن من یادم نمیاد ولی حتما روم تاثیر داشته :/ 

این پستت منو یاد پدرم انداخت، یاد حسی که خودم به آبادان و اروند و مسجد خرمشهر داشتم ، دلم برای شب های اهواز و اندیمشک و ... گرفت،و اشکم در اومد، همین.
پاسخ:
متاسفم از گرفتن دل شما... 
احتمالا برنامه دارن انقد به شهر نرسن که دیگه کسی خیال گرفتنش به سرش نزنه، اصلاً بشه ویران شهر. تازه مردمش هم بخاطر محروم موندن بسی چغر بد بدن میشن دیگه کسی پسشون بر نمیاد. برنامه ریزی هوشمندانه یعنی این. پیشگیری هم قطعا بهتر از درمان است 😐
راستی میدونستی بیشترین تعداد شهید چه از نظر تعدادی، چه از نظر درصد نسبت به جمعیت را اصفهان داره؟ اون هم استانی که مردمش رو به خساست میشناسن. شاید بخاطر همین موضوعه میگن جون میدن ولی پول نمیدن
پاسخ:
تفسیر جالبی بود :||| 

بازم شجاعت اصفهانیا خوبه پول نمیدن ولی جونو میدن 
دزفولم رفتی؟
پاسخ:
بله دزفولم رفتم
بهبهان
شوشتر
شوش
امیدیه
آبادان خرمشهر
اهواز
ماهشهر
سربندر
از خوزستان رو دیدم
تبریز هَم بیاین ، ولی آدرس نپرسید :)) همون گوگل مَپ بهتره D:
پاسخ:
خیلی دلم میخواد تبریز رو ببینم اتفاقا :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">