حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۱۳
مهر ۹۵
شما هم وقتی سبزیجات متنوع تو خونه دارید ، حس خوبی دارید؟ یا فقط من اینجوری ام؟؟ :))) اگه کیلو کیلو مرغ و گوشت تو فریزر باشه اما یخچالم خالی از سبزیجات باشه ، حس میکنم هیچی نداریم تو خونه •_• 
 
 
 
دو شب پیش مهمون داشتیم ، یه زن و شوهر جوان  که برای کار تحقیقاتی آقاهه ، شش ماه رفته بودن سوئد ، بعد سر میز شام تعریف کردن که اون یه هفتهء اول قبل از اینکه گوشت حلال پیدا کنن ، همش نودل میخوردن ، بعد که گوشت حلال پیدا کرده بودن همش ماهیچه میخوردن!!!! من گفتم چرا؟؟ گفت اخه اونجا نون یا مثلا نوشابه خیلی از اینجا گرونتر بود ولی گوشت هم قیمت اینجا بود و خوراک به صرفه ای محسوب میشد واسه خوردن ... اما علامت سوال بزرگی در ذهن من نقش بست که اتفاقا نپرسیدمش چون دیدم صلاح نیس! اونم این بود که وقتی این همه تنوع در خلقت میوه جات و سبزیجات هست چرا آدم بدون گوشت در مضیقه باشه !!؟؟ درسته ذائقه ما ایرانیها به خوردن گوشت خیلی عادت کرده اما از نظر من تنوع غذاهای سبزیجاتی خیلی خیلی بیشتر از غذاهای گوشتیه!! اونقدری هست که آدم یه هفته فقط نودل نخوره :))))تازه چطور همش ماهیچه خوردن خسته کننده نیس اما غذای سبزیجاتی خوردن خسته کننده میشه؟؟  پیش خودم فکر کردم اگه من جای اونا بودم و یه هفته دسترسی به گوشت نداشتم چه میکردم !!؟ اتفاقا از این فرضیه خیلی خوشم اومد ، حس کردم چقد آدم رو وادار به نوآوری در آشپزی میکنه ... یه اصطلاح انگلیسی هست که میگه ( think out of the box) که یعنی خارج از چارچوب فکر کن یا به شیوهء جدید فکر کن ... خوبه که ما یاد بگیریم در تموم موارد ریز و درشت زندگیمون جدید فکر کنیم، جدیدتر از نوعی که بهمون یاد دادن ، یا به خوردمون دادن یا شرطی شدیم!! ، شاید اون موقع بعد از سالها ببینیم که از خودمون آدم مدرن تر ، منعطف تر، آگاه تر و حتی بهتری ساختیم .. باز رفتم بالا منبر..، نمیدونم  چی میشه از سبزی میرسم به راه زندگی ، ولی میرسم دیگه ، شما سخت نگیرید خخخخ
موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۵/۰۷/۱۳
آزیتا م.ز

نظرات  (۲۶)

درسته من زیاد سبزی نمیخورم ولی باید توی یخچال خونمون سبزی باشه تا حس زندگی کردن بهم دست بده :دی
خدایی خسته نمیشدن از اینهمه گوشت خوردن؟! :|
پاسخ:
من عاشق سبزی خوردنم البته منظورم از سبزی فقط سبزی خوردن نبودها ، کلا انواع سبزیجات بود :دی میدونم میدونی 
منم عاشق سبزیجات هستم به خاطر تنوع و ترکیب رنگی قشنگشان
این تیکه آخر نوشته تان هم خیلی جالب بود.
پاسخ:
وقتی کنار همن مثل یه تابلوی نقاشی میشن :) 

:)
به نظرم یک آشپز با سلیقه واقعی بلده چه طور با سبزیجات و بازی با رنگ ها غذا رو اشتهاآور و هیجان انگیز کنه
پاسخ:
بنظرم لازم نیس طرف آشپز باشه همین که کمی آشپزی بدونه و یکم جسور باشه و از تجربه های جدید نترسه کافیه :)
سبزی فقط شاهی و ریحون و البته تره در مواقعی که نون لواش و پنیر و خرما هم باشه
بروکلی فقط تووی ترشی
گوجه و خیار و هویج و کلم بنفش و کاهو با یک عدد سس خردل به نظرم عالیه
اگه اینا رو بخوایی سرخ کنی یا غذا باهاشون درست کنی به نظرم نفرت انگیز میشه
نودل، ماکارانی، رشته سوپی، لازانیا و هر چی که شبیه اینا باشه حال بهم زنن
ای جان کار خوبه رو اینا کردن هر روز بسته بودن به ماهیچه خوری اووومممم
ممکنه یه بار ماهیچه پلو خوردن یه بار کوبیده و کتلت و شامی و کوفته و... کلی غذا با ماهیچه میشه درست کرد تووی این شرایط
منبر خوبی بودخدا خیرت بده خواهر
پاسخ:
اولا که درست صحبت کن با نعمتهای خدا ، نفرت انگیز و چندش و اینا واژگانی درستی نیس واسه غذاهایی که مخصوصا اکثر مردم میخورن و دوست دارن ، دوما شما تو امر خوردن هم یجورایی مستبدی خخخخ سوما اه اه چقد بدغذایی از آدمهای بدغذا خوشم نمیاد یجورایی حیف نونن خخخخخخخ چهارما امروز تصمیم گرفتم قشنگ رُک باشم ها مواظب خودت باش
حاج خانوم از منبر هنوز نیومدی پایین؟ ههههه گفتی نعمتهای خدا چی شده؟ ههه
اولا من شکر خوردم که به نعمتای خدا توهین کنم
دوما من اولش تعریف کردم و گفتم اگه اینا رو سرخ کنی دوس ندارم به هر حال ذائقه من اینجوریه
سوما من عاشق سالادم
چهارما من ماکارانی و نودل و ... رو بدم میاد اما میخورم ینی اونجوری نیستم که اصن نخورم
پنجما من کجا مستبد بودم که الان اینجام مستبد شدم؟ باذکر مثال توضیح دهید(2نمره)
ششما این دیگه رک بودن نیس این توهین کردنه خداییش ههههه
توجه کن: (اه اه...بدغذا...ازشون خوشم نمیاد...حیف نون)، اینا رک بودن است عایا نیز؟هههه
با این شرایط بایدم مواظب خودم باشم چون دفه بعدی همین که بگم از آبگوشت خوشم نمیاد خیلی شیک خوارو مادرم به فنا میرن هههههه
پاسخ:
کلا همه چیو باهم قاطی میکنی ، من نمیفهمم نعمت خدا چه ربطی به مذهب داره ... 
من مدل حرف زدنم اینجوریه به نظر خودمم اصلا توهین نیس ... احساسم هم به ادمهای بدغذا همونه به دوستامم میگم ... 
امروز دیگه واقعا خستم کردی با این بحثهات :||| 
اقا شما هر جور دلت میخواد باش به منم ربطی نداره... کلا خوشت میاد بحث کنی دقیقا برعکسه من :/
واسه بدغذاییم باید یه کاری کنم، فک کنم یه چیزی تو بدنم کمه، باید خودمو درمان کنم، پس فردا زن بگیرم روز اولو دووم بیاریم روز دوم هر دو تا با همدیگه میریم دادگاه واسه طلاق هههه

قاسم بعد از ازدواج

زن قاسم: عزیزم واست سبزی سرخ شده با سوشی آماده کردم
قاسم: واییی من عاشقشم خیلی دوسش دارم وای چه شامی بخورم من
آزیتا: داداشی دارم درست میشنوم عایا؟
قاسم: آره دیگه بیا اینم شاهد از غیب رسید آزی بگو بهش چقد من دوس دارم این غذا رو
آزیتا: بعله دیگه ینی اصن میمیره واسش خوبه هنوز بیهوش نشده والا به خدا
قاسم: زن مهربون و خوشل و نازم بیا با همدیگه دستپخت بی نظیرتو بخوریم الهی قربونش بشم چه زن کدبانویی دارم من
آزیتا: هعیییی
پاسخ:
از نظر من بدغذایی یه ضعفه . میخوای درست بشو میخوای نشو ... مصلحت خویش خود دانی .. 
کاش زودتر زن بگیری از دستت راحت شیم :)))) یکی بود قبلا مثل تو بود اینجا اسمش علی بود از وقتی زن گرفته هر شش ماه یدونه کامنت میده بعضا شده هر یه سال خخخخ
باو شوخیدم عجبا
بحث خر است
خودتو نگران نکن خدا با توئه، چه ربطی داشت، الکی هههه
یاد آبجی کوچیکم افتادم اونم میگه کی زن میگیری از دستت راحت شیم هههه
آه قلب غمگین من[فروغ] ینی اینقد آزاردهندم نه واقعا اینقد؟![شدیدا تفکر]
عی بابا این علی چه ادم بی جنبه ایه مگه زن گرفتنم اینقد جدایی به بار میاره؟ میخوام واسه زنم شرط بذارم که هر روز بیام به آبجیام سر بزنم

زنم: اوووممم گفتی کیا؟
من: آبجیام دیگه
زنم: در خروجی میدونی از کدوم طرفه؟
من: اوووففف داره امتحانم میکنه آره سمت شمال شرقی خونتون کمی پاینتر درب خروجیه
زنم: آفرین برو ههههههه
پاسخ:
بنظر من که خیلی کار خوبی کرد که دنیای مجازی رو ترک کرده ... حوصله ندارم دلایلشو بگم خخخخ 
سبزیجات از هر نوعش رو باید پخته مصرف کنم؛ خام خواری برام ممنوعه از نظر پزشکی:)
گه گاه قاچاقی یخده سبزی خوردن می خورم.
تعجب می کنم از اینکه توی کشورهای دیگه نون اینقدر گرونه! واقعاً ما اسراف کار هستیم توی ایران.
پاسخ:
منم با سبزیجات خام اذیت میشم اماشدت مال من به اندازه مال تو نیس زین رو میخورم دیگه بعدشم دردشو میکشم خخخخ

البته ایشان نیز اشاره کردند که نان سفید در آنجا ارزانترین نان بوده است که متاسفانه دقیقا ٩٩ درصد نونهای ما تو ایران نان سفید هستن و بسیار بی خاصیت هستن ، اون نونهای سبوسداری که من میخرم  از این لقمه ای کوچیکاست و هر کدوم دونه ٥٠٠ تا ٧٠٠ تومنه که یعنی نسبت به نونهای معمولی خیلی گرونه اما بنظر من بازم میصرفه چون یه مولکولشم دور ریخته نمیشه و خیلی مغذی تره
آره موافقم بهترین کار همین بوده که اینجا رو ترک کرده البته منم ترک کردم فقط واسه دو سه نفر کامنت میذارم که یقینا زن بگیرم کلا دیگه رفتما ههه
کو اون همه کامنت و کو اون همه شوخناکی هعییی یادت به خیر سید[اشک و آه نسبتا شدید]
من مصیبتو با رفتنت شناختم
به جای ترانه هام مرثیه ساختم
قصه هام غم نامه ای برای تو شد
هر کلام من فقط صدای تو شد
وای دیگه نمیتونم این وضیتو تحمل کنم بهتره ادامه ندم[آخییییی]

بعد از ترک کردن نت:
من سید یک معتاد هستم، یک روزه که زن گرفتم عه ببخشید یک روزه که پاکم هههه
من واقعیتش همین چن نفریم که بهشون کامنت میدم اگه احساس کنم دیگه حالمو ندارن یا باعث آزار و رنجششون میشم بدون هیچ معطلی اینارم ترک میکنم و بدون اینکه زن بگیرم خیلی شیک و راحت دوران پاکیمو میگذرونم ههه
پاسخ:
اقا کامنت بده ولی همون کامنت مرتبط به پست ، با تچکر 
قاچاقی یه سر اومدم دیدم به به به چه خبره اینجا :))))
چه پستایی که ندیده بودم و چقدم خوشمزه بودن و هستن :دی

من یکی که توانایی اینو دارم یه سال گوشت تو برنامه غذاییم نباشه و خم به ابروم نیاد حتی ؛) انقدر که گوشت خوار نیستم و پروتئین لازمه رو با چیزای دیگه ای جایگزین میکنم و به شدت هم به سبزیجات علاقه مندم :))))))))))))
سبک غذایی منم شبیهته تقریبا و لازم میبینم در آینده واسه رسپی غذاها ازت یه مشاوره بگیرم :)))) حق مشاوره ات هم محفوظه خخخخخخخخ
پاسخ:
آورین به تو ، بنده هر موقع خواستی در خدمتم :دی استاد سمبل کاری در آشپزی خخخخ
باوشه
حبوبات ندارن خارجیا؟ دوستمون با عدسی و آش و انواع کوکو آشنا نبودن؟
خیلی عجیبه واقعا
من در ماه شاید یه بار گوشت بخورم اونم در غالب کتلت یا همبرگر، انقدر طعم حبوبات و سبزیجات سبک و دلنشین که خداییش 1 ماه مدام ماهیچه خوردن دل درد میاره 😀
پاسخ:
همونو بگو ، جدای این همه غذای مدرن سبزیجاتی ما خودمون کلی غذای سنتی سبزیجاتی دارم که شما نام بردید چندتاشونو 
دم شما گرم :)
من عین خرگوش تو خونه راه می‌رم بروکلی گاز می‌زنم، شلغم، تربچه، کاهو، خیار، گوجه، گل کلم، هویج :دی
تازه بروکلی و شلغم و گل کلم رو بعضی وقت‌ها ک حوصلم بیاد می‌ذارم یه ربع بیست دقیقه تو آب نمک بعد می‌خورم :دی یه کوچولو نمکی میشن خیلیییی خوشمزه‌تر می‌شن:))
سر بروکلی و مغز کاهو که تقریبا با رضا دعوامون میشه بیشتر وقت‌ها:))
پاسخ:
خخخخ خرگوش من :** 
من اولین بار از تو شنیدم شلغم خام ، بعد یبار امتحان کردم دیدم چه مزه باحالی داره ولی من معده ام کشش این حجم سبزیجات خام نداره :دی البته من کرفس خام رو به بروکلی ترجیح میدم ، عاشق کرفسم
من نمیفهمم این چه نوع مسخره بازی هستش که یک نفر همینطوری به خانم هایی که توی نت فقط میشناسه بگه آبجی. و اگه به بعضی دوستان برنمیخوره کسی که همینطوری از این واژه آبجی خرج میکنه دقیقا یک نگاه جنسیتی داره

توجه به این بیت ایرج میرزا به بعضی دوستان توصیه میشه

زمن مترس که خانم تو را خطاب کنم
ازو بترس که همشیره ات خطاب کند
پاسخ:
بنده خودمم خیلی از این واژهء آبجی خوشم نمیاد ... شما خودشو اذیت نکن :))))  
من فکر میکنم اون خانواده خیلی یه جوری! بودن و این که همچین حکایتی را تعریف هم میکردن دیگه خیلی یه جوری هست. شما هم زیاد جدی نگیر. کلا رابطه بین ایرانیان و جایی به اسم خارج!! خیلی چیرای عجیب داره. یه سایت هزینه های زندگی در استکهلم : https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Stockholm
انتخاب غذا به علت به صرفه بودن قیمت یه نوع غذا اون هم نسبت به یه کشور دیگه ، از اون حرفاست.
من کلا ادم خوش غذایی هستم ، فقط بیشتر دوست دارم پخته باشه حالا گوشتی یا سبزیجات. اون حرفت در مورد جسارت در اشپزی هم خیلی خوب بود. آشپزی تو خونه مثلا یه ذره این ور اون ور بشه ، اسمون به زمین نمیاد که. اول هم یکی اون جوری پخته بقیه خوششون اومده ، اسمش شده دستور اشپزی. من خودم گاهی همون از گوگل سرچ کردم ، یه خرده هم این ور اون ور کردم با توجه به مواد در دسترس، یه چیزی درست کردم خیلی هم خوب دراومده.
پاسخ:
خب البته که اون خانواده چند تا جور بودن خخخخ یکی اینکه هر دو خانم و آقا بسیار مذهبی هستن، دو اینکه اقا اصالتا اصفهانی هستن خخخخ سه اینکه به هر حال دانشجو بودن و به هزینه خودشون رفته بودن چهار اینکه هر دو از خانواده های بسیار متمول هستن ولی تجربهء کمی دارن ، مخصوصا خانمشون که حالا حالاها مونده که به مقام والای کدبانویی برسن ... بعلهههه دیگه

شما هم در مورد خلقیت در اشپزی بسیار کار خوبی میکنی آفرین برشما ادامه بده:)))
منم چنین حسی ب سبزیجات دارم, نبود سبزیجات توخونه یعنی هیچی نداری حتی وقتی پریخچال از مرغ وگوشت باشه....
اخ دلم سبزیجات پخته شده همراه با سرکه بالزامیک خاست:(
پاسخ:
سبزیجات عالیه ... 
بالاخره من و شما یجورایی هم رگ و ریشه ایم :دییی واسه همین ذائقه مون نزدیکه یجورایی خخخخ
هعیییی...چی بگم

به یکی گفتم دیگه حوصله غذا درست کردن واسه خودم ندارم .از طرفی میرسم خونه گشنمه ...
گفت بروکلی و گل کلم و خیار و هویج و کاهو و گوجه و ..... تو خونه داشته باشی هیچ وقت گشنه نمیمونی تازه کلی هم خوشت میاد و عادت میکنی ...
راستش همین دستورالعمل رو پیاده کردم ولی هم گشنمه هم خوشم نمیاد هم عادت نکردم .
یخچالم شده عینهو مرتع ... باید نشخوار کردنو یاد بگیرم ... توی سونوگرافی اخیرم نشانه هایی از وجود سیرابی در شکم گزارش شده
پاسخ:
کنار همه اینا یه فیلم مرغ یا ماهی بخار پز که سریعم اماده میشه بذارید که خیلی خوشمزه میشه ... وای کاش یخچال منم مرتع میشد یعنی کاش یکی بود واسم یخچالمو مرتع میکرد خخخخ چون یکی از کارهای سخت خرید میوه و سبزیجات بدون ماشین است از بس که سنگین میشه تا خونه ک میام دستام کش اومده کمرمم جواب کرده :|| واسه همینم شده یه روزهایی بی سبزیجات عزا میگیرم ... 
عه چه جالب
یه سامان دیگه اینجاس که گوریل نیست
پاسخ:
بله خیلی وقته که این آقا سامان هستن و اصلا هم گوریل نیستن :))) 
من عاشقققققققققق سبزیجاتمممممممممممممممممم
به به گل کلم و پیازچههههه
افرین به این سلیقه
پاسخ:
منم همینطور :) 

البته اون تره فرنگیه :دی
منم سبزیجات خیلی دوست دارم ولی خب از خیر گوشتم نمیتونم بگذرم
اما اونجوریم نیستم دیگه یه هفته هی ماهیچه بخورم! چه کاریه! :|
پاسخ:
ولی اگه قرار باشه تا اخر عمرم اجازه داشته باشم یه دسته رو انتخاب کنم و بخورم من سبزیجات رو انتخاب میکنم
اِ من خیلی آدم خوش غذاییم هرموقع جایی می ریم اگه همه هم بگن غذاش خیلی بده من تا تهش می خورم و می گم خداروشکر!یعنی هیچ غذایی نیست که نخورم. فقط تا چندوقت پیش آبگوشت نمی خوردم به خاطر حبوباتش که خیلی اذیت می کرد ولی جدیدا اونم می خورم و دوست دارم!چون دخترای هم سنم همشون بدغذاین و کلا سه چهارجور غذا بیشتر نمی خورند احساس می کردم من خیلی بی کلاسم که همه چی می خورم و کلاس نمی گذارم!پس خیلی هم بی کلاس نیست:))
پاسخ:
به نظر من بدغذا بودن یجور ضعفه مثله ترسو بودن .. کلاسش کجا بود:)))) آفرین برتو :>
۱۶ مهر ۹۵ ، ۰۱:۰۸ کرگدن آبی
برای دانشجوی شهر غریب با امکانات محدود چی پیشنهاد میکنید جماعت؟
پاسخ:
کوکو املت خاگینه دمپختک خوراک
کوکو خودش شامل : کوکوی سیب زمینی ، کدو ، سبزی، بادمجون ، مرغ ، گل کلم .،... 
املت خودش با سبزیجات مختلف میشه تهیه شه 
دمپختکم که با هر سبزیجاتی میشه، مثل گوجه سیب زمینی ، کلم ، قارچ حتی ، هویج ، باقالی ، لوبیا سبز 
خوراکم که مث عدسی لوبیا ، دال عدس ، خوراک سبزیجات 
هر کدوم رو سرچ کنی روش پختش رو میابی
ترک عادت و خارج شدن از چارجوب همیشگی مرض است، جبز است :)) والا ، اخه کی میرسه بجز بدبختیاش به چیز دیگه فکر کنه :)) باید بگی مردم باید خارج از چارچوب بدبختیاشون به چیزای دیگه هم فکر کنن :))
پاسخ:
گیریم به بدیختیاتم فکر کردی میخوای چکار کنی؟ چه فکر کنی چه نکنی بدبختیا سر جاشونه والا... 
پس لطفا بیشتر دستور آشپزی بذارید. من واقعا نمی دونم با سبزیجات چجوری یک وعده اصلی درست کنم اونم بدون گوشت!!!!! ولی علاقمندم بدونم
پاسخ:
تو اینترنت پره از دستورات غذایی بدون گوشت مخصوصا این روزها که گیاهخواری رو بورسه یه سرچ بزنی دستت میاد ، منم سعی میکنم بذارم :)
اون لبخندای نظر قبلیم از نوع تلخش بودن و منظورم کلا چیز دیگه بود. البته مردمی که تا خرخره غرق در مشکلات هستن خواهی نخواهی ذهنشون زیر فشاره و درگیر ( این موضوع هم موجب پرخاشگری میشه، چیزی که کاملا در جامعه و برخوردها مشهوده)
تازه تغییر نیاز به شجاعتی داره که این دور و برا به ندرت از کسی دیده میشه. کلا این بحث سر درازی داره که نخواستم بازش کنم و به چند طعنه بسنده کردم :)
پاسخ:
بله متوجه طعنه امیز بودنش شدم اما بازم موافق نیستم یه مقداریشو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">