حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا

حرفهای شاید بی پردۀ آزیتا Instagram
بایگانی
آخرین نظرات
پیام های کوتاه
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۳ , ۱۹:۰۹
    Boooooooo
۲۳
بهمن ۹۳

خب خیلی وقت بود بویِ کیک تو بی حفاظ نپیچیده بود... الانم درخواست یکی از مخاطبهای روشن اینجا باعث شد که من باز دست بکار بشم و کیک بپزم.. مثل اینکه از این دستور کیک هویجی که من قبلا تو وبلاگ گذاشته بودم خیلی خوشش اومده بود واسه همین واسه تولدش که اتفاقا فرداست گفته بود یه کیک جدید بپزم و معرفی کنم! البته من خودمم خیلی وقت بود که کیک جدیدی جز اون کیکهایی که قبلا دستورشون رو داشتم امتحان نکرده بودم... چند روز بود دو تا دستور انتخاب کرده بودم که درخواست این دوست عزیز رو اجابت کنم اما دیروز رفتم سراغ یخچال دیدم نه آردی هست نه کره ای هست، نه ... خلاصه ادوات کیک پُخی موجود نبود خخخ... دیروز قسمت شد خاک و باد کم شد تا مغازه رفتم ، مواد اولیه رو تهیه نموده و امروز با اینکه آب قطع بود کیک رو پَزیدم.. (صرفِ درستم ، از فعل پختن واقعا شاهکاره خخخخ) از اونجایی که چند ماهی ست فر مورد استفادهٔ من تغییر کرده چند بار اخیر که کیک پختم از نتیجه کارم راضی نبودم... خیلی مهمه که میزان حرارت فر و تایم دست آدم بیاد چون هر فر با فر دیگه فرق داره... خلاصه که به این موضوع بسی توجه کنید...


این کیک یه کیکِ خیلی پرتقالیه... پس اگه طعم پرتقال رو زیاد دوست ندارین امتحانش نکنید اما اگه دوست دارین حتما امتحانش کنید :)



من دوست دارم تو آشپزی تجربه های جدید داشته باشم... تا حالا با آب پرتقال زیاد کیک پخته بودم اما با خودش نه... خلاصه که دوستان خوردند و پسندیدند ولی خودم راضی نبودم نه بخاطر مزه اش که مزه اش خیلی خوب شده بود بلکه بخاطر اینکه یکم زود از فر درش آوردم و پف کیک خوابید و میتونست بهتر از اینها باشه... امیدوارم درست کنید و لذت ببرید ... و از همینجا تولد اون دوست عزیز که مسبب این تجربه جدید شدن هم تبریک میگم و روزهای بسیار پرتقالی رو در سال جدید زندگیشون براشون آرزومندم :) 

با تشکر

 روابط عمومی برنامه های درخواستی بی حفاظ

 خخخخ

دستور پخت در ادامه...

مواد لازم :

تخم مرغ 3 عدد

آرد 2 پیمانه

شکر 1/5 پیمانه (تو دستورش یه پیمانه بود و اولین بار بود که به نظر من برای یه کیک کم بود، شاید شکر ما شیرین نبوده ، نمیدونم خخخخ)

پرتقال درشت بهتره تامسون و شیرین باشه 1 عدد ( لطفا پرتقال را خیلی خوب بشویید من خودم با اسکاچ و ریکا شستمش)

بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری

کره 180 گرم (که من 150 گرم ریختم)


خب اول تخم مرغها و شکر رو خوب باهم مخلوط میکنیم بعد اون پرتقال بزرگ رو که خیلی خوب شسته بودیمش رو با یه وسیله ای مث گوشتکوب برقی یا مخلوط کن یا (1,2,3)  یا هر چی بطور کامل پوره میکنیم... البته اگه پرتقال هسته داره ، هسته هاشو میگیریم اما مابقی رو از پوست تا گوشت گرفته له میکنیم و به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه میکنیم(نگران نباشین خوب میشه)، بعد هم کره آب شده رو میریزیم داخل مخلوط... بعدش آرد و بکینگ پودر رو داخلش الک میکنیم و هم میزنیم ، میریزیم داخل قالبی که از قبل چربش کردیم یا کاغذ روغنی انداختیم... بعدشم به مدت لازم که بستگی به فرتون داره میذاریم داخل فری که از قبل گرمش کردیم ... برای کیک تولد میشه با خامه تزئینش کرد یا اینکه یه کرم پرتقالی هم درست کرد و بعد از اینکه درست شد مابین و روی کیک گذاشت...




موافقین ۱ مخالفین ۱ ۹۳/۱۱/۲۳
آزیتا م.ز

نظرات  (۲۴)

آقا من عاآآآآآآآآآآآآشق کیکم........!
شمام ک هنرمنــــــــــــــــد......!
حالا اینارو بیخی!
تولد کیه؟!؟!؟
هه تولد منم فرداس...!
میخوام بینم کیه این شخص
جیگر
دوست داشتنی
قد
تخس
تو دل برو
خوش فکر
خوش تیپ
با استعداد

خخخخخخخخ
آیکون بسیار بسیور خودشیفته بازی!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
خخخخ تولد آقای Ali.A :))))
کیک پخیتون مبارک :)))
به به  به به حیف که بکینگ پودرم کمه:///
پف کیک معضل بزرگی است میدانی؟
سرآشپز عزیز بی زحمت اون پیمونتو با لیوان هم معرفی کن !!!

پاسخ:
پف کیک هیچوقت واسه من معضل نبوده فقط الان چون فرم عوض شده یه دوباره مشکل پیش اومده :))))

همون واسه پیمونه یه لیوان بردار ، فرقی نداره
من عاشقه کیکو شیرینیم فقط از طعمه زنجبیل و قهوه تویه کیک اصلا خوشم نمیاد،شاید بخاطره اینکه قهوه رو تلخو داغ دوست دارم،این کیکم حتما خیلی خوشمزست مگه میشه چیزیرو با عشقو علاقه درست کنی یو خوب نشه اونم چی دخی پز
پاسخ:
من طعم قهوه تو کیک دوست ندارم اما عاشق کیک و شیرینی زنجبیلی ام :))))) :*
اخ جون کیک
چن روزه میخوام کیک درس کنم موادشم از یخچال میارم بیرون اما بعد پشیمون میشمو برشون میگردونم تو یخچال
یه کیک شکلاتی خیس هم واسمون درس کن عکسشم بذار وسوسه شم درستش کنم
پاسخ:
کیک شکلاتی خیس تا حالا درست نکردم حس خوبی بهش ندارم چون مقداری از موادش خام میمونه! خیلی معده رو سنگین میکنه دوس ندالم خخخخ
۲۳ بهمن ۹۳ ، ۱۹:۳۶ آقای همکار
آزی واسه ما هم میاری دیگه؟ :P
پاسخ:
ای شکمو ، پس اونا چی بود خوردی خخخخخخخخ
خوشمزّه ست، نه؟    [آیکون شیون و زاری]
پاسخ:
نه نچ.... اه اه اصلا خوشمزه نیست خخخخخخ غصه نخور
۲۳ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۳۱ عرفان رسولی
امروز من شکنجه ی دیروز را میچشم
نا امیدم از امید برای فرداهایم
و تکرار تلخی قهوه ای سرد
تداوم سکوت و زخم گلو
نوشیدنی داغ و فریاد عدو
و حالا تکرار اشکهای یخ زده
سرازیرم به نا کجا ابادی دور
و نزدیک از دور به گور
تهی شده ام از تبسمی پوشالی
معما را نفهمیدیم چه بود
و پاسخی نا مشخص برای دیگران
استغفار از دیروز های خیالی
قسم های پی در پی
نفس های پیاپی
و صدای سنگین شکست روح می اید
گوشه ی لب اتش بدست
دود غلیظ از کام من
و چه زیبا میسوزد دلم
ارام و پیوسته گام میزنم
از نزدیکترین راهروی اخر
تو هم صدای بوق ممتد را میشنوی؟؟
پاسخ:
:(
۲۳ بهمن ۹۳ ، ۲۱:۲۹ خانم هموستات
دست برای کدبانوی بی حفاظ:*
چه کمپانی پاسخ گویی!میشه منم درخواست داشته باشم؟
پاسخ:
بعله میشه ، سنگ مفت ، درخواست مفت :)))) اگه شدنی باشه حتما انجام میدم 
 اینقدر پرتقالارو نساب  وسواس داری :D
پاسخ:
پرتقال لای شیارعای پوستش فقط با سابش تمیز میشه :)))
۲۳ بهمن ۹۳ ، ۲۱:۴۴ خاله دخملی ها
تولدشون مبارک باشه
دست شما هم درد نکنه که اینقدر مهربونید
یک سوال فنی:کیک با کره سفت نمیشه؟؟؟؟
پاسخ:
مهربونی از خودتونه :) 
نه اگه تو هوای محیط اتاق باشه! منتها تو یخچال بذارین سفت میشه :)
هه ......!
وای من تو این چن روز چقد  از خودم تعریف کردم!!!!!!!
خخخخخخ لامصب تولد خئلی از رفقام بهمن ماهه منم همش واسشون پپسی باز میکنم!!!!!!
خلاصه سخت مشغولیم!!!!!!!!!
پاسخ:
میگم پپسی تو بازار کم شده نگو کار توعه خخخخ
۲۳ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۱۹ خانم هموستات
نه من درخواستی ندارم فقط میخواستم ببینم حق درخواست دارم یا نه! خیالم راحت شد:)))
پاسخ:
معلومه که حق درخواست داری شما که اصن جای خود داری :):*
بسی تشکر از حذف رمز اینستا برای ما فقیر ندار بیچاره ها :))
پاسخ:
:)
۲۴ بهمن ۹۳ ، ۰۶:۳۹ ساماناماسان
تشکر ولی ما فقط کیک میخوریم پختنش نه :)))
پاسخ:
شما خسته نباشید واقعا... 
اخ اخ اخ فکر کنم یه بوی خیلییی خفنی داشته باشه این لعنتیییییییییییییییییییییییییی
پاسخ:
اره بوی فوق العاده ای داشت :)
۲۴ بهمن ۹۳ ، ۱۸:۳۴ آقای همکار
خب دوباره بیار چی میشه مگه :D
پاسخ:
هیچی نمیشه... هر موقع خواستی بگو بیارم برات :)))) 
ماشالا آزی 
دست مریزاد 
بوی این کیکت تا اینجا هم رسیده 
مامانم تو مربای هویج علاوه بر هل ساییده و گلاب ، کمی پوست پرتقال(خونی) رنده شده میریزه . من که شیرینی خور نیستم رو هم جذب کرده

مطمئنم مزه کیک ات عالی شده. اصن با آدم حرف میزنه
ما یه سری کیک داریم به اسم کُلِبیج کِشتا (یعنی کیکی که قابلمه درست میشه ) اون مدلش اینه که همینقد پف کنه :دی 
پاسخ:
به پای شما که نمیرسه شما که اصلا ترکوندی... جالبه خودت دوست نداری و این همه تو کار پخت شیرینی و کیکی... منم قبلا زیاد درست میکردم الان یکم وقتم کم شده حوصله امم تنگ شده :))))
مامان منم کمی پوست پرتقال در مربای هویج میریخت :) 
آخ ژون من حتما میپزمش^_^
عجقم میشه دستور یه پیتزای تپل و خوشمزه هم بزاری میخام پیتزا هم بدرستم قضیه هم حیثیتیه خخخ
با تشکر از  روابط عمومی بی حفاظ و وبلاگ خوبتون:)
پاسخ:
اگه یادت باشه تو وبلاگ قدیمیه یبار گذاشته بودم باشه می سعی ام که بذارم نشد خصوصی برات میفرستم :)

من پیشنهاد میکنم کیک هویجو بپز خوشمزه تر از اینه :)
واقعا شرمنده‌ام بخاطر زحمتی که مسببش شدم و درکنارش ممنونم که با وجود ضیق وقتت انقدر خوش قول بودی و همچنین از دوستانی که تولدم رو تبریک گفتن متشکرم  و همچنین تولد scalzo رو هم دیرادیر تبریک بهشون میگم واقعا زادروز خوش موقع و میمونی دارن :)
من پریشب اومدم،دستور رو نوشتم و گفتم بعد از پختن کیک بیام نظر بزارم که کیک رو هم پختم ولی از قضا دیروز یه سری اتفاقات افتاد از جمله اینکه شارژ نتم تموم شد و . . .  که باعث دیرکردم شد تا الان که دیگه با رویی سیاه درخدمتون هستم. ولی خودمونیما روز مزخرفی بود دیروز خخخ همه چیز به بدترین نحو برام به پایان رسید :)) کیک رو هم پختم ولی خوب پف نکرده بود که فکر کنم بخاطر بکینگ پودرش بود اما در کل تجربه جالبی بود.
پاسخ:
فکر کردم چه بی وفا... درخواست داد و رفت نیومد :)))

متاسفم که کیکت پف نکرد که مال منم اولش پف کرد اما زود از فر درش اوردم پفش خوابید... و اینکه موافقم دیروز واقعا روز گندی بود یکی از روزهای خیلی بدی که تو سال 93 داشتم و متاسفانه این 93 حسابی سنگ تموم گذاشته ماشالا فول آو بد دیز :\
جریان این پست رمزدار چیه‌؟ مخاطبش زمینیه یا آسمونی؟
پاسخ:
مخاطب اسمونی که لازم نیست واسش تو وبلاگ پست نوشت یه پسته که یه مخاطب داشت و نوشته شد تا ثبت شده باشه...
آزی این کیک داره با من صحبت میکنه کاملا!
حالا این که چی میگه بماند،ولی خییییلیییی خوب شده! 
پاسخ:
نه بابا زیادم خوب نشده تو لطف داری :)
سلام آزی
با اجازه دستور کیکتو پخش کردم ^___^
پاسخ:
خواهش میکنم :)
۲۷ بهمن ۹۳ ، ۱۰:۴۸ هَشت حَرفی
ما به تازگی فهمیدیم دلمان برای آن غذا سالم هایتان تنگ گشته :| 
اصن مدتی ست به راه راست هدایت شدیم :)) میخوایم به جمع شما دوستان عزیز که تغذیه ی سالم دارید ورود کنیم!
پاسخ:
:)
نوشتن اون پستها خیلی وقت گیره و من این روزها وقت کم دارم :)
یادم میاد اون روزهایی رو که همش بهشون معترض بودی و غر میزدی خخخخخ
آزیتا این پستای خوراکی جات و لاک رو بیشتر کن. مخصوصا اولی. غذاهای محلی  ک یاد گرفتی رو بذار تو وبلاگت. خیلی خوبن. چون با عکسن :)
پاسخ:
سعی میکنم، این روزها آزیتا کمتر آشپزی میکند :/ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">