حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۱۸
مرداد ۹۳

اون سمتها ، این موقعها که میشه انجیر زیاد هست! از بس که هر طرف رو نیگا میکنی درخت انجیر درومده... حالا ممکنه در حال درومدن باشه یا در حالِ درخت شدن ولی به هر حال گوشه و کنارِ حیاط میاطهاشون برگهای انگشتیه انجیر زده بیرون... ها یادم رفت بگم کدوم سمتها! منظورم شمال ایرانه مخصوصا مازندران!

مازندران-حوالیِ بابلسر

مرداد ٩٣

قبلا تو وبلاگ مرحومم یه پستِ انجیری گذاشته بودم ، حیف که الان دسترسی به آرشیوم ندارم ، منتها کسایی که یادشونه ، یادشونه دیگه ؛) که چه پستـــــی بود :))) حالا خواستم بگم که...

بیشتر درختهای انجیرِ شمال از این انجیر سیاهاست ، تک و توک گاهی انجیر سفید هم رویت میشه... حالا گذشته از انجیر و خواص و رنگهاش ، یه اصطلاحی هست تو مازندران معروف به انجیر چِس... که دلالت دارد بر واکنشی که بر اثرِ فعل و انفعالاتِ صورت گرفته پس از خوردنِ انجیر در روده رُخ میدهد ، واکنشی که بو (بسیار وحشتناک و مسموم کننده) دارد اما صدا ندارد :)))) اونقدر این بو و اصطلاح برای همه شناخته شده است که گاهی بر بوهای ناخوشایندِ دیگر نیز اتلاق میشود!!! قریب به اتفاق مازندرانیها بر این واکنش صحه گذاشته و میگویند امکان ندارد شما انجیر بخوری اما انجیر چِس نزنی.طی تحقیقاتِ میدانیِ بنده در این امر کاشف به عمل آمد که احتمالا در ژنِ اقوامِ مازنی آنزیمی کم یا زیاد است که باعث ایجاد یه همچین بوی نامطبوعی بعد از خوردنِ انجیر میشود وگرنه طی مشاهداتِ من این واکنش در هیچ قومی دیگری رخ نداده و  اصطلاحِ انجیر چِس در جایِ دیگری مرسوم نمیباشد :)) 

اینک بر آن شدم که جهتِ تکمیلِ تحقیقات خود از مشاهدات عینی و شامه ای شما مدد گرفته و تحقیقاتِ گستردهء خود را در این  امرِ مهم به نتایج کلی و گسترده برسانم. 

باتشکر

روابط عمومیِ تحقیقاتِ امورِ بی حفاظ :)

موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۳/۰۵/۱۸
آزیتا م.ز

نظرات  (۴۰)

اول اول D=
پاسخ:
پ کامنتت کوووووو؟ خخخخ قبول نیس ؛)
اولا خخخخخخخخخخخ ثانیا من اون پستو یادمه عکسشم دارم تازه ^_^ +ثالثا نــــــــــــــع!من که به شخصه خیلیییی انجیر میدوزتم و میخورم!!اصن دچار این فعل و انفعالات نمیشم خداروشکرD= +قبلنا تو حیاط خونمون یه درخت بزرگ انجیرداشدیم و یک عدد گوجه ازش اویزون! ولی بخاطر ساختو ساز کلا از ریشه نابودش کردن:( عر!
پاسخ:
بنده خودم به شخصه یک غول انجیرخور میباشم :) چه تفاهمی
حیفه اون درخته :| 

  • خب فعلا که معلوم شد شکم مشهدیه شما معضلِ آنزیمی نداره :))))))
دستتم خوجله^_^ عاشق این رنگ لاکم:*
پاسخ:
^_^
قابل نداره :*
+خو گفدم زودتر بگم اول این جایگاه رفیع دربی حفاظو از دست ندم بعد باخیال راحت کامنت بذارمp= +عجب تفاهمی!زنم میشی?!D= +صاحبه خوجگلش لازم داره:* +[ایکون کامنت تکمیلیD=]
پاسخ:
خخخخخ
:*

چه جالب نمیدونستم.

من انجیر سفید بیشتر دوست دارم...لاکتم خعلی خوشگله.بهت میاد خانم با:)))

پاسخ:
منم انجیر سفید بیشتر دوست دارم منتها وقتی نباشه به سیاهاشم رحم نمیکنم ؛)
انجیر دوس ندارم ولی مرباشو دوس دارم :P
من لاک میخوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام :))
لاکام داره همینجور خشک میشه :))

+ من بیشتر دوست دارم خاله جونیم :*******
پاسخ:
مرباش که عشقه :)
لاکاتو استفاده کن که خشک نشه :)
این جانب در اصفهان ساکنم و تا کنون این بو رو استشمام نکرده ام :))
پاسخ:
بعله خخخ
آزمایشگاه دکتر آزی!

پاسخ:
:))))
تحقیقاتتون اسپانسر نمیخواد؟
:)))
پاسخ:
شما باز بحث رو عوض کردی؟ :))
۱۹ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۴۸ مهندس بهشت
انجیر دوس ندارم
حس خوبی بهم نمیده وقتی میخورم حتی خشکشو
پاسخ:
بد سلیقه :)))
۱۹ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۴۹ مهندس بهشت
بترکونم سالی 2 تا دونه میخورم دی
پاسخ:
زحمت نکش زباد حالا :)
من مازندرانیم ولی تا حالا نشنیده بودم اصلا اینو!
حالا ما هیچی نمی‌گیم :)) ولی حواست باشه چی گفتی‌ها! یه وقت خدای نکرده به آدم برمی‌خوره. :)))

سلام. :)
پاسخ:
سلام
ولله من که خودم شمالی نیستم ولی زیاد رفت و امد دارم زیادم شنیدم بنده بی تقصیر 
در ضمن هم با گوش شنیدم هم با دماغ :)))))

الان پیش مایی؟ مازندران؟ :)
پاسخ:
نه الان نیستم ، چند روز پیش بودم :)
من هم تاحالا ندیدم که انجیر چنین مشکلی ایجاد کنه! با اینکه فامیلای یکی از عمه هام شمالین و کلی هم باغ کیوی و انجیر دارن ولی تا بحال به این کلمه برخورد نکرده بودم!!! o-O


پاسخ:
کلمش مهم نیس مهم بویه که خدا رو شکر برخورد نکردی :)
خدا نکشت آذی
پاسخ:
روحت شاد شد؟:)))
آزی جان اون کلمه ای که بعد انجیر نوشتین با ضمه خونده میشه نه با کسره .صرفاً‌جهت اطلاع بود وگرنه من شمالیم و نه فعل و انفعلات خاصی در روده هام دارم :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
پاسخ:
نخیر اون کلمه با گویشه مازنی همون با کسره خونده میشه... شما چ شمالی ای هستی که اینو نمیدونی :)) 
الان در اصل بودنه شما شبهه وارده زین رو به روده هاتم نمیشه استناد کرد :)))))
بههههههههله . دیدی یه وقتایی یه مطلبی مثلا تصاویر دلخراشی ، +18 یا یه چی تو این مایه ها داره بعد اولش هشدار میزارن؟ خو اولش نمیشد بنویسی لطفا در موقع خوردن و اشامیدن این پست را نخوانید؟؟ :)))
پاسخ:
بابا بیخیاااااااال :))))
شما به انجیرش توجه بفرما نه به چیزای دیگش :))))
اوه اوه آزی چه بویی میاد اینجا !!!! واه واه واه !
:دی
پاسخ:
اثر تلقینه وگرنه اینجا خبری نیست :)))
صرفاً جهت اطلاع بود وگر نه نه من شمالیم و نه .........
یه نه جا افتاده بود اصلاحش کردم من بیرجندیم (خراسان جنوبی)تشریف بیارین در خدمتیم :)
پاسخ:
ببین یه نه چقد میتونه اشکال بوجود بیاره :)))
قربانت :)
ببقشید :پی
تو خونمون یک درخت انجیر داریم من خودم هم تازه و هم خشکش رو دوست دارم اما تا اونجایی که من از انجیر خورها خبر دارم همچین مشکلی براشون پیش نیوده.
به نظرت میشه از این ویژگی مازندرانی ها به عنوان سلاح کشتار جمعی استفاده کرد؟:))))
پاسخ:
شاید بشه استفاده کرد! ؛)))
امروز خوب سریع خواب کامنتات رو میذاری نکنه سرکار نرفتی؟
پاسخ:
تسریع در پاسخ ارتباط مستقیمی داره با حوصله :))
والله من تا حالا این اصطلاح رو نشنیده بودم..




+ انجیر یه ملین بسیار بسیار قویه..
:)
پاسخ:
عجیبه تاحالا نشنیدی واقعا :))
چون من فقط اونجا شنیدم... 
در ملین بودنشم که شکی نیس :)
خوشحالم اسمتو اینجا دیدم 
ما تو باغمون انجیر سفید میداریمم به چه خوشمزگی ^_^

+ نه خانوم شایعه پراکنی نکن من چنین چیزیو نه مشاهده کردیم نه بوییدیم :))
پاسخ:
عه وا چرا شماها هیچی نشنیدید؟؟؟ پس چرا من میشنوم اینقدر ؟؟؟
۱۹ مرداد ۹۳ ، ۱۴:۵۰ بنای با ثوات
خخخخخخخ..
خیلی عالی بود آزی..:))
پاسخ:
؛))))
Azi ehyanan az hamkaraye mazandarani nashnidi in estelahato???
پاسخ:
اتفاقا اره :))))
نمیشه استفاده کنم :)
پاسخ:
چرااااا؟

مازندرانی‌هایی که شما دیدی اینجوری بودن. :))

الا تهرانیا...  :)))
پاسخ:
الان لوکیشن من خیلی مهم شده برات؟ :))))
۱۹ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۶ شخص نویسنده
من انجیر دوز ندارم :/
پاسخ:
اونم تو رو دوس نداره خخخخ
امروز از مامانم پرسیدم که انجیر چس چیه :))

مامان گف یه نوع انجیر هس که به چِسِنه انجیر معروفه .. چوروک و کوچولو و ایناس .. ماها اونو اصن انجیر نمیدونیم .. دوسش نداریم و نمیخوریمش .. 
وگرنه انجیر سیاه و سفید اصلا بادآور نیست!
پاسخ:
چسنه انجیر هیچ ربطی به انجیر چس نداره ، اونجا کلمهء چسنه دلالت بر ریزی و کوچکی و بدرد نخوریه انجیر دارد اینجا یه چیز دیگه است :))))
دکتر آزی دوست داریم
پاسخ:
من متعلق به همهء بیمارانم هستم :)))))))))))))))
همین جور که دوستان گفتن این آنزیم مخرب هنوز در اصفهان رویت نشده:-)
پاسخ:
خدا رو شکر :)))
سلام آزی جان .یه پیشنهاد دارم ،میگم اگه این پستای اینجوری سرحالت میکنه و با حوصله میشی و باعث تسریع در پاسخگوییت میشه خوب بیشتر بذار هم ما بخندیم ،هم آزی رو با حوصله ببینیم ؛)))))))))))))
پاسخ:
این پستها خودشون از حوصله بر میان وگرنه حوصله نباشه پست طنز کوجا بود خانم :))
وا آزی عسم عنجیر میاری همه بدنم میخاره :|

من ب برگش حساسیت دارم :|
پاسخ:
خب دست به برگش نزن همه حساسیت دارن :)
منم اون پست انجیریه یادمه:))))))
بعد هم مشاهدات و تحقیقات میدانیت فک کونم دریت بوده چون ما نیز ازین فعل و انفعالات در این حوالی خودمون اصن نداریم:))
احتمالا هم چسی خواستن بیان مازندرانی ها خخخخخ
پاسخ:
احتمالا :))))))))))
۲۱ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۹ دوره خـــآنوم
شما برید جلو از شامه تون استفاده کنید من از عقب ساپورتتون میکنم :)))))))))))
پاسخ:
زرنگی :)))))
مرسی اطلاع رسانی :)))
پاسخ:
خواهش :))
man dos daram
پاسخ:
نوش جان بفرما پس
۰۳ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۵۳ مهدی (دنیایی به رنگ مهربانی)
نوش جان
هیچ استانی به اندازه مازندران زیبانست البته هرجازیبایی خودشو داره ولی ..تبریز شیراز
مازندران ورسک رامسر ..
خوشبحالتون
پاسخ:
:)
۰۳ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۰۳ مهدی (دنیایی به رنگ مهربانی) غریبی
هیچ استانی به اندازه مازندران زیبانیست
نوش جانتون
ورسک..
البته تبریز شیراز هم خوبه
پاسخ:
چرا چند تا چند تا کامنت گذاشتین :)))
یادمه اون پست رو. همون که طنز بود دیگه؟؟؟ زنه آب انجیر و انگور و انبه و ..واسه شوهرش میگرفت:)))))
پاسخ:
نه اون یه پست دیگه بود :))) به پست بوغ بوغی راجع به انجیر نوشته بودم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">